קניה נבונה- השפעת המוכר ונותן השירות על טיב הרכישה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


קניה נבונה- השפעת המוכר ונותן השירות על טיב הרכישה

פורסם בתאריך 03/12/2008 ע"י ירון כהן בקטגוריה אקטואליה | צפיות: 1324 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: קנייה, מוכר, מוצרים, הנחה, מוכרן, קניות, מבצע, מבצעים

קנייה נבונה- השפעת המוכר על מחיר וסוג הקנייה

לכל עסק מסחרי יש מחירון או תעריף למוצרים ושירותים אותם הוא נותן.
למרות זאת, ישנם מוצרים או שירותים רבים שאינם מוגדרים בצורה חד משמעית במחירון או לפי התעריף הרשמי, ועל העובד או המוכר לתמחר אותם בהתאם.
לכן לעובד המקום יש השפעה רבה על המחיר הסופי אותו תשלמו, והוא עשוי לתמחר מוצר מסוים או שירות מסוים לפי תעריפים שונים.
לדוגמא: מבצע של שני מוצרים במחיר מיוחד שאינו מפורסם בצורה בולטת ליד המוצר.
המוכר יכול להפנות את תשומת ליבו של הצרכן לכך שיש מבצע, ולהציע לו לקחת נוסף ולקבל את הנחת המבצע המיוחדת, או להיפך, המוכר יכול לא לאמר דבר ללקוח ולתת לו לרכוש את המוצר במחיר הרגיל בלי לעדכן אותו במאומה.
או למשל במקרים של מוצרים דומים מחברות שונות. המוכרים יודעים היטב מה המוצר המשתלם ביותר לקנייה, ויכולים להמליץ ללקוח על מוצר זה, או על מוצר שישתלם יותר למכירות החנות.
הדבר בולט במיוחד כאשר החנות מוכרת את מוצרי הבית אותם מיבאת באופן אישי. הרווח על מוצרי הבית גבוה לאין שיעור מהרווח על מוצרי מותגים שונים, והמוכרנות מקבלים הכוונה ברורה לשווק את מוצרי הבית על חשבון מותגים שונים.
כמעט בכל ענף ניתן להשיג את מותגי הבית אשר הם בדרך כלל חיקוי ברמה זו או אחרת למותגים ידועים ומוכרים. המוכר ימליץ בחום על מותג הבית ולא יפנה את תשומת לב הקונה למותג המקורי.
למרות הרווח הגדול על מותגי הבית, מחירם זול יותר ממותגים ידועים, ולכן קל יותר למכור אותם.
במוצרים מורכבים, בהם יש מספר פרמטרים שונים אשר לכל אחד מחיר משלו, הצרכן עלול להתבלבל ולא יוכל לבצע סקר מחירים סביר והגיוני.
לדוגמא: משקפי ראייה. קיימות מסגרות ראייה בטווח נרחב מאוד בין עשרות שקלים ועד אלפי שקלים. בין כל המסגרות קיימת תמיד קבוצת מסגרות דומות אשר להן טווח מחיר משמעותי בין מסגרת למסגרת, מסובך מכך היא בעיית עדשות המשקפיים, קיימים לפחות 5 סוגי עדשות משקפיים, לכל סוג יש תתי סוגים- עם ציפוי, בלי ציפוי, ציפוי חלקי, הפחתת שריטות BUILT IN, עם צבע בעדשה או מתחלף ושמש בלי חלק מהתכונות האלו וכן הלאה.
עדשות ראייה שונות עשויות להתאים לטווח מספרים רחב מאוד, כך שלמי שהינו בעל מרשם בינוני במשקפיים, יכול לרכוש כ10 עד 20 עדשות שונות עם תכונות שונות שכולן מתאימות למרשם שלו! הדבר מסתבך אף יותר כאשר מנסים להשוות בין חנויות שונות עקב שמות מסחריים שונים לכל מוצר.
או לדוגמא טיפול רכב במוסך. המלצות המכונאי מעורפלות תמיד, אלא במקרה של תקלה ברורה. שמות המושגים הטכניים השונים אינם מועילים להבנה ואינם משפרים את יכולת הקנייה החכמה.
לכן, הפתרון הטוב בניותר הינו יצירת קשר אישי וטוב עם מוכר אמין שימליץ על המוצר או השירות הנכונים ויעזור מאוד בקנייה.
מציאת מוכר טוב ואמין אינה קלה, ואין דרך ברורה לכך. להיפך, קל יותר לגרום למוכר להיות נגדך ולגרור אותו למצב בו הוא נותן לך שירות גרוע מתוך חוסר אכפתיות.
במאמר הבא: כיצד לגרום למוכרים לתת לך יחס הגון  וכיצד לעורר תחושת סימפטיה אליך כצרכן.

אודות ירון כהן

ירון כהן

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר