רכב יד שנייה מליסינג-מה ההבדלים בין סוגי הליסינג ומהן ההפחתות הנדרשות? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


רכב יד שנייה מליסינג-מה ההבדלים בין סוגי הליסינג ומהן ההפחתות הנדרשות?

פורסם בתאריך 10/20/2012 ע"י יואב סר בקטגוריה מדריכי קניה | צפיות: 691 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ליסינג, רכבים יד 2, ייעוץ ליסינג, השוואת מחירים ליסינג, ליסינג מימוני, רכב, קניית רכב, הבדלים ליסינג, רכב מליסינג, רכבים יד שנייה, רכב יד שניה

ישנן מס' אפשרויות ודוגמאות לרכבים אשר היו בבעלות חברת ליסינג , הראשונה והרווחת ביותר (כ-70% ) הינה רכבים אשר חזרו מעסקת ליסינג תפעולי מלא: מדובר על עסקאות חכירה אשר היו כוללות בה תפעול ואחזקת רכב מלאה כחלק מן העסקה – לדוגמא חברה גדולה אשר מעסיקה אנשי מכירות שמסתובבים כל היום בחוץ ,ובחברה זו אנשי המכירות מתחלפים בתדירות יחסית גבוהה, בעל החברה יעדיף לבצע עסקת ליסינג תפעולי מלא מכמה סיבות : ראש שקט , נוחות, חסכון בזמן. ולכן במקרה כזה בעל החברה יחכיר מחברת הליסינג רכב לתקופה של 36 חודשים אשר בזמן זה בעיקרון כל נהג או עובד בחברה מגיל שנקבע מראש – 18,21,24 ומעלה יכול לנסוע במסגרת העסקה- העסקה עצמה תגביל את מס' הקילומטרים השנתיים אותם ניתן לבצע ברכב אך באופן עקרוני לא חלים מגבלות אחרות בנוגע לרכב.


פעם ב15 אלף ק"מ או שנה, יגיע נציג מטעם חברת הליסינג וייקח את הרכב לטיפול התקופתי-וכניסיון להפחית עלויות חלק מן החברות יבצעו את הטיפול בעצמם וחלק מן החברות ייקחו את הרכב למוסך מורשה לטיפול , ופעם בשנה יגיע נציג וייקח את הרכב למבחן הרישוי השנתי , הביטוח הינו כלול גם בעסקה ומחודש באופן אוטומטי בכל שנה, במקרה של תאונה או תקלה ישנו מוקד אשר מקבל את הפניה ושולח נציג מטעם חברת הליסינג ע"מ שיטפל בבעיה ,וגם פה- חלק מן החברות ינסו לתקן בעצמם את התקלה וחלק מן החברות ייגשו עם הרכב למוסך המורשה כחלק מניסיון להפחית עלויות...


בכל מקרה כאשר מסתיימת תקופת החכירה – בדר"כ 3 שנים אך לפעמים ישנם מקרים שבהם התקופה מתקצרת עקב סיום עסקה מוקדמת ולא צפויה, נציג מטעם החברה ייגש לחברת הליסינג ע"מ להזדכות על הרכב – כאן ישנו ניסיון נוסף של חברת הליסינג לצמצם עלויות או במקרה הזה להגדיל הכנסות , ובדר"כ יחייבו את הלקוח בגין ליקויים שיש ברכב ( שריטות, מכות ,חוסרים וכו') כמובן בסוף הכל נתון למשא ומתן, ולרמת הצורך והרצון של החברת הליסינג לשמרו לעסקת חכירה נוספת.


כאשר הרכב נקלט בחרת הליסינג ישנם 2 אפשרויות :1. הרכב במצב טוב עם ק"מ סביר ללא תאונות קשות ואז הוא עובר לתהליך שנקרא הכנה למכירה = השבחה של הרכב ותיקון הפגמים על מנת שיעמוד למכירה וחברת הליסינג תוכל למכור את הרכב במקסימום מחיר . האפשרות ה2: הרכב אינו במצב טוב עם ק"מ גבוה או שעבר תאונה קשה ואז בדר"כ חברת הליסינג מוכרת אותו ומעבירה אותו ממנה או לסוחרי מכוניות או למגרשים אחרים – כל חברה והנהלים שלה.
במידה והרכב עומד בקטגוריה הראשונה: סביר להניח כי הרכב יעמוד למכירה במגרשי המכוניות של חברת הליסינג ויחכה ללקוח שירצה לקנות אותו- במידה ולאחר תקופה ארוכה לא יצליח להימכר חברת הליסינג תשווק אותו באגרסיביות יותר גדולה – ותגדיל את ההנחה עליו או שתכניס אותו לרשימת מכוניות במבצע כגון קנה את הרכב וקבל מערכת מולטימדיה מתנה ,וכן כל מיני שיטות מכירה נוספות.


הלקוח אשר יגיע בסופו של דבר למגרש ויתעניין ברכב ,יראה כי ברישיון הרכב נרשם תחת רישום קודם את המילים רכב שימש: החכר/השכרה. במקרה זה לפי לוי יצחק ישנה הפחתה אוטומטית של 20% ממחיר המחירון , כמובן ללא קשר לסעדים אחרים שישנם ברכב : מס' קילומטרים , בעלים קודמים וכו', הפחתה זו באה בעקבות כך שהרכב שימש כעין רכב שכור בחברה וכי אין אינדיקציה נכונה, כמה נהגים באמת נסעו על הרכב בזמן חכירתו והאם אותם נהגים שמרו על הרכב או לא – כי הרי "הכל כלול" במסגרת העסקה ולנהג אין אינטרס מיוחד לשמור על הרכב בזמן נסיעתו..

המקרה השני של רכב שבעברו היה רשום ע"ש חברת ליסינג זה מקרה של ליסינג מימוני/פרטי
מקרים אלו הינן עסקאות חכירה שבוצעו ע"י החברות השונות או האדם הפרטי כעסקאות מימון בלבד עסקאות שתקופתן יכולה לנוע בין 30 ל-60 חודשים, עסקאות אלו מוצעות על ידי חברות הליסינג ונותנות פתרון של אובליגו חוץ בנקאי ולהטבות מיסוי אצל עצמאיים ,בניגוד לעסקאות תפעוליות מלאות, עסקאות אלו אינן כוללת תפעול הרכב וכי מי שמטפל ברכב הינן הלקוחות , בדר"כ הלקוחות יטפלו ברכב לפי המלצות היצרן וייקחו את הרכב פעם בתקופה לטיפול במוסך המורשה, ופעם בשנה למכון הטסטים, הביטוח יעשה ע"י הלקוחות באופן עצמאי וכל תקלה אשר תצוץ ברכב בתקופת החכירה תטופל באופן פרטי ע"י הלקוח. עסקאות אלו רווחות בחברות ובעסקים היותר קטנים וכן ברכבים יוקרתיים ולא שגרתיים , או גם במקרים בהם הרכב לא נוסע הרבה בשנה ולא מצריך עסקה תפעולית מלאה ותפעול שוטף של הרכב. כמובן שיכולים להיות עוד הרבה מקרים או סיבות שבהם כדאי לבצע עסקה זו או להיפך ואני תמיד ממליץ להיוועץ לפני כל החלטה כזאת עם המומחים ויועצי הליסינג שאותם ניתן למצוא באתר קאר4מי או בקישור כאן.

לענייננו בסוף התקופה של עסקאות אלו בדר"כ יקבל הלקוח הצעה להחליף את הרכב שברשותו בטרייד אין טובת רכב חדש אחר, כמובן שההצעה תהיה ע"פ הערכת השווי של נציג מטעם חברת הליסינג לפי מצב וטיב הרכב המדובר, באם ישנה הסכמה של 2 הצדדים מתבצעת עסקת החלפה והרכב חוזר חברת הליסינג.
גם פה בהנחה והרכב במצב טוב הוא יעבור להשבחה ומשם למגרש המכוניות למכירה.


כאשר הצרכן יגיע למגרש ובמידה וברישיון הרכב לא מופיע ברישום הרישיון הקודם את צמד המילים : החכר/השכרה , יקבל אוטומטית הנחה לפי לוי יצחק של 10% , כמובן ללא קשר לפרמטרים אחרים שיש ברכב כגון ק"מ ידיים מצב פיזי וכו'....
ההנחה כאן יותר נמוכה מכיון שמי שבפועל טיפל ברכב הוא הלקוח ולא חברת הליסינג וחזקה עליו ששמר על הרכב כי אם לא היה שומר במהלך העסקה התיקון היה על חשבונו ולא על חשבון חברת הליסינג.

המקרה השלישי של רכב מחברת ליסינג הינו רכב אשר שימש כרכב השכרה:
רכב אשר שימש את חברת הליסינג להשכרתו לתקופות קצרות מועד , מבחינת הכיסויים שמעניקה החברה היא כמו בליסינג תפעולי המלא- ההבדל ביניהם הוא רק לאורך טווח תקופת ההשכרה.
בעוד שבעסקה תפעולית מלאה מינימום תקופת הזמן היא 24 חודשים , בשכירות ניתן להשכיר את הרכב אפילו ליום אחד בלבד או אפילו למספר שעות בודדות.
ברור שסוג רכבים אלו לאחר תקופה אשר עומדים למכירה כיד שנייה- הינם הכי פחות נחשבים כטובים בעיני הצרכן , דבר זה לא נעלם אף ממחירון לוי יצחק וההפחתה בגין רכב זה היא 25% ממחיר המחירון , כמובן ללא קשר לדברים הנוספים שיש להתייחס : ק"מ ידיים מצב פיזי וכו''..
בדר"כ רכבים אלו הינם יחסית פשוטים ולא מדובר על הדגמים המפוארים יותר , (לדוגמא אם מדובר על שברולט קרוז סביר להניח שמדובר על דגם LS ולא על דגם LS+ היקר בכמה אלפי שקלים בגלל חישוקי סגסוגת קלה וכו')הרכבים הללו יעמדו למכירה עם קילומטראז' יחסית גבוה ועם היסטוריה פחות ברורה מה שיגרום לחברת הליסינג/ ההשכרה להוריד את המחיר ע"מ שהצרכן יתעניין והיה מוכן לרכוש רכב מסוג זה.
לסיכום כפי שוודאי כולנו יודעים אין מתנות חינם, לכל רכב יד שניה יש את הסיפור והיסטוריה משלו, וכי אם תתקלו בפרסום של חברת ליסינג על הנחה מטורפת על רכב מסויים, סביר להניח כי ישנה סיבה לכך. כולנו בסופו של דבר מחפשים את הכי טוב בהכי פחות כסף .. הבעיה שברכבים יד שניה חברות הליסינג יודעות להעריך כבר את מחשבותיכם ולתמחר באופן שיראה לכם כסביר גם היסטוריה בעייתית של רכב או רישום בעייתי כמו השכרה או חכירה תפעולית.
המשותף לגבי כל המקרים הללו שהרכב עדיין רשום על שם חברת הליסינג או ההשכרה וכעת החברה מעוניינת להוציא את הרכב מהספרים ולמכור אותו ע"מ שיכנס לקופתם מזומנים למימון רכבים חדשים אשר ירצו לקנות או השקעה בדברים אחרים.
כל מקרה יש לשפוט לגופו של עניין וזכרו שתמיד אף רכב אינו כמו הרכב הקודם כך שבנושאים אלו לא ניתן להגיש כי חבר שלי רכש כזה רכב והיה מרוצה ולכן גם אני יעשה את זה...
בכל הקשור לרכישות כאלו עדיף לבדוק טוב ולהשוות מחירים , ורק כך נוכל למזער את הסיכון אותו אנו נוטלים ברכישה משמעותית כגון זו . דרך נהדרת לבצע זאת היא ע"י השארת הפרטים שלכם וסוג הרכב המבוקש באתר קאר4מי , אתר זה מסונכרן עם כל המגרשים והחברות הגדולות ויוכל בהחלט לעזור לכם במציאת הרכב הבא שלכם

 

אודות יואב סר

הכותב הוא מהבעלים והמנכ"ל של קבוצת מתעניינים- האתרים "מתעניינים" להשוואת מחירים והצעות מחיר ו"קאר4מי"הנותנת שירותי השוואת הצעות מחיר בכל תחומי ענף הרכב (ליסינג,הסבה לגז,ביטוח ועוד), אפשרות איתור רכבים ספציפיים ע"פ דגם ושנתון בלי לקום מהכורסא וייעוץ ליסינג. בעלי האתרים הם בעלי ניסיון של שנים בשיווק ומכירות,עם התמחות בענף הרכב והליסינג,והבנה עמוקה בתורת המימון,הפיננסים והמכירות.

יואב סר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר