תוכן שיווקי לאינטרנט – לא כל אחד יכול | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


תוכן שיווקי לאינטרנט – לא כל אחד יכול

פורסם בתאריך 08/11/2008 ע"י שיר מנור בקטגוריה הקמה וקידום אתרים | צפיות: 1722 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: copywriter, קופירייטר, תוכן, תוכן שיווקי, תכנים, טקסט, טקסטים, כתיבה, כתיבת, מאמרים, כתיבה שיווקית, עריכה, עריכת תוכן, עורך תוכן, עריכה שיווקית, כתיבת פרופיל חברה, כתיבה פרופיל חברה, פרופיל חברה, מילת הקסם, ניהול תוכן, ניהול תכנים, סלוגן, תוכן אתרים,

כותב לעצמך מאמר או פרופיל חברה? אולי כדאי לשקול זה שוב...
הטרנד החדש-ישן של אתרי מאמרים ופורטלי עסקים באינטרנט, המאפשרים לפרסם מידע אודות עסקים חינם אין כסף, גרם לבעלי עסקים קטנים לקפוץ באושר על המציאה. כאשר התקציב לפרסום כה זעום, אין משמח ממדיה פרסומית בחינם. הדבר היחיד הדרוש לפרסום באתרים מסוג זה הוא תוכן שיווקי – פרופיל העסק שמדגיש את איכויותיו ומאמרים אודות תחום העיסוק, שיעניינו את הגולשים בדיוק במידה שתביא אותם ליצירת קשר. כדי להמשיך ולחסוך, רבים מבעלי העסקים הקטנים מחליטים לכתוב את התכנים השיווקיים בעצמם.
הבעיה היחידה בהחלטה הזו, היא שהשיקולים המנחים אותה הינם קצרי טווח. נכון, היא מבטלת את הצורך בהשקעה מיידית בקופירייטר מקצועי, אולם כתיבה דורשת זמן ומאמץ רבים, בעיקר מאנשים שאין זה תחום ההתמחות שלהם, וזמן שווה כסף. חשוב מכך – השקעת הזמן והמאמץ בכתיבה לרוב אינה מובילה לפנייה של לקוחות פוטנציאליים, והדבר מביא להפסד לטווח הרחוק, שעולה בהרבה על החיסכון.
יש כללים לכתיבה שיווקית נכונה, במיוחד לאינטרנט, ונדרשים עבורה ניסיון והבנה שיווקית. לא כל אחד יכול.

הרי לכם כמה טעויות נפוצות המאפיינות תכנים פרסומיים לא מקצועיים המופיעים ברשת

  • הארכת יתר – כבעלי עסקים, רובנו מאמינים שכל מה שאנו עושים חשוב וראוי לציון, ושוכחים לפעמים שלרוב הגולשים באינטרנט אין זמן, ואם יש זמן – אין סבלנות. למעשה, אנחנו הגולשים לא קוראים אלא מרפרפים. אם איננו מאתרים במהירות את הנושא שחיפשנו - נמשיך מייד הלאה.
  • דוחים את העיקר – מגבלת הזמן והסבלנות של הגולשים צריכה להנחות את הכותב גם בתכנון סדר העדיפויות של הנושאים שיידונו בטקסט. על כן, הכתיבה צריכה להיות רק השלב הסופי בתהליך שלם של גיבוש אסטרטגיה שיווקית, הגדרת מטרות ויעדים לשיווק, והחלטה מה כדאי להבליט תחילה, מה לשמור רק למתעניינים ומה להשמיט. כמו בידיעה חדשותית – העיקר צריך להופיע בהתחלה, כדי שלא יקרה מצב שבו קהל היעד נחשף לתוכן, חלף על פניו ועבר הלאה, מבלי להגיע לעיקרו.
  • קפיצה מנושא לנושא – זו הבעיה שמטרידה אותי, באופן אישי, יותר מכולן. לרוב, כאשר אני מקבלת מלקוח טקסט לעריכה שיווקית, אני משקיעה את רוב הזמן בארגון הטקסט לנושאים - גרירת משפטים ממקום למקום כך שייצרו רצף הגיוני. אנשים שאינם מתמחים בתחום הכתיבה, נוטים להעתיק משפטי מפתח שפורסמו באתרים העוסקים בתחום דומה, בלא קשר בין משפט למשפט, ולצרף אליהם מחשבות אישיות שלהם, בדיוק באופן שבו הן מסודרות בראשם. התוצאה היא לרוב "סלט" שקשה מאוד לעורך המקצועי להבין את פשרו, קל וחומר ללקוח הפוטנציאלי.
  • חזרות מיותרות - חוסר הארגון של הטקסט ו"השאלתו" ממגוון מקורות באינטרנט מביאה בדרך כלל את הכותבים למצב של חזרה על רעיון פעמים רבות לאורך הטקסט, כל פעם בניסוח אחר, באופן שעלול להתיש את הקורא.
  • שימוש יתר בסופרלטיבים – כל מחמאה דורשת גיבוי. כתיבה שיווקית צריכה להכיל את הגיבוי בלבד, ולהותיר בצד את המחמאות העצמיות. במקום סופרלטיבים, כדאי לציין את החוזקות האובייקטיביות של בית העסק, אותם גורמים שמבדלים אותו ביחס לבית עסק אחר בתחומו.
  • שימוש בקלישאות – אנשים לא אוהבים קלישאות שחוקות. הם נוטים לדלג עליהן ולהמשיך הלאה, ואוטומטית מתקשים להתחבר אל הגורם המשתמש בהן.
  • שימוש במונחים מקצועיים – רוב בעלי המקצוע מבלים את היום עם קולגות שמכירים את כל הז'רגון המקצועי שלהם בעל פה. כתיבה לאינטרנט, הפונה לצרכן הסופי ולא לקולגה, צריכה להיות נטולת מושגים שהגולש לא מבין. כתיבה שיווקית נכונה צריכה לקרוא את קהל היעד, ולהשתמש רק במילים שמדברות אליו.
  • וזוהי רק ההתחלה...

כתיבה שיווקית היא תורה שלמה.
כדאי ומשתלם לאפשר לבעלי המקצוע לבצע אותה. 
www.milat-hakesem.co.il

אודות שיר מנור

אודותיי: שיר מנור, קופירייטרית ומעצבת גרפית, מנהלת "מילת הקסם", בעלת השכלה נרחבת בתחום הכתיבה והעיצוב, וניסיון של 10 שנים בניהול פרויקטי תוכן ועיצוב, בכתיבה ובעריכה שיווקית ועיתונאית, לאינטרנט ולדפוס, עבור קהלי יעד רבים ובמגוון עצום של נושאים וסגנונות כתיבה. מילת הקסם קמה בשנת 2005, ומאז מציעה לעשרות לקוחות מרוצים חבילה שלמה של שירותי כתיבה ועיצוב גרפי.

שיר מנור

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר