טרמיטים תוקפים – מקרה שהיה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


טרמיטים תוקפים – מקרה שהיה

פורסם בתאריך 07/10/2009 ע"י צחי צבעון שמד בקטגוריה בית | צפיות: 1022 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: טרמיטים, הדברת תולעי עץ, טרמיט, תולעת עץ, הדברה, הדברות

שני בני זוג מאחד הרחובות המרכזיים במרכז תל אביב גילו לפני כחודש לתדהמתם שעל ביתם פשטו נחילי טרמיטים שאכלו כל דבר העשוי מעץ. מדביר שהוזמן למקום כדי למגר את התופעה ולרסס את הטרמיטים, הסביר לכלי התקשורת השונים שסיקרו את המקרה החריג בגודלו, שמקורם של טרמיטים אלו הוא בחולות מדרום לראשל"צ, בהם עושים שימוש לבנייה. כך בעצם מגיעים טרמיטים אלו לבתי המגורים ומכרסמים אותם אט-אט מבפנים.

"זה נראה היה כמו סצנה מאחד מסרטי אינדיאנה ג'ונס! טרמיטים יצאו מכל מקום בבית". במילים אלו תיארו דנה וירון מתל אביב, שזכו לביקור מבהיל בדירתם של קן עצום של טרמיטים שצצו בהמוניהם מהמשקופים בבית והחלו לזלול את כל רהיטי העץ בבית. "תוך מספר דקות הופיע ענן של נמלים מעופפות שמילא את כל הבית", העידה דנה. בני הזוג המבוהלים הזעיקו לביתם מדביר, שפירק במהירות את משקופי העץ האכולים והזריק חומרי הדברה רעילים ברצפה.
טרמיטים הינם חרקים לבנים הדומים לנמלים, שחיים במושבות גדולות באזורים טרופיים וחמימים. טרמיטים ניזונים מחומרים שונים המצויים בעצים, ומסבים נזקים כבדים למבני עץ, לחקלאות, ובעיקר לרהיטי עץ. טרמיטים, עם זאת, אינם המזיק היחיד הפוגע ברהיטי הבית ועל קבוצה זו נמנות גם תולעי עץ.

בערב החג נכנס ירון לחדר האמבטיה, כשלהפתעתו שם לב למאות חרקים מעופפים, שמאוחר יותר אובחנו כטרמיטים. "הם עפו באמבטיה וכל הקירות היו שחורים", סיפר ירון. "בן זוגי החל לצעוק, משום שהוא מפחד מג'וקים והזעיק אותי לטפל בעניין", סיפרה דנה. " ראיתי את הנמלים המעופפות, ריססתי אותם וחשבתי שהסיפור נגמר".

אך זה היה רק תחילתו של הסיפור העגום. למחרת הבחינה דנה בכמות עצומה של חרקים מעופפים הנמצאים בהמוניהם על אחד מקירות ביתם. "בתחילה לא הבחנתי בהם, אך פתאום סובבתי את ראשי וראיתי שכל המשקופים מלאים נמלים, שהמשיכו לצאת בהמוניהם מהסדקים".

המדביר המקצועי שהוזמן למקום שבר את המשקופים, קדח חורים ברצפות, וריסס בתוך כל התעלות אותן בנו הטרמיטים. "בתוך המשקופים מצאתי המון ביצי טרמיטים, הם מתרבים בהמוניהם ותוקפים בהפתעה", העידה דנה. מדביר שתחום התמחותו הדברת תולעי עץ שפעל במקום, הביא לסילוקם המיידי של כלל הטרמיטים. "מדהים באיזה מהירות הם מסוגלים לתקוף, כמה נזק הם מסוגלים לגרום, ובאיזה מהירות ניתן להיפטר מהם", סיימה דנה.
 

אודות צחי צבעון שמד

שמד צחי צבעון, חברה מובילה בתחום שרותי הדברה למוסדות ולקוחות פרטיים http://www.shemed-adbara.com

צחי צבעון שמד

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר