מהו בעצם שוק הנדל"ן האמריקאי? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מהו בעצם שוק הנדל"ן האמריקאי?

פורסם בתאריך 12/04/2012 ע"י שי אלרואי בקטגוריה נדל"ן בחו"ל | צפיות: 1163 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: שי אלרואי, שוק הנדל"ן האמריקאי, שוק הנדל"ן בארצות הברית

משקיעי נדל"ן ישראלים וממקומות אחרים בעולם, כמו גם כלכלנים, אנאליסטים, פרשנים ושאר מומחים לעניין, אוהבים לדבר על "שוק הנדל"ן האמריקאי", ולהסביר את מצבו הנוכחי, את השפעותיו על כלכלת העולם וכד'. בפועל, בדיקה מדוקדקת של מושג זה מגלה כי אין ממש דבר כזה – "שוק הנדל"ן בארצות הברית". בפועל, מדובר בשוק עצום ומסובך, המורכב מאינספור שווקים קטנים יותר. קשה לקבוע האם ניתן בכלל לדבר על "שוק הנדל"ן האמריקאי" כמקשה אחת.

 

כאן נעצור ונסייג את הדברים, ונאמר כי כמובן שניתן לייחס משמעות מסוימת לשוק הנדל"ן בארצות הברית כמונח אחד כללי, שכן שוק זה אחראי לפעילות כלכלית רבה, גרם למשבר כלכלי חמור בארה"ב ובעולם כולו וכד'. עם זאת, כאשר מנסים לנתח את הנתונים והעובדות מנקודת מבט מקצועית של אנשי נדל"ן הבוחנים הזדמנויות ואפשרויות השקעה אטרקטיביות, כבר לא ממש רלבנטי לדבר על שוק הנדל"ן בארצות הברית כשוק אחד.

מה שקורה בניו יורק או פלורידה זה לא מה שקורה בטקסס
ישנן מספר סיבות לטעון כי "שוק הנדל"ן בארצות הברית" הוא מונח לא רלבנטי כאשר עוסקים בתחום באופן מקצועי. למשל, ארצות הברית היא מדינה עצומה, הן מבחינת שטח והן מבחינת אוכלוסייה, והכלכלה האמריקאית היא הגדולה והמורכבת ביותר בעולם כיום. לכן, נוצרו הבדלים עצומים בין אזורים גיאוגרפיים שונים בתוך ארצות הברית, הבדלים הבאים לכדי ביטוי גם בשווקי הנדל"ן המקומיים.
מצב שוק הנדל"ן בניו יורק הוא שונה לחלוטין ממצב השוק בטקסס, פלורידה או אומאהה, ומושפע מגורמים שונים בעליל מדי יום ביומו. יותר מכך – גם בתוך מדינה מסוימת בארצות הברית קשה לעיתים לדבר על שוק הנדל"ן של המדינה כמקשה אחת, שכן רבות מהמדינות האמריקאיות הן גדולות ומורכבות בפני עצמן. לא ניתן להכליל ולומר כי המצב השורר בשוק הנדל"ן במיאמי זהה למצב השוק באורלנדו או טמפה (כולן ערים בתוך מדינת פלורידה) בדיוק כפי שלא ניתן להכליל אודות מצב שוק הנדל"ן בטקסס, ולהניח כי הוא זהה בדאלאס, יוסטון וסאן אנטוניו.

המרחקים הגיאוגרפיים העצומים, המערכות הפוליטיות הנפרדות המנהלות כל מדינה ואינספור השפעות נוספות הפועלות על כל אזור ואזור בתוך ארצות הברית הופכות את המושג "נדל"ן בארצות הברית" לכללי, ארעי ובלתי רלבנטי מנקודת המבט של משקיעי נדל"ן ואנאליסטים המנסים לנתח את השווקים ולמצוא הזדמנויות השקעה אטרקטיביות.

מה בכל זאת ניתן לעשות? פשוט להיות זהירים יותר, ומודעים לעובדה כי למרות שגם טקסס, גם פלורידה, גם נבראסקה וגם ניו יורק נמצאות בארצות הברית, אין זה אומר כלל כי מצב שווקי הנדל"ן בתוך אכל אחת ממדינות אלו הוא זהה, או אפילו נמצא באותה מגמה כרגע. בדיוק כמו שמצב שוק הנדל"ן ברומא אינו יכול להעיד כמעט דבר על מצב שוק הנדל"ן העכשווי בלונדון או בהלסינקי.
 

אודות שי אלרואי

שי אלרואי איש עסקים, יזם ומשקיע בתחום הנדל"ן. מייסד ושותף במספר חברות בתחום הנדל"ן. שי אלרואי החל את הקריירה שלו בשנת 1997 בלונדון, אנגליה, מיד לאחר שסיים בהצטיינות את לימודי המשפטים ומנהל העסקים באוניברסיטת גילדהול. כיום מכהן שי אלרואי כדירקטור במספר חברות נדל"ן בינ"ל לאחר שהשתתף באופן פעיל במאות עסקאות נדל"ן וניהל באופן אישי פרויקטים גדולים בארה"ב ובאירופה.

שי אלרואי

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר