הגיע הזמן שגם האופק שלך יתרחב | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


הגיע הזמן שגם האופק שלך יתרחב

פורסם בתאריך 07/10/2012 ע"י יעל טבת בקטגוריה רוחניות | צפיות: 1250 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עבודה בחול, עבודות בחול, עבודה, עבודות

ברגע שאנחנו פותחים את ראשנו ומביטים בעיניים סקרניות על כל דבר שנתגלה מולנו אנחנו מתקרבים יותר ל"אני" הפנימי שיש בנו. פתיחת אופקים היא כלי העזר הפשוט ביותר על מנת להבחין מהו הכיוון שאליו אנחנו רוצים לשגר את חיינו. ככל שפתיחת האופקים מורחבת יותר כך עולים הסיכויים למצוא את תכליתנו בכל האנדרלמוסיה שנפערת משנה לשנה תחת רגלנו.

עם השנים אנחנו פוגשים ביותר ויותר אנשים, עם דעות הרבה יותר שונות משלנו ועם זוויות ראיה אחרות. פתיחת אופקים איננה בהכרח חשיפה לשלל לימודים, אלא, גם על ידי קשב לסביבתנו ניתן להגיע למימדים אחרים. פתיחת אופקים באה לידי ביטוי גם בטיול רחוק, עבודה בחו"ל או לימודים במקום לא נודע, מכל זווית שהיא ניתן להיפתח ולראות את העולם בגישה מעט שונה, הדרך מתחילה ברגע שמוכנים לקבל את דרכו של השונה ושאנחנו מגיעים למקומות חדשים בידיעה שאין אנחנו יודעים די כדי לא לנסות וללמוד דבר, אך מספיק כדי להבין מהם השיעורים שניקח עימנו להמשך. 

פתיחת אופקים הינו דבר מותנה ואינדיבידואלי. דבר מותנה באדם שאנחנו ובאופי שיצרנו לעצמנו עם הזמן.
עם השנים אנחנו מייחסים חשיבות אחרת לדבר מה בחיינו, אם בעבר נהגנו להתנהג בצורה X כשנתקלנו באיזושהי בעיה, לאחר חשיפה לאיזושהי סיטואציה מהותית עבורנו אולי נראה את הבעיה שהטרידה אותנו בעבר ונחליט להתנהג דווקא בצורה Y. דברים לא קורים סתם, יש ביכולתנו לשנות דברים, כמו שיש ביכולתנו לשנות את דעותינו מבלי משים. אך הכל הוא תולדה של פתיחת אופקים, במודע או לא במודע, אין זה משנה, תמיד ניתן לשאוב עוד ועוד מהסביבה הטבעית ולא טבעית שאנו נמצאים בה, הכל עניין של בחירה והשמת הדגש על הדברים החשובים לנו באמת.

כשאנחנו מתייצבים בשנות ה20 לחיינו מתחילות לצוץ שאלות רבות, במיוחד בשגרה הישראלית הנוקבת, לאחר השירות הצבאי, ה עבודה המועדפת, הטיול או ה עבודה בחו"ל, פתאום נשארים תלויים ונראה שהמבוי חסום. קודם לכן, כל דבר נראה היה בר השגה ואפשרי, אך כאשר יורדים מכל הריחוף השמימי שמציף אותנו בכזה בטחון, מבינים שהחיים הרבה יותר מורכבים, פתאום מרגישים שביחס לגיל שלנו אנחנו לא משכילים מספיק, פתיחת האופקים בחיינו הייתה במוקדים פחות רלוונטיים, לא הספקנו בחיינו כל מה שרצינו וכו'...
חשוב להסתכל על כל ה"תולדה" הזו בראיה מאוד ניטרלית. לרובנו יש נטייה להקביל את עצמנו בצורה מוגזמת מדיי ביחס לאנשים שסביבנו מבלי להבין שאנשים הם שונים, דרך שמתאימה לאדם אחד לא בהכרח תתאים לאדם אשר בהגדרתו זהה לי ולהפך. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם מצבים של כאוס מסוג זה היא פשוט לעשות מה שטוב לנו באותו רגע, עם ראיה לעבר האופק. לעיתים כשמתרכזים במטרה כלשהי יותר מדי, מאבדים הרבה בדרך, אך הדרך עצמה היא חלק בלתי נפרד מהמטרה, לכן חשוב לדעת ליהנות מהדרך ולהפוך אותה לדבר האמיתי, כי היא ההווה שלנו ואם נישען רק על החלומות בעתיד "נפסיד" את מה שיש לנו היום.

 

 

אודות יעל טבת

יעל טבת

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר