על התקנת מעליות ושיפוצן | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


על התקנת מעליות ושיפוצן

פורסם בתאריך 02/05/2013 ע"י אסף יהלומי בקטגוריה בית | צפיות: 1088 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: שיפוץ מעליות, התקנת מעליות, חברות מעליות

מכירים את הרגע הזה, בו אתם נכנסים לבניין צריכים לעלות למשרד בקומה חמישית או שישית ואז אתם מגלים, שהמעלית לא עובדת, או במקרה אחר, שאין בכלל מעלית בבניין. אז אתם שואלים את עצמכם בוודאי, למה לא התאמנתם כל החיים, כדי להיות מוכנים לרגע הזה או לחילופין, למה לא מזמינם את חברת המעלית כדי לתקן את המעלית.

הרגע הזה בו אנו מגלים שהמעלית איננה עובדת או שאין מעלית הוא אכן רגע לא נעים. אך האמת היא שהפיתרון לבעיה זו הוא די פשוט. השכרת שירותיה של אחת מאותן חברות מעליות רבות, אשר יתקינו בבניין מעלית או להזמין שרותי מעליות לשם תיקון המעלית הקיימת.

כיום בניינים חדשים מחוייבים לבצע התקנת מעליות וכן מדרגות חירום לצורכי בטיחות, בניינים ישנים שאין בהם מעלית, יכולים להזמין חברות מעליות שונות כדי להציע להם, כדי להתקין מעליות, עם זה בחללים הקיימים ועם זה בחללים חיצונים הצמודים לבניין.

התקנת מעליות חדשות או שיפוץ מעליות קיימות, מצריכה תיכנון מוקדם ושינוי גישה של המבנה. אם ניקח בניין ישן ונחליט להתקין בו מעלית, אזי שיש לפנות חלל קיים, לאורך כל קומות הבניין ולהקים בו מעלית, שתוכל לספק את צורכי הבניין. צורכי הבניין נקבעים על פי כמות הדיירים בו ומספר קומות הבניין.

בדרך כלל ההחלטה האם להתקין מעלית בבניין ישן, היא החלטה שמתקבלת על פי גיל הדיירים (ככל שהגיל עולה כך הרצון להתקין מעלית עולה) וכן על פי הערך הכספי שהמעלית יכולה להוסיף לבניין (בניין עם מעלית, ערכו כמובן עולה בשוק).

בניין עם מעלית קיימת, יכול אף הוא לשדרג אותה ולעבור שינוי עמוק, זאת באמצעות שיפוץ מעליות. חברות מעליות נוהגות לא רק לבצע התקנת מעליות חדשות אלא גם לשפץ אותן, קרי להחליפן במעליות חדשות. לעיתים יחליטו דיירי הבניין להחליף מעלית קיימת במעלית חדשה, בעוד שבמקרים אחרים יבקשו להתקין מעליות חדשות לגמרי, בגדלים אחרים ולשם כך יהיה עליהם לבצע שיפוץ מקיף יותר של חלל המעלית.

בדרך כלל שיפוץ שכזה יתרחש כאשר כמות הדיירים בבניין עולה או שהצרכים שלהם משתנים, למשל, כאשר חברה רוכשת בניין והיא מתעסקת בציוד בגדלים שונים, אז היא תערוך שיפוץ בבניין שיתאים לצרכים שלה ובין היתר תחליף את המעליות, למעליות בגודל שיתאים לה.

כל זה איננו פותר בהכרח את הבעיה שהעלינו בתחילת המאמר, מה קורה כאשר אנו נכנסים לבניין ומגלים שהמעלית לא עובדת. ובכן אז מוטל על ועד הבית או איש המשק של הבניין, להציב שלט בכניסה למעלית, שאיש לא ייכנס אליה ולהזמין שירותי מעליות לשם תיקונה. חשוב מאוד שהעניין ייעשה עוד באותו היום, הן לנוחיות דיירי הבניין והאנשים שבאים אליו, וכן לצורכי בטיחות. זה אף פעם לא נעים לראות מעלית שלא עובדת.

אודות אסף יהלומי

אסף יהלומי

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר