מה עומד מאחורי כוונת מיקרוסופט להשתלט על יאהו | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מה עומד מאחורי כוונת מיקרוסופט להשתלט על יאהו

פורסם בתאריך 03/13/2008 ע"י עופר שושני בקטגוריה אינטרנט ומחשבים | צפיות: 1189 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מיקרוסופט, יאהו, גוגל, חיפוש, מנועי חיפוש, פרסום מקוון

בחודש שעבר התבשרנו על הצעה שהגישה מייקרוסופט לרכוש את ענקית האינטרנט האמריקנית יהאו בסכום דמיוני של 44 מיליארד דולר! על אף ההצעה הנדיבה החליטה מועצת המנהלים של יהאו לדחות את ההצעה ורמזה למייקרוסופט שכדי להשלים את הרכישה היא תצטרך להפרד מבכום גבוה הרבה יותר, כמעט כפול אפילו. מייקרוסופט נחושה להשלים את העסקה ונראה כי בשלב זה היא עסוקה בהכנות לקראת השתלטות אגריסית של יאהו. כפי שתיאר זאת שדרן טלויזיה בתוכניתו: "סטיב באלמר (העומד בראש מייקרוסופט) התקשר ליאהו ולא הציע, אלא פשוט הודיע להם: אנחנו קונים אתכם!".

כדי להמנע ממהלך השתלטות של מייקרוסופט יאהו בינתיים כבר מגששת אצל ענקית האינטרנט AOL (אמריקן און ליין) בתקווה להביא למיזוג בין שתי הענקיות. זווית מעניינת היא שגוגל מחזיקה במניות של אמריקן און ליין ותומות במהלך כזה. מאידך, מספר גופים המחזיקים במניות של יהאו הגישו שתי תביעות ייצוגיות במטרה להכריח את מועצת המנהלים לקבל את הצעתה של מיקרוסופט.

מה עומד אם כן מאחורי הרצון העז של מייקרוסופט להשתלט על יאהו?

התשובה לכך ברורה: הפחד מגוגל. גוגל שולטת היום ביד רמה בשוק מנועי החיפוש שמהווה למעשה את המפתח לשוק הפרסום המקוון שמגלגל מיליארדי דולרים בשנה. מייקרוסופט באופן טבעי רוצה חלק מנתח השוק הזה. הבעיה שלה מתחילה מכך שמנוע החיפוש שלה מפגר בהרבה אחרי זה של גוגל וזוכה לפופולריות מזערית. בשנת 2005 הצהיר סטיב באלמר עם השקת "לייב!", הגרסה המשופרת למנוע החיפוש של מייקרוסופט שתוך חמש שנים מייקרוסופט תביס את גוגל בתחום החיפוש. הסיכוי שדבר כזה יקרה הוא בערך כמו הסיכוי שבורגר ראנץ' תשתלט על שוק ההמבורגרים העולמי ותדיח ממנו את מק דונלדס. ליאהו לעומת זאת יש מנוע חיפוש מצויין שיש הטוענים שעולה באיכותו על זה של גוגל. למרות שליהאו יש עוד הרבה מה להציע שכן הפורטל שלה מוביל במספר המבקרים היומי בארה"ב, נראה שמנוע החיפוש הוא זה שקורץ למייקרוסופט שמקווה הבעזרתו תוכל להשיג דריסת רגל משמעותית בתחום הפרסום המקוון.

לאחר שבימים האחרונים נפרד עולם האינטרנט ממנוע חיפוש נוסף – אסק ג'יוס, שהפך למנוע נישתי לעקרות בית, מיזוג של מייקרוסופט עם יאהו יביא אותנו למצב שבו ישארו רק שני מנועי חיפוש גדולים. לא ברור עם דואופול החיפוש שעלול להווצר ייטיב עם הגולש, אבל זה דבר שרק ימים יגידו.
 

אודות עופר שושני

עופר שושני

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר