עיתון עובדים – איך זה עובד? - חלק ב' | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


עיתון עובדים – איך זה עובד? - חלק ב'

פורסם בתאריך 08/22/2008 ע"י שיר מנור בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 1611 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עיתוני עובדים, עיתוני לקוחות, הפקת, כתיבת, copywriter, קופירייטר, תוכן, תוכן שיווקי, תכנים, טקסט, טקסטים, כתיבה, מאמרים, כתיבה שיווקית, עריכה, עריכת תוכן, עורך תוכן, עריכה שיווקית, כתיבת פרופיל חברה, כתיבה פרופיל חברה, פרופיל חברה

בחלקה הקודם של כתבה זו, סיפרתי מדוע כדאי להוציא עיתון עובדים ואיך עושים את זה.
רגע לפני שניגשים לעבודה, כדאי לדעת על מה אפשר לכתוב בעיתון עובדים, ומאילו טעויות כדאי להימנע בעת כתיבת עיתון עובדים.


על מה אפשר לכתוב בעיתון עובדים?
• דבר המערכת (בדרך כלל בעמוד הפנימי הראשון של העיתון, לפעמים בדף של תוכן העניינים) – במדור זה העורך כותב מה הנושא או הנושאים שעליהם יידון העיתון, מסביר את הקשר ביניהם ואת חשיבותם, ומביע את דעתו עליהם ועל נושאים מרכזיים אחרים שעל סדר היום
• חדשות הארגון – מוצר/שירות חדש, מינויים ופיטורים, אירועי/טיולי גיבוש, הכשרות והשתלמויות
• עתידות – מה מתוכנן למחר? מהם החידושים שמתכננ/ת כל אגף/מחלקה? כיצד הם צפויים להשפיע על העובדים/הלקוחות?
• עובדים מצטיינים – ראיונות עומק עם העובדים המצטיינים של חודש/רבעון זה
• זרקור על אחת המחלקות/האגפים – תיאור מעניין של התנהלות העובדים באחת המחלקות, וחשיבות פועלם
• עזרה לקהילה – מה עשה הארגון בעת האחרונה כדי לעזור לקהילה?
• ברכות ואיחולים - איחולי העובדים זה לזה, מכתבי ביקורת או פרגון של לקוחות/ספקים
• הספדים – דברי זיכרון על עובדים שנפטרו או התקיימו אזכרותיהם בעת האחרונה
• פרטי מידע בתחום העיסוק של הארגון או בתחום אחר, שעשוי לעניין את העובדים/הלקוחות ולשרתם בביצוע העבודה (לדוגמה, טיפים למתן שירות אדיב ויעיל או טיפים לתזונה נכונה השעות העבודה) או בשעות הפנאי (לדוגמה, היכן כדאי לבלות את החג עם הילדים?)

כללי "אל תעשה" בכתיבת עיתון עובדים
כל חומרי הגלם בידיכם, והגיעה העת לכתוב את העיתון. לאורך הכתיבה, כדאי להימנע משלושת הטעויות הרווחות הבאות:
- השתדלו להימנע מסופרלטיבים ומדברי שבח והלל על גורמים שונים בהנהלת החברה. הסכנה הגדולה ביותר לעיתון עובדים היא להיתפש כלא מציאותי ומתנשא. עיתון שהוא "שופר של ההנהלה" לא יזכה להצלחה גדולה של העובד, ולרוב יושלך לפח.
- קצרו ככל האפשר - הימנעו מלחזור על רעיונות ומלהכביר בתיאורים. בכך תתחשבו בעובדים העסוקים.
- אל תטעו - טעויות רבות בעיתון פוגעות באמינותו. הגיהו את הכתבות פעמים אחדות (רצוי בידי כמה אנשים), כי מאוד מצער לגלות את הטעות שנייה לאחר שהעיתון אושר לדפוס...


עכשיו, כשהידע ברשותכם, הגיע הזמן לצאת לדרך, או במקרה שלכם – להוציא לאור.

אודות שיר מנור

שיר מנור, קופירייטרית, מנהלת "מילת הקסם", www.milat-hakesem.co.il, שיר מנור, קופירייטרית ומנהלת "מילת הקסם", בעלת ניסיון רב בכתיבה, עריכה והפקה של עיתוני עובדים ולקוחות (עבור דן תחבורה ציבורית, אורגל – נציגת GROHE בישראל, חברת חשמל, energy, נביעות, אלקטרה ועוד)

שיר מנור

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר