מהו הזמן הנכון להתחיל בשירות יחסי ציבור? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מהו הזמן הנכון להתחיל בשירות יחסי ציבור?

פורסם בתאריך 05/04/2009 ע"י הילה קומם בקטגוריה תיאטרון והופעות | צפיות: 567 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: יחסי ציבור, פרסום, שיווק, אמנים

כדי שיכתבו על המוצר שלנו, צריך להיות סיפור וסיפור קשה ליצור כבר מהרגע הראשון שבו מוצר יוצא אל השוק. שהרי אנשים עוד לא השתמשו בו כמעט, לא ידועות עדיין תוצאות השימוש בו ואין לכאורה הרבה מה לספר.
מכיוון שאני מתמחה בתחום קידום אמנים, אתן דוגמא מתחום זה.
אמן זקוק לקהל ויחסי ציבור הם כלי, שעוזר לו לבנות קהל. כדי לעניין את התקשורת, צריך לקיים מופעים פתוחים לקהל הרחב (במכירת כרטיסים) , אבל מי יבוא למופע , אם אין קהל?
אז מה עושים?
העצה הראשונה היא לצאת עם המוצר כמה שיותר מהר, גם אם הוא מושלם ב 90% - הרי ללא בדיקתו מול קהל (או בידי צרכנים) , לא נדע מה לשפר. ההשקעה הראשונית היא במכירה לקהלים מוכרים, המשפחה והחברים בהחלט מתבקשים לתת תמיכה בשלב זה ולקנות כרטיסים למופע ברגע שאמן מוכר כרטיסים, ונמכר, כבר אפשר לעשות לו יחסי ציבור.
פעולה של יחסי ציבור יכולה להיות גם שליחה של מייל (למי שאישר לנו לדוור לו כמובן) ובו תיאור המוצר וחוויות של אנשים שהשתמשו בו (שאנחנו צריכים לאסוף כמובן). למעשה, יחסי ציבור הם הפיכה של דבר/מוצר/אדם למוכר בצורה חיובית.
אז מדוע אנשים חושבים שיחסי ציבור קשורים תמיד לפרסום בכלי התקשורת? זה פשוט מאוד. כלי התקשורת מאפשרים הפצה הרבה יותר רחבה מזו שכל אחד מאיתנו מסוגל לעשות, אלא שאז הקשר בין האמן/אדם/מוצר מתווך על ידי עיתונאי שיש לו בדרך כלל דעה משלו.
על דעה כידוע אפשר להשפיע ויחסי ציבור טובים יודעים ליצור דעת קהל טובה בקרב אנשים שונים ובעיקר בקרב הקהל המאוד מיוחד של אנשי התקשורת.

 

כשמופע מתקיים כדאי לידע כל מי שאפשר ובוודאי שאת כלי התקשורת. לא הייתי מציעה להזמין מבקרים בשלב הראשון, אבל ישנן דרכים לפרסם את עצם קיום המופע.
עם הזמן מופע משתפשף על הבמה, ואז ניתן להזמין גם מבקרים – וכמובן לא לקחת יותר מדי ללב אם הם עוקצים פה ושם.
אותו דבר נכון גם לגבי מוצר/מוסד/בעל מקצוע. חשוב מאוד לייצר ולהפנות את המוצרים לקהל הרחב, ואז ניתן גם לספר עליהם ברבים.
אז כמה כדאי להשקיע ומתי?
כל פעילות חדשה מחייבת השקעה הן בייצור והן בפרסום ויש לקחת זאת בפרסום. אחרי שמתחילות ההכנסות יש לחשב את ההכנסה ברוטו אחרי מסים וקבלני משנה (כל הכספים שבכלל לא מגיעים אלינו) וממנה להקציב 14% לפרסום. כמובן שחשוב להשקיע בסוג הפרסום/יחסי ציבור/שיווק שעובד עבורנו , ואת זאת יש לעשות על ידי ניסוי וטעייה.
השקעה ביחסי ציבור/פרסום/שיווק היא השקעה בהכנסה עתידית. כאשר ההשקעות מתחילות לעלות, חשוב לחסוך ולא להיכנס להוצאות מטורפות, לשלם את כל החובות ואז להשקיע בשירות
והנה ציטוט מעיתון דה מרקר מתוך ראיון בו עפר שלי, פסנתרן ומנהיג שלישיית עתר - הרכב פעיל ומצליח שהיום מקיים למעלה ממאה קונצרטים בשנה - מראיין את עצמו.
בדיעבד- אילו הייתי עושה את המסלול מחדש הייתי מעיז יותר מבחינת השקעת משאבים כספיים בפרסום ובעצם במינוף העסק?
......בדיעבד אני סבור שהייתי שמרן מידי וצעדים שאני עושה היום הייתי צריך להעיז לעשות אותם בשלב מוקדם יותר. צעדים כמו הפקה של סרטון תדמית , הפקה של חומר פרסומי והפצתו בדיוור ישיר, השקעה בציוד, כלי נגינה והשקעה בפרסום ויחסי ציבור.
להרשמה לניוזלטר אוצר תרבות (שאפשר ללמוד ממנו משהו על קידום תרבות)
http://www.otzartarbut.com/newsletter.php
*חלק מהמידע בכתבה זו היא מתוך ידע שקיבלתי בהרצאות של wise, רוצים לקבל ידע מדהים שיעזור לעסק שלכם לגדול? כתבו לי שאתם רוצים לקבל הזמנות להרצאות במייל  hkomem@smile.net.il  


אודות הילה קומם

הנחות למופע בניוזלטר אוצר תרבות http://www.otzartarbut.com/newsletter.php

הילה קומם

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר