דוד רפאל על ההבדל בין הנדל"ן הישראלי לנדל"ן בחו"ל | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


דוד רפאל על ההבדל בין הנדל"ן הישראלי לנדל"ן בחו"ל

פורסם בתאריך 03/10/2013 ע"י דוד רפאל בקטגוריה נדל"ן ובניה | צפיות: 1433 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הבדלי נדל"ן באירופה, משבר כלכלי, נכסים בארצות הברית, תשואת דירות באירופה, דוד רפאל

מצב ההשקעות בנדל"ן בארצות הברית ואירופה שונה לחלוטין מזה הקיים בישראל. מלבד העובדה שמשברים כלכליים משמעותיים הביאו לירידת ערך הנכסים, ישנה התערבות ממשלתית אגרסיבית המעודדת כניסה של משקיעים זרים – וישראלים ביניהם. למעשה, מומחים מעידים כי המצב הקיים בחלק מהמדינות בחו"ל הוא בשפל חסר תקדים. למרות שהשוק החופשי בארצות הברית מצליח לאזן זאת ולספק הטבות למשקיעים, במדינות אירופה הנטייה הסוציאליסטית חזקה יותר ולכן ישנן הגבלות על בעלי הנכסים. בדיקה של התשואה הממוצעת המתקבלת בכל יבשת יכולה לעזור רבות בעת חיפוש אחר השקעות נדל"ן באירופה ובארצות הברית. למעט העובדה שארצות הברית נחשבת ליעד מספר 1 עבור השקעות, ניתן לזהות לא מעט הזדמנויות גם בדרום אמריקה, רוסיה, סין או הודו. משקיעים פחות הרפתקנים יעדיפו אמנם להתמקד באירופה או לכל הפחות במדינות אליהן ניתן לטוס באופן ישיר, אך חשוב להכיר את התחום בצורה רחבה וגלובאלית ולא רק מפריזמה של משקיע אחד.

מאת: דוד רפאל

תשואה ממוצעת באירופה

על מנת לבצע בדיקה בסיסית של תשואה באירופה יש לבצע חישוב על פי נכס שערכו 100,000 דולרים. לא מדובר על סכום גבוה בצורה יוצאת דופן, אך מצד שני זהו סכום הזמין עבור משקיעים ישראלים רבים. דירה בברלין לדוגמא, אשר ערכה נע סביב הסכום האמור, מניבה תשואה של 8%-10%. תשואה זו מתייחסת לסכום המתקבל לפני הוצאות שוטפות, אובדן של דמי שכירות או טיפולים חד פעמיים. בנוסף, לפני השקעה במדינות אירופה ובעיקר בערים בגרמניה יש לבחון את החוק המקומי. לעיתים מונעת הממשלה השקעות זרות וזאת על מנת לשמור על טווח מחירים נמוך עבור כל נכס. בדיקה מקדימה של נתונים אלו יכולה לשפוך אור על השקעות הנדל"ן ולצמצם את האיום הפיננסי.

מדינות ארצות הברית

נכס בעלות של 100,000 דולר בארצות הברית מאפשר מגוון גדול יותר של השקעות. יחד עם זאת, כדאי לשים לב להבדלים בין השקעות הנדל"ן במדינות השונות בתוך ארצות הברית עצמה: בעוד בית צמוד קרקע במדינת אריזונה מניב בהערכה גסה תשואה של בערך 15%, נכס במחיר דומה אך במדינת ניו יורק יספק תשואה נמוכה יותר באופן משמעותי. הסיבה היא גודל הנכס אותו ניתן לרכוש באריזונה לעומת ניו יורק והנכונות של הדיירים המקומיים לשלם עליו בהתאם. התייעצות עם אנשי מקצוע הבקיאים בתחום הנדל"ן האמריקאי יכולה לעזור רבות בנושא הזה, ולכן כדאי לערב אותם מוקדם ככל האפשר.

 

דוד רפאל הוא יזם נדל"ן בעלים של רפאל א.ג יזמות בע"מ
כתובת: רחוב שהם 5, בנין פז 1 מתחם הבורסה, רמת גן, קומה 19.
פרטי קשר - דוד רפאל :
טל: 073-7055771
פקס: 073-7055777

אודות דוד רפאל

דוד רפאל

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר