הידרותרפיה מחזקת ומתחזקת | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


הידרותרפיה מחזקת ומתחזקת

פורסם בתאריך 04/10/2012 ע"י גבי טפרברג בקטגוריה בריאות וכושר | צפיות: 1112 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: טיפול במים, פיברומיאלגיה, הידרותרפיה, כאב גב, שחייה, לימודי שחייה, שחיית תינוקות, לימוד שחייה, הידרותרפי, פריצת דיסק, שיקום גב, טיפול בכאבי גב

ילדים שהפעילו את גופם על מנת לשחק, חיזקו את שריריהם באופן טבעי, ואפשרו למפרקיהם להתפתח כהלכה, ולהשפיע על היציבה ועמוד השידרה שלהם.
כיום בונות הרשויות פינות בילוי, אך ידם על התחתונה, בבואם להתחרות במשחקים המשתלטים על המכשירים האלקטרוניים שלנו. יש לנו ילדים חכמים, אך חלשים בגופם, ואת המחיר ישלמו החל מגיל ההתבגרות, כשיתחילו את תהליך הגביהה, יזדקקו לחגורת כתפיים חזקה, ותכונות כמו מהירות וזריזות.
על מנת לתאר את חשיבותה של ההידרותרפיה, החלטתי לקחת חגורה מרכזית בגוף האדם, ולנתח באמצעותה, את חשיבות תחזוקת הגוף באופן כללי, במים בפרט, ווכשמתפתח נזק, שמוש בהידרותרפיה כתהליך מתקן.

 

חשיבות חגורת הכתפיים טמונה באחריות שלה על המוטוריקה העדינה של הידיים מחד וברמת הקשב והריכוז מאידך. היא אחראית על התנהלותו של האדם משחר ילדותו ועד בגרותו.

ההתפתחות הגופנית של הילד שלא אוהב לצייר, או לא מסוגל ללחוץ על העפרון ולצייר עיגול שלם; ילד שכותב לאט ובכתב לא ברור או מתחמק ודוחה את הכנת שיעורי הבית, חייבת להדליק נורה אדומה לסביבה, כי היא מלווה בקשיים התנהגותיים, חוסר מיצוי פוטנציאל, תדמית עצמית נמוכה ובטחון עצמי לקוי.
בגיל ההתבגרות יתווסף אי שקט ותזזית, שיגרמו לחוסר הבנה של הסביבה להתנהגות זו, וכשיקים משפחה, תמיד ישתלט עליו דחף של חוסר יציבות בעבודה, צורך במעברים, וקושי בתכנון ויישום העתיד.
איתור החולשה השרירית, ובעקבותיה ההגבלה בגמישות ותנועת המפרקים, במקרה שלנו בחגורת הכתפיים, יכול לשנות את עתידו של האדם.
ההידרותרפיה תתמודד עם הילד, שתיתן לו כלים לציפה והתקדמות, תמיד באופן פרטני, ומאוחר יותר, כשישתלט על מיומנות השחייה, תהווה עבורו כלי תחזוקה.
כנער, יזכר ברגעים הקסומים מתחת למים, כשצלל למרחב נטול גרויים ואיומים,
ויכוון עצמו לפעילות, שקשורה במים. בתהליך הפיסיולוגי, יחברו ביחד שיקום הידרותרפי ותחזוקה. כשיכאבו כתפיו, בגלל תהליך הגביהה, יזדקק למטפל שישמן את מפרקיו, יגמיש אותם ויחזק את הרקמה הרכה מסביב. רק בשלב הבא, יעבור לאימון, בו יישם את המיומנות שרכש עם המאמץ האירובי.
מפתיע לגלות, שתחזוקה כה פשוטה ונעימה, שאין בה הזעה או קשיי נשימה, מהווה טיפול מניעתי. 

מטרתו של מאמר זה הינה להסביר לאדם באשר הוא, שגוף חלש, יוביל למחלות. לא תמיד ניתן להתמודד עם כולן. לעיתים ניתן למנוע התפתחותן, בתחזוקה נכונה, ולעיתים מדרדר האיחיד לשורה של התערבויות כירורגיות, שהשיקום שלהן קשה , מרכב ולא מושלם.
הידרותרפיה הוכחה כשיטה משקמת אך גם מתחזקת. היא מטפלת בפתולוגיות נפוצות, כמו פגיעה בשלד, שידרה ושרירים, אך גם מנווטת לאימון יומ-יומי, שיהיה מפתח לעתיד נכון ואיכותי.

גילו אצלינו חולשה,
השתמשנו בהידרותרפיה.
ולמדנו שחיה,
עכשיו אנחנו מתחזקים במים,
ותמיד נהיה זקופים כפליים.

מאת גבי טפרברג

 

אודות גבי טפרברג

גבי טפרברג

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר