תצוגת אדריכלים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


תצוגת אדריכלים

פורסם בתאריך 05/11/2009 ע"י פורטל המטבחים בקטגוריה עיצוב חוץ ואדריכלות | צפיות: 1239 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אדריכלים, מטבחים, עיצוב מטבחים, פרזול, ברזים, שיש

נגה ונדב לסר, זוג צעיר ואידיאליסט , חיזק את אמונתי שיש עדיין בארץ אנשים שעולמם הרוחני והתרבותי אינו סובב סביב "כוכב נולד" והמרדף אחר השקל הוא לא מטרתם הראשית. הלסרים, מצויידים בצמד ילדים ממיסי לב ובהרבה כוונות טובות, פתחו גלריה לאדריכלות בנמל תל אביב:  "זהזהזה". השם, דרך אגב, הוא הדבר הפחות מרשים במיזם החדש.

אם יש צדק בעולם, האנשים המעורבים בגלריה החדשה לאדריכלות שנפתחה בנמל ת"א, חייבים להצליח. נגה ונדב לסר, זוג היזמים שהביא לעולם את "זהזהזה" שואפים לחשוף את האדריכלות העכשווית לקהל הרחב באמצעות הגלריה, חלל תצוגה לא גדול, המכיל בתוכו גם חנות ספרים ובית קפה. "בחרנו להציג בגלריה את עבודותיהם של אדריכלים מובילים המייצגים מגוון סגנונות רחב" מספר הזוג ומוסיף: "תערכנה בגלריה מגוון רחב של פעילויות הפתוחות ללא תשלום, כגון סמינרים וימי עיון לאדריכלים, סרטים בליווי הרצאות בנושא אדריכלות וכן סיורים מודרכים בתערוכות, הכוללים הסברים על העבודות"

גם האוצרת של התערוכה הראשונה, האדריכלית היידי ארד, האחראית גם על עיצוב מבנה הגלריה, ראוייה לצרור תשבחות על עבודתה. הבחירה להציג בתערוכה הראשונה את עבודותיו של לארס ספויברוק ממשרד האדריכלים "נוקס" ההולנדי, מעידה על תעוזה ורוח אוונגרדית שאינה מכפיפה עצמה לטעם ההמון. עבודותיו של ספויברוק, והדרך בה הן מוצגות בגלריה, אינן קלות להבנה. התערוכה, אשר שמה המלא הוא : "לקרוא רסקין, הוגארת'' וורינגר- האדריכלות של נוקס/לארס ספויברוק" נוטלת את המבקרים לשיטוט בין מקורות ההשראה המפתיעים של ספויברוק והיצירות הסופיות שנולדו מהם. חלקן, כמו הצעתו ל"מרכז הסחר העולמי" החדש בניו יורק, נותרו בגדר הצעה בלבד, עובדה שאינה גורעת כהוא זה מאיכותן עוצרת הנשימה. ספויברוק, הניזון רעיונית מהגותיקה של רסקין, האמפטיות של וורינגר והאסתטיקה של הוגארת'', יוצר מבנים בעלי מראה אורגני מובהק שאין בהם ולו קו ישר אחד. מבנים המזכירים, לעיתים, יצורים מ"פארק היורה"...

כפי שניתן לראות בצילומי עבודותיו המופיעים בכתבה זו, ספויברוק אינו מתקשה ביצירת אפקט דרמטי הגורם לקהל לפלוט "וואוו !" מתפעל בתדירות גבוהה לנוכח יצירות כמו IT לדוגמה, שהוא מגדל צבעוני בגובה 18 מטרים, המשנה את צבעיו בהתאם למספר האנשים המצוי באותו רגע בעיירה השוויצרית פלימס לידה הוא שוכן. נאמן לגישתו האורגנית, שאב ספויברוק את השראתו ליצירה  מהמבנה הצורני של העצם האנושית, כפי שהיא נראית במיקרוסקופ. יצירה אחרת שלו, JALISCO היא מבנה ספריה בעיר גואדלאחרה במקסיקו, הנראית כיצור חי ממש. במו אזני שמעתי אשה אומרת לבן זוגה "זה נראה בדיוק כמו מרבה רגליים שראיתי אתמול בגינה".

בתוך מערבולת חנויות האפנה, רשתות השיווק, ומשרדי הפרסום הפזורים במתחם הנמל ומקדמים באגרסיביות את תרבות הצריכה,  "זהזהזה" מהווה מגדלור זוהר המכוון את  הקהל לעבר אלטרנטיבה יחודית ומרתקת המעודדת צריכה של תרבות. "אני לא מצפה שאנשים יתחילו לבנות בארץ בתים כאלו" אמרה לי אדריכלית שביקרה בתערוכה, "אבל, חשוב שאנשים יחשפו לרעיונות חדשניים ומקוריים וידעו שגם זאת אופציה".

 

אודות פורטל המטבחים

פורטל המטבחים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר