הכל על כסאות בר | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


הכל על כסאות בר

פורסם בתאריך 06/01/2009 ע"י פורטל הרהיטים בקטגוריה עיצוב פנים | צפיות: 762 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: כסאות, כסאות בר, כסאות מתכת, כסאות גבוהים



כסאות בר מצויים כחלק מריהוט מוסדי ( מסעדות, בארים, מבואות במבנים ציבוריים שדות תעופה) וכן בתים הפרטיים.

כסאות בר בעיצובים רבים ויוצאי דופן וניתן לסווגם ע"פ :סגנונם, החומרים מהם הם עשויים,
ייחודיות המבנה, סוג השימוש.

כסאות בר אינם ריהוט שגרתי ולעיתים לכסאות הבר חלק ניכר בעיצוב הבית ואין להביט כרהיטים פונקציונאלים ותו לא.

סגנון כסאות הבר:קיימים כסאות הבר הקלאסיים או המודרניים. מעצבים יוצרים דגמים קלאסיים בהתבסס על דגמים של רהיטים מהתקופות עבר. ההבדלים ניכרים הן במבנה והן בחומרים. בשנים האחרונות בעקבות הטכנולוגיות החדשות, נעשו פריצות דרך בכל הנוגע לייצור מושבים. אם מדברים על כסאות בר קלאסיים הרי שהמעצבים משתמשים בחומרים כגון עץ, עור, שימוש באלמנטים של מתכת משתמשים בציפוי נחושת או נחושת בעיצובים פנימיים יקרים ,תוכלו למצוא מושבים מרופדים בעור תנין. ניתן למנות מושבים מחושלים בין הקלאסיים. מושבים אלה הם בעלי מראה .

כסאות בר בעיצובים אוונגרדים: בעת ייצור מושבי בר מודרניים משתמשים בעץ, בד, פלסטיק, ופחות בעור. צבע העץ הוא בדרך כלל דובדבן או אגוד. המושבים הללו משתלבים בטבעיות בעיצוב הפנימי המודרני. בין מושבי בר מודרניים ניתן גם לפגוש מושבים פיתולים. אלה בדרך כלל נעשים על גבי עמודות מתכת בעלי מושבת פיתולה או משענת.

הכיוון המודרני של מושבי הבר: סגנון מודרני או סגנון ההייטק ידוע כבעל קווים קרים ונשיים ומכונה על-ידי יצרנים .MODERNO כלומר, שנעשה שימוש בטכנולוגיות גבוהות בייצור כסא הבר. בסגנון ההיי-טק העיצוב הוא מנימלסטי ושיש בו בדרך כלל אלמנט המעיד על הפן המודרני שבו. נעשה שימוש בחומרים מסורתיים כמו: מתכת, פלסטיק, עור.
מגוון הצבעים לכיסאות בר כאלו הוא רחב : מוכסף, לבן, כרום כהוי.

כסאות בר בעלי מראה חדשני עשויים ברוב המקרים מפלסטיק, שהוא חומר מבריק המחדד את נוכחותם בחלל . מושבים אלו יכולים להישען על רגל או משנה שאינו סימטרי ומשווה תכונות לכסא הבר תכונות של פסל.

כסאות בר אינם מיועדים לישיבה ממושכת אך עדיין שומרים על עקרונות אגרונומיים ואורטופדים המאפשרים ישיבה נוחה וחסרת מאמץ. אין מעצב רהיטים גדול שלא זקף לזכותו עיצוב של כסאות בר. כסאות אלו בדרך כלל מושכי תשומת לב הם בשל צבעם ובשל גובהם ההופך אותם לאלמנט עיצובי חשוב ודומיננטי בחלל.

כסאות בר למטבח הביתי: אנשים רבים סועדים מעל בר או אי הקיים אצלם במטבח, האי הוא גבוה ולכן מתאימים לו כסאות בר. כסאות אלו עדיף שלא יסתובבו, אלא ישאלו קבועים ושתהיה להם משענת רגליים נוחה – יש להבין כי ישיבה כל כסאות בר דורשת רכינה בשל היעדר המשענת או בשל משענת נמוכה במיוחד.

מבנה כסאות הבר: כסאות בר גבוהים, נמוכים, בעלי רגל אחת מרכזית או בעלי רגליות:
קיימים מושבים: בעלי ארבע רגליות, כסאות בעלי רגלית אחת עם בסיס, כסאות על שתי רגליות בצורת מסגרת, כסאות מסתובבים, כסאות בעלי וויסות הגובה.

משענות: קיימים כסאות בר בעלי משענת או בלעדיה. יש משענות שמהוות המשך טבעי של מקום ישיבה, ויש את אלו מוחזקות מעליו. המושבים בעלי צורת מלבן או עגולים.

צורות השימוש בכיסאות בר: כסאות הבר מחולקים שימוש ביתי או ציבורי. פריטים המיועדים יעמדו בעומסים גבוהים יותר, בשל תכיפות השימוש. מבנה המושבים הללו צריך להיות קשוח ועמיד. תכונות אלו משיגים באמצעות הכנסת אלמנטים נוספים למבנה ולחומר. דרישות גבוהות הן על כל רכיבי המושב – החל ברגליות ומקום ישיבה ועד לחומרים – ריפוד, ציפוי וכו' במידה ואתם מתכננים לרכוש מושבים לבר או מסעדה, עליכם להקפיד כי הכיסאות אכן מיועדים לשימוש ציבורי מוסדי ולא לשימוש זניח ובלתי תכוף.


בתחום הרהיטים נעשה שימוש בחומרים וטכנולוגיות חדשים בכל הנוגע לעיצוב וייצור החומרים, הסגנונות העיצוביים מתרבים ומשאירים לכם אינספור אפשרויות ושילובים. בעת רכישת המוצר יש לשים לב לנקודות הבאות: עלות: מחיר נמוך ברוב המקרים הוא כיסוי לחיקוי, משקל: ככל שהמושב כבד יותר, כך יש יותר מתכת במבנה שלו.
שימו לב לאיכות הריתוך במתכת, עיבוד העץ או מתקני החזקה.

אודות פורטל הרהיטים

פורטל הרהיטים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר