נורות גידול צמחים בשיטת גידול הידרופונית בחללים סגורים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


נורות גידול צמחים בשיטת גידול הידרופונית בחללים סגורים

פורסם בתאריך 03/03/2013 ע"י גיא אליהו בקטגוריה גינון | צפיות: 2238 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הידרו, הידרו גארדן, נורות לגידול צמחים, איך לגדל הידרו

השימוש בנורות לגידול צמחים הינו נפוץ בגידולי צמחים במערכות הידרופוניות סגורות (גידול indoor) כגון: אוהלי גידול. שימוש בנורות אלו בא למעשה לחקות את פעולת השמש. אך מדוע לגדל בנורות אם אפשר לגדל בטבע וע"י השמש?
ובכן שימוש בנורות גידול נותן לנו המגדלים שליטה בזמן הצמיחה ובזמן הפריחה כך שלמעשה החקלאי הוא היחיד שמחליט מתי להפריח את הצמחים וכמה זמן לתת להם לצמוח וכל זאת מבלי להיות מושפע מעונות השנה, כלומר: זנים הגדלים ופורחים בחורף או מאידך בקיץ יכולים לצמוח ולפרוח לפי החלטתו של המגדל ובשימוש בנורות הגידול.
להלן נורות הגידול הנפוצות בתחום הגידול ההידרופוני:
נורת נל"ג - hps (נתרן לחץ גבוה): זאת הנורה הפופולארית ביותר והשימוש בא מבטיח למגדל עלווה שופעת, צמיחה מוגברת ופירות גדולים ואיכותיים (כמובן שיש גם צורך להשתמש בדשנים ובתנאי אקלים המתאימים לכל צמח וצמח).
בנורה זו משתמשים בדרך כלל להפרחת הצמחיה, אך ישנן נורת hps בעלות ספקטרום משולב המתאים הן לשלבי הצמיחה והן לשלבי הפריחה.
נורה זו מפיצה כמות לומינים (יחידות אור ) גבוהה יחסית ל"אחיותיה" ויש צורך להתאים את גלי האור שלה לגידול צמחים.
נורה זו מתחממת ומחממת את חללי הגידול ובכך החיסרון העיקרי שלה. בשימוש עם נורות hps רצוי גם להשתמש במפוחים, וונטות, מאווררים ומיזוג אויר בכדי לקרר את חללי הגידול ולהתאימם לגידול הצמחים, אפשרות נוספת הינה שימוש ברפלקטור מקורר הנקרא גם cooltube שתפקידו לקרר את הנורה.
עלויות החשמל בנורה זו גבוהות אך אם כל חסרונותיה נורה זו הינה הנורה האפקטיבית ביותר לגידול והפרחת צמחים.
נורת מטאל הלייד - Mh: נורה זו משמשת כנורה לשלבי הצמיחה בלבד, כמו נורת הנל"ג גם זו מחממת ומתחממת ולכן יש צורך באיוורור ומיזוג חללי הגידול. כמות הלומינים וצריכת החשמל של נורה זו גבוהים אך אם זאת האפקטיביות שבה עולה על חסרונותיה.
נורות פלורסנט day light: נורה זו מתאימה לשלבי הפריחה, אך כמות הלומינים שבה נמוך פי 8 לעומת נורת ה hps המיועדת להפרחה (תלוי בהספקה). אין צורך במיזוג ואיוורור מאסיבי בכדי להפריח עם נורה זו אך אם זאת כמות הפירות יהיה מינורי. צריכת החשמל הינה נמוכה יחסית לנורות mh ו/או hps.
לשם ההשוואה: בשימוש עם נורת נל"ג 400 וואט נייצר כמות פירות / פרחים הגדולה פי 10 לעומת שימוש אם נורות פלורסנט באותם ההספקים.
נורת פלורסנט coolwhite: נורה זו מתאימה לשלבי הצמיחה ובמיוחד בשלבי ייצור ייחורים. כמו ה daylight גם נורה זו אינה צורכת חשמל רב ואינה מחממת ולכן אין צורך בשימוש מאסיבי של האיוורור.
נורות לד לגידול צמחים: נורה זו הינה הטכנולוגיה האחרונה בתחום הגידול ההידרופוני בחללים סגורים, ישנן מספר דגמים של נורות אלו- המתאימות לפריחה או המשולבות ספקטרום (המתאימות לפריחה ולצמיחה). נורה זו אינה מחממת ואינה מתחממת ולכן אין צורך להשתמש באיוורור מאסיבי, לכל היותר יש צורך בשימוש של איוורור בסיסי בכדי להכניס ולהוציא אויר טרי ורענן לחלל הגידול. הספקטרום של נורות אלו מדויק לצורכי הצמחים שלא כמו הנורות האחרות בהם הספקטרום רחב יותר (הצמחים משתמשים אך ורק בספקטרום אותם הם צריכים) , נורת לד חיסכונית בחשמל ובעלת אריכות ימים של עד 6 שנים בעבודה רצופה. הייבול בנורה זו הינו דומא לייבול אשר גדל בנורות hps אך אם זאת טובות יותר מאשר גידול בנורות פלורסנט.

 


 

אודות גיא אליהו

הידרו גארדן / HydroGarden מומחים בגידולי הידרו וגידול צמחים תחת נורות. ייבואנים ומשווקים ציוד להידרופוניקה. מתן יעוץ, תמיכה, שירות וציוד למגדל ההידרופוני. http://www.hydrogarden.co.il/

גיא אליהו

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר