אפקט הפחד – אימון בנושא זוגיות (מאמר מאת מיכל דן- מאמנת אישית ) | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


אפקט הפחד – אימון בנושא זוגיות (מאמר מאת מיכל דן- מאמנת אישית )

פורסם בתאריך 06/09/2009 ע"י מיכל דן בקטגוריה זוגיות | צפיות: 922 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אימון, זוגיות, פחד, אימון זוגי, עוצמה, אחריות

בתחילת מאמר זה ארצה להתייחס לנושא של הפחד בחיינו וכיצד הוא מניע או חוסם אותנו.
הפחד בעיקר בנושא של זוגיות (אך תקף לכל תחומי החיים) הוא המניע או המגביל אותנו מליצור ולקיים את חלומותינו.
ניתן להסתכל על כך שהפחד הוא בעצם הדרך שלנו לתרץ את עובדת היותנו מגשימים או מונעים מעצמנו את חלומותינו. לדוגמא: אישה אשר נשואה לגבר אשר מתייחס אליה בצורה משפילה וחסרת כבוד במשך שנים רבות, מוצאת את עצמה נשארת בזוגיות זו ומתרצת לעצמה ולסביבתה את ההשארות שלה במסגרת זו כפחד.
הפחד הוא בעצם רק סימפטום לרגש ולתחושה האמיתית אשר אותה אישה מסתירה והרבה פעמים הפחד מאפשר לה תחושת רווח כלשהיא. ייתכן ותחושת הרווח מכך היא :
1. נושא של לקיחת אחריות – ייתכן ומאוד נוח לה להאשים את בן זוגה מאשר להסתכל על עצמה ולהבין
שהיא הגורם לחיי הנישואים המשובשים שלה.
2. רווח בלהיות צודקת – ייתכן וכך היא מסבירה לעצמה את השארותה במערכת יחסים זאת, כלומר: היא מתרצת עבור עצמה ועבור סביבתה שבן זוגה הוא שטועה והוא זה שצריך להשתנות. שהיא זאת שצודקת ועל כן היא גם מנסה שוב ושוב להוכיח זאת.
3. רווח בלהיות קורבן: אותה אישה "נהנית" מרחמיה של הסביבה, כך היא מקבלת תשומת לך וכך היא מרוויחה את תחושת המסכנות שלה.
4. רווח בלהציל ולתקן: אותה אישה חשה שתפקידה הוא לתקן את בן זוגה, להציל אותו מלהיות אכזרי כלפיה ובכך יש לה תחושת הצלחה ונצחון.
ישנם תחושות שונות ורבות נוספות וברוב המקרים הפחד יהיה המכנה המשותף שלהן ובאמצעות עבודת אימון אינטנסיבית יחד עם עבודה פסיכותרפיסטית (פשפוש בעבר) ניתן יהיה לאתר את הרווח האמיתי ולאחר מכן יהיה ניתן ליצור דפוס חדש של לקיחת אחריות, עוצמה , יצירת ערך עצמי וכו'.
העבודה האימונית בנושא זה מלבד היותה מאוד מאתגרת, תוכל להניע (מלשון מוטיבציה) את אותה אישה להשיג את מטרותיה בנושא הזוגיות הנ"ל במהירות גדולה מאוד כיוון שהיא מחייבת את אותה אישה לעשות בחירה בחייה וליישם את בחירתה.
הנושא של בחירה הוא מוטיב מהותי בזוגיות כיוון שהוא בעצם המרכיב העיקרי לכל פעולה. זאת אומרת שלפני שיכולה להתקיים כל פעולה שהיא בנושא זוגיות (או בכל תחום אחר בחיים בעצם) חייבת להיות בחירה מודעת על הכיוון אליו הולכים. הבחירה המודעת תאפשר את המחויבות למטרה ולאחר מכן באמצעות הליך אימוני קל הבנה ניתן ליישם את המטרה/חלום לשמו הגעתם לתהליך.
מאומנות רבות איתן עבדתי, עברו תהליכים נפשיים רבים לפני הגעתם לאימון אצלי: פסיכולוגים, יועצי נישואים, תרפיסטים וכולי וכולן מעידות שהתהליך האימוני היה עבורן מחולל השינוי הגדול, העמוק והמהיר ביותר אותו עברו. כמו כן הן מדווחות על שינוי קבוע בדפוסי התנהגות . הן מדווחות שהדפוסים אותן יצרו משמשים אותן לאורך שנים ובנושאים נוספים בחייהן.
השינוי הוא לא רק תודעתי (כמו אצל פסיכולוג) אלא שינוי מחשבתי והתנהגותי. זוהי בעצם יצירה של דרך חיים.
ההליך האימוני מועיל גם בזוגיות קיימת וגם בזוגיות בהתהוות. הוא גם מועיל בזוגיות שעדיין אינה קיימת ואנו מעוניינים ליצור אותה.
בזוגיות שאנו מעוניינים ליצור ההליך האימוני מהווה משקל גדול ביצירת מרחב נקי ונכון לזוגיות עליה אנו חולמים והוא מהווה פריצת דרך גדולה ליצירת זוגיות (גם במקרים בהם יש פחד/חשש מזוגיות).
פריצת הדרך היא גם בנושא של מציאת הזוגיות הנכספת וגם באורך הזמן למציאת זוגיות זו.
אנשים רבים אשר מחפשים שנים רבות את בן זוג חלומותיהם, נוכחים לגלות שההליך האימוני מאפשר להם למצוא זוגיות ואהבה בזמן קצר מאוד יחסית לפעולתם עד היום.
הסוד הוא מעבר לבחירה המודעת, גם להיות בפעולה ולהבין שאת/ה הנכם הגורמים לכל תוצאה בחייכם ורק אתם יכולים לייצר את התגשמות חלומותיכם....
 

אודות מיכל דן

מיכל דן מאמנת אישית להגשמה ומטפלת הוליסטית ניתן לראות עוד ב:www.eliady.co.il

מיכל דן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר