זכאויות ומענקים לסטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז בביטוח הלאומי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


זכאויות ומענקים לסטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז בביטוח הלאומי

פורסם בתאריך 07/02/2012 ע"י דרור דקל בקטגוריה מכללות ואוניברסיטה | צפיות: 1152 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: זכויות סטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז בביטוח הלאומי, עזרה כספית לסטודנטים בביטוח הלאומי, הפרעת קשב וריכוז בביטוח הלאומי לסטודנטים, מימון והטבות לסטודנטים עם הפרעת קשב וריכוז

נרשמת ללימודים גבוהים ? כל הכבוד !!
ייתכן שאתה זכאי לעזרה כספית ומענקים מהמדינה !!

 

הביטוח הלאומי עשוי להכיר בהפרעות קשב וריכוז כליקוי גופני כמובנו בחוק ולהעניק במקרים המתאימים פיצוי כספי, כולל מימון ותמיכה בלימודים.
הרציונל שעומד מאחורי הכרה זו הנו עידוד צעירים עם ליקויים גופניים (קלים כחמורים) לצאת ללימודים, לרכוש מקצוע ולהשתלב בצורה מיטבית בשוק העבודה. כלי זה נועד לצמצם משמעותית שכבה של שלמה של אזרחים שאינה מועסקת, וכך אינה מכניסה כסף לקופת המדינה אלא להפך, הופכת למעמסה כלכלית על הציבור בהיותם נתמכי קצבאות לאורך שנים.
יש סטודנטים עם הפרעת קשב וריכוז הסובלים גם מליקויים גופניים נוספים שנגרמו כמו ליקוי שמיעה, ליקוי ראייה, בעיות אורטופדיות, קשיים רגשיים מטופלים, מחלות כרוניות ועוד שיכולות להיגרם גם כתוצאה מתאונת דרכים, תאונת עבודה, פגיעה בצבא ועוד.
בבואו להגדיר שיעור הנכות, בודק הביטוח הלאומי את מכלול הליקויים וקובע אך סך נכותו הרפואית של הסטודנט. לאחר ההכרה בנכות הסטודנט בשיעור של 20% לפחות ניתן להגיש בקשה מתאימה ולזכות בסל שיקום.
חשוב למלא את הטפסים המתאימים באופן נכון וכולל, להדגיש את החשוב ולצרף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים. הגשת תביעה באופן נכון יכולה להגדיל משמעותית את סיכויי הסטודנט בקבלת הסיוע הכספי.
לאחר הגשת התביעה יזומן הסטודנט לוועדה רפואית ובה המומחים הרפואיים הרלוונטיים לתביעה (נוירולוג ו\או פסיכיאטר ו/או מומחה אחר). לאחר כשבועיים תישלח בדואר החלטתה של הוועדה באשר לשיעור הנכות. יש לבחון את ההחלטה שהתקבלה ובמקרים המתאימים להגיש ערר.
ולמה בעצם לעבור את כל הטרחה הזאת ?
סל השיקום הינם למעשה – סיוע ותמיכה כספיים לסטודנט הלומד 20 שעות בשבוע ומעלה.
הסל כולל:
1. קצבה חודשית בחודשי הלימודים
2. החזר מלא של הוצאות בגין שכר הלימוד
2. החזר רכישת ספרי לימוד + אמצעי עזר נדרשים כמו מדפסת ומחשב...
3. שיעורי תגבור חיצוניים
4. הוצאה נסיעות
5. הוצאה דיור
כמו כן קיימים "שירותי הנגשה" ספציפיים לסטודנטים הסובלים מבעיות תקשורת חמורות כגון שירות תמלול לכבדי ראייה או תרגום לשפת הסימנים לכבדי שמיעה.
שימו לב, סל השיקום האמור יכול להינתן עד שנה אחורה ממועד הגשת התביעה. קרי הגשה מאוחרת במהלך שנת הלימודים הראשונה תכסה בפועל עלויות הלימודים מתחילתם.
כמו במקרים רבים בביטוח הלאומי, גם זכויות אלה טרם חלחלו. ולמרבה הצער סטודנטים רבים לא שמעו על זה ואם שמעו לא יודעים מה לעשות עם המידע.
מעבר ל זכויות הכספיות, מדובר בצעירים עם קשיים, הבוחנים את דרכם בחיים. סל השיקום נועד לעודדם ללמוד, לעבוד ולהתפרנס. המעמסה הכלכלית הנלווית ללימודים מחייבת רבים לעבוד במקביל ללימודיהם, דבר המונע מהסטודנט להשקיע את כל כולו בלימודיו. סטודנטים בעלי הפרעת קשב וריכוז בלימודים אקדמאיים, יותר מאחרים, זקוקים מאוד, להקדיש את כל השעות היקרות האלה ללימודים. וכך, חשש זה מרחיק סטודנטים פוטנציאליים מלימודים ובעצם גם מעתיד טוב יותר עבורם.
אין ספק כי חבילת סיוע נדיבה זו תשפיע על מערכת השיקולים של הצעיר בבואו לקבל החלטות באשר לעתידו.
תהליך מבורך זה יוביל בהכרח לשילובם של צעירים בעלי פוטנציאל במעגלי הלימודים והעבודה ובעצם יהפוך את כולנו לחברה טובה יותר המעניקה הזדמנויות שוות לכל חבריה.

 

אודות דרור דקל

עו\"ד סיגל באואר דקל - הכותבת בעלת משרד נזיקין המתמחה במימוש זכויות סטודנטים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז בביטוח הלאומי

דרור דקל

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר