כיצד ילדיכם הולכים לישון? האם גם אתם נשארים בחדרם עד שירדמו? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


כיצד ילדיכם הולכים לישון? האם גם אתם נשארים בחדרם עד שירדמו?

פורסם בתאריך 12/16/2012 ע"י דבורה עידן בקטגוריה הורות ותכנון המשפחה | צפיות: 950 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הדרכת הורים, התנהגות ילדים, סמכות הורית, יעוץ להורים, הדרכה להורים, מעורבות הרים, הנחיית הורים, סדנאות הורים, שינה לבד, לישון לבד, הורים מנהיגים

בתי בת ה 5 אינה נרדמת עד שאני לא נשארת בחדרה ועוזרת לה להירדם, כך כותבת לי אפרת, אמא לילדה בת 5. כל מה שאני רוצה ממשיכה וכותבת אפרת זה להיות אימא "מספיק טובה"

"... בתי בת ה 5 עדיין חווה קשיי הירדמות ואני נשארת בחדר שלה בלילה עד שהיא נרדמת, וכל פעם מחדש אני שואלת את עצמי מה אני עושה? האם אני עוזרת לה? או, האם אני פוגעת בה?

נושא זה מציק לי מאוד בגלל שהרבה אנשים חזרו ואמרו לי שבגיל 5 היא כבר צריכה לדעת להירדם לבד, ועלי כאימא שלה מוטלת האחריות שהיא תעשה זאת.

ובגלל זה בכל פעם שאני ישבתי בחדרה ועזרתי לה להירדם חשבתי שוב ושוב "איזה אימא אני, אני נכנעת לרצונה שאשב שם איתה, שאני אהיה שם איתה, אני לא עוזרת לה בזה" ולמרות זאת ישבתי לילה אחרי לילה.

התחלתי לדבר עם הורים נוספים, ועשיתי מחקר קטן משלי, התייעצתי עם פסיכולוגים ומחנכים לילדים צעירים, והגעתי למסקנה שאני כן עוזרת לה, הרבה יותר ממה שאני פוגעת בה, כי היא פוחדת וסובלת מסיוטים ונוכחותי מרגיעה אותה, לשימחתי גם בעלי מרגיש ככה, ולכן הבחירה הזאת הרגישה נכון בשבילי, בשבילה ובשבילנו כמשפחה.

ולעיתים, אני עדיין מפקפקת בהחלטה הזו, זה קורה בעיקר כאשר אני שואלת את עצמי, כיצד בתי תלמד להתמודד עם הפחדים והסיוטים שמפריעים לה להירדם, אם אני אמשיך להיות שם ולשבת איתה עד שהיא נרדמת, האם אני עושה את זה רק בגלל שזה מה שאני יודעת לעשות? אולי יש דרך אחרת? האם אני עושה את זה למענה? עד מתי ? ואילו כלים אני מלמדת אותה כדי שתדע להתמודד עם הפחדים שלה בעצמה?

כהורה, שאלה זו מטרידה אותי שוב ושוב, והבעיה היא שלא תמיד יש לי את התשובה לשאלה זו.

יש לי לחץ ודאגה מהשאלה איך הבת שלי תתגבר על הפחדים והסיוטים ?
אני שואלת את עצמי עד איזה גיל אני אצטרך לשבת איתה בחדרה כדי שהיא תרדם?

אני מרגישה חוסר ביטחון, אבל אני בעיקר יודעת וזוכרת שאני כהורה וכאימא נמצאת שם בשביל ילדי, ואני אוהבת אותה, והכי טוב שאני יכולה לעשות בשבילה זה לחזק אותה ולעודד אותה ולעזור לה להתמודד עם מה שמפחיד אותה וגורם לה סיוטים בעצמה.

כאשר הבנתי שטובת בתי אינה רק מה שאני חושבת, חזר אלי הביטחון והמשכתי לפעול מתוך כוונה שלמה באהבה וענייניות, זה היה הזמן בו הפסקתי לנסות "להיות אמא טובה" בעיני עצמי, והתחלתי להיות מספיק טובה עבור ההתפתחות של הילדה שלי, עכשיו בצעדים קטנים ומדודים אני מדריכה אותה איך היא יכולה להרדים את עצמה גם כשאנחנו לא לידה, ... "

לקבלת עוד תובנות מידע ופירוט של דרכי פעולה יעילים לחצו כאן

אודות דבורה עידן

מומחית ליצירת הורות כריזמטית מרצה מבוקשת ומנחה בכירה (מכון אדלר) מיסדת המדריך להורות כריזמטית בעלת מועדון הורים באינטרנט \"הורות בקלות\" לקבלת קורס הורים במתנה http://dvoraidan.com/getgif / מצאו אותי ביוטיוב- עם סרטוני הדרכה הצטרפו לדף האוהדים בפייסבוק איך להיות הורים טובים יותר?

דבורה עידן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר