קפה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


קפה

פורסם בתאריך 06/14/2009 ע"י יוני חיים בקטגוריה תזונה | צפיות: 829 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: קפה

קפה

 

מיליוני אנשים בעולם יעידו שהם שותים קפה בכל יום,כל אחד וסוג הקפה שהוא אוהב.

האם כולם יודעים אם אכן הקפה הוא בריא או לא? האם כולם יודעים באמת את יתרונותיו וחסרונותיו של הקפה לבריאותנו?

במאמר זה נביא על קפה ובריאות,יתרונותיו וחסרונותיו,כיצד משפיע עלינו הקופאין ועוד....


זהו לא סוד שתמיד נשאלת השאלה אם באמת קפה בריא או לא,לרוב גם נשאלת השאלה עד כמה בעצם בריא לשתות קפה ומאיזו נקודה הוא כבר הופך למזיק.
המשקה המפורסם זכה בזכות ולא בחסד למחקרים רבים בעולם על מנת לנסות ולהבין האם באמת הוא בריא או לא.
הסוד הגדול של הקפה הוא בעצם הקופאין,הקופאין מצוי לרוב בפולי קפה אך ניתן למצוא אותו גם בקקאו ותה,בגדול את הקופאין אפשר למצוא ביותר מ60 מיני צמחים,את הקופאין גם ניתן למצוא במאכלים (כגון שוקולד) ומשקאות (כגון קולה) רבים חוץ מאשר קפה.
הקופאין בעצם נספג במערכת העיקול של הגוף, השפעתו מתחילה כחצי שעה עד שעתיים מרגע שהתחיל להיספג,הקופאין רץ במהירות בנוזלי הגוף ורום לתופעות כמו התרוממות רוח,ערנות,ועוד.
אולם אם ניקח כל בן אדם לגופו הרי שהקופאין יכול להשפיע אחרת על כל אחד.
קצת מסגולותיו של הקפה:
מחקר שנעשה בבריטניה בראשותו של מרטין ג' ג'רוויס ממכון הבריאות הלאומי קובע ששתיית 4-5 כוסות קפה ליום משפרים לנו את יכולת הזיכרון,כמו כן במחקר זה גם מצאו שזמני התגובה שלנו משפרים ויכולת הראייה שלנו במחני ראייה משפתרת.
מחקר אחר בקליפורניה אשר השתתפו בו מעל 70 קשישות ששתו קפה רב במהלך חייהן מצא ששתיית הקפה מחזקת את הזיכרון.
חוקרים מגולדסמית 'קולג בלונדון ערכו מחקר עם נשים וגברים לגבי יכולת הקפה לשכך כאבים וגילו דבר מדהים,הם לקחו גברים ונשים וביקשו מהם להכניס את היד לתוך דלי מלא קרח,הגברים הצליחו לשרוד זמן ממושך יותר מהנשים עם היד בתוך הדלי.
אך לאחר שנתנו להם לשתות כ250 מ"ג קופאין הנשים טבלו אן ידן במים זמן ממושך יותר מהפעם הקודמת לעומת הגברים שהצליחו להשאיר את היד בדיוק אותו ממוצע זמן כמו לפני כן.
מייקל לייצמן אחד החוקרים מהמכון הלאומי לסרטן מצא כי הקפה מפחית את הסיכון לאבני מרה,החוקרים עקבו במשך 20 שנה אחרי כמעט 80 אלף אחיות ששתו לפחות 4 כוסות קפה ביום ומצאו שהן הפחיתו את הסיכון לאבני מרה ב25 אחוזים.
עוד על סגולותיו של הקפה:
קפה משפר את קוצר הנשימה – אנשים אשר צורכים קפה משפרים ב10 אחוזים את קוצר הנשימה שלהם לעומת אנשים אשר לא.
קפה וספורט- מחקרים הוכיחו ששתיית קפה מקטינה את כאבי השרירים וכמו כן מחקר שנערך באוסטרליה קבע כי אתלטים אשר צרכו קפה הגדילו את מאמצם ב-30 אחוזים לעומת אלו שלא.
קפה ודיאטה- קפה מזרז את חילוף החומרים בגוף וכמו כן גם גורם ותחושת שובע, מנגד גם הקפה לפעמים גורר אותנו לספה עם עוגה טעימה ושם מתחילה לה שרשרת של דברים שלא עוזרים במיוחד לדיאטה יחד עם הקפה.
לקפה ישנם גם מגרעות כגון:
חוקרים בבריטניה גילו שגם צריכת קפה מועטת יכולה לגרום לעובר של אישה בהריון לגדול בקצת באיטי ומגדילה את הסיכוי לתינוק במשקל לידה נמוך, כמו כן הקופאין הוא סם מעורר אשר חודר מבעד לשליה.
מחקרים רבים מוכיחים שקפה מעלה את לחץ הדם בטווח המיידי,אך מי ששותה קפה בטווח הארוך אין שום ממצאים שהקפה מעלה את לחץ הדם לטווח ארוך,כמו כן לא מומלץ לצרוך הרבה קופאין בגילאים שמעל 60,שם נמצאת הרגישות לקפה ברמה יותר גבוהה והנזקים יכולים להיות משמעותיים יותר.
מחקרים שנערכו בפינלנד מצאו שאנשים שצרכו מעל 4 כוסות קפה ליום הגדילו את הסיכוי שלהם לדלקות פרקים,אנשים ששתו מעל 10 כוסות קפה ליום הגדילו את הסיכוי פי 15.
לסיכום:
אין תשובה חד משמעית האם הקפה הוא טוב או לא לבריאותנו,לחלקנו הוא יעזור ולחלקנו יזיק,את השומר בעמדה הוא יעיר,לאישה בהריון הוא לא יהיה בריא,אחד לא יוכל להירדם אחרי שתיית קפה והשני ישן ללא שום בעייה.
אבל אם אתם אנשים בריאים,אין שום דבר מיוחד ששתיית קפה במינון הנכון יכולה להזיק.


 

אודות יוני חיים

קפה ואי אפשר בלי ...

יוני חיים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר