איך לבחור גיטרה? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איך לבחור גיטרה?

פורסם בתאריך 11/30/2011 ע"י עודד יבין בקטגוריה תרבות הפנאי | צפיות: 800 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מורה לגיטרה, שיעורי גיטרה, איך לבחור גיטרה, שיעורי גיטרה בתל אביב, מורה לגיטרה בתל אביב, גיטרה קלאסית, גיטרה אקוסטית, גיטרה חשמלית

בחירת סוג הגיטרה

עליך להחליט בכלליות איזה סוג מוסיקה מושך אותך,ובאיזה סגנון תנגן וע"י כך לבחור את סוג הגיטרה המתאימה לסגנונך האישי.אין צורך להיכנס להגדרות וחישובים מסובכים,הסוגים האפשריים לבחירה הם קלאסית,אקוסטית או חשמלית.כעת ניתן להחליט איזו משלושת המשפחות הנ"ל המתאימה לך ביותר. אני ממליץ כגם להתייעץ עם מורה לגיטרה, שיכול לכוון אתכם לגיטרה שמתאימה לכם ושתלווה אתכם בשיעורי הגיטרה שלכם.


גיטרה קלאסית- 
תתאים כמובן לאלה המעוניינים לנגן בסגנון קלאסי או ספרדי,אך לא רק להם.גיטרה קלאסית היא הגיטרה שעליה מומלץ להתחיל לנגן והיא בדרך כלל גם הזולה ביותר מבין 3 סוגי הגיטרות . אני ממליץ בחום להתחיל עם גיטרה זו ללא קשר לסגנון מועדף,ולאחר שגובש בסיס איתן,ניתן להתקדם לסוגי גיטרה נוספים, גם זאת בהתייעצות ם מורה לגיטרה ובמהלך שיעורי גיטרה מסודרים.

גיטרה אקוסטית - בעלת הצליל המתכתי,תתאים בעיקר לכל אלה הנמשכים לנגינת אקורדים ולליווי שירה במהלך שיעורי הגיטרה שלהם, אך גם אלה הקרובים יותר למוסיקה עכשוית ומחפשים את חוסר התלות במגבר יעדיפו גיטרה זו. גם בבחירת גיטרה מסוג זה כדאי להתייעץ עם מורה לגיטרה שיוכל לתת את ההכוונה המתאימה, מכיוון שהמדובר בד"כ בהוצאה מעט גבוהה יותר מאשר גיטרה קלאסית.
 

גיטרה חשמלית- מי שמחפש גיטרה חשמלית יודע ודאי שזו הגיטרה המתאימה לו.עם זאת לא נהוג להתחיל ללמוד על גיטרה חשמלית ללא כל ניסיון קודם וללא שיעורי גיטרה אצל מורה גיטרה מקצועי. יחד עם זאת, אין זה חוק בל יעבור. גיטרה חשמלית מתאימה בעיקר לאלה המעוניינים לנגן בהרכב, וכאלה המוצאים עיניין ברוק. יש לקחת בחשבון שחלק בלתי נפרד מכלי זה הוא מגבר אשר הכרחי לצורך הגברת הצליל. מכיוון שהעלות של גיטרה חשמלית בתוספת המגבר היא גבוהה יחסית, אני בהחלט ממליץ להתייעץ עם מורה לגיטרה שיכול לתת את ההמלצות המתאימות.

נוחות ואיכות
אחד השיקולים בקניית כלי העומדים בראש סדר העדיפויות,הוא נוחות. אל תקנה גיטרה המרגישה לך "לא בדיוק נוחה" רק בגלל שמישהו המליץ לך עליה,לא משנה עד כמה מבין גדול הוא. לכל אחד מבנה וגודל יד שונה ומה שטוב לי,לא בהכרח יתאים לך. רצוי לקנות כלי המיוצר ע"י חברה בעלת שם ולהמנע מכלים של יצרנים אלמוניים,או מייצרנים ה"מתמחים" בכלי נגינה זולים ולכן מאיכות ירודה. גם בתחום זה לצערי שולטת הקלישאה "מה שזול,בסופו של דבר יקר". נסו להעזר בחבר מבין שימליץ על חברה בעלת שם או להתייעץ עם מורה לגיטרה שיוכל לתת לכם מושג על המותגים והכלים המתאימים והאיכותיים יותר.
 

מראה חיצוני
ובהמשך לפינת הקלישאות "אל תסתכל בקנקן,אלא במה שבתוכו".משמע אל תתן למראה חיצוני משקל גדול מידי בבחירת הכלי. רב מספר הגיטרות האיכותיות,אשר מעוצבות באופן מרשים,אך רב יותר מספרן של אלו המנסות להרשים אותנו בעיצובים וציורים מושכי עין,אך ללא "כיסוי" בטיבן. באשר לאלו שגם נראות טוב וגם נחשבות איכותיות,יש לזכור שעיצוב או צבע מרשים במיוחד משפיע במידה לא קטנה על המחיר.לכן המלצתי היא לבחור כלי בעל מראה סטנדרטי ואם כבר לשלם יותר,אז על איכות ולא על עיצוב כמובן, שיש צורך להתייעץ עם מישהו שמבין או עם מורה לגיטרה לצורך ביצוע הרכישה.
 

תקינות הכלי
האחריות לבדיקת תקינותו של הכלי מייד לאחר קנייתו,מוטלת עליך הקונה.גם אם אתה קונה כלי חדש מחנות ובייחוד אם בכוונתך לקנות כלי משומש,תמיד יש לבדוק שאין פגמים בכלי שזה עתה קנית. קשה לבצע בדיקה מסוג זה כאשר אין לך את הידע הבסיסי ולכן מומלץ להיעזר במורה לגיטרה או בחבר שיש לו הבנה בנושא. הנקודות שיש לתת עליהן את הדעת הן:

מקומות רגישים במיוחד

צואר הגיטרה,אזור החיבור של הצואר עם גוף הגיטרה והגשר. למקומות האלו יש לשים לב במיוחד ולבדוק שאינם סדוקים ושאינם נעים במקומם כאשר מפעילים עליהם לחץ קל במידה שיש בהם סדקים או שברים עמוקים, מומלץ "לא להתעסק" עם הגיטרה הזו, לוותר והמשיך לחפש גיטרה אחרת. במידה שיש ספק, אפשר וכדאי להתייעץ עם מורה לגיטרה.

מצב חיצוני

שריטות,דפיקות,קילוף של צבע או כל סימן חיצוני אחר.כשקונים כלי חדש אין סיבה כמובן להשלים עם עם אף אחד מהנזקים הנ"ל,אך כאשר קונים כלי משומש רוב הסיכויים שיהיו עליו סימנים כלשהם.פרט לכך שהפגיעות הללו מורידות מעט מיופיו החיצוני של הכלי,אין להן כל השלכה אחרת לגבי הצליל או אורך חיי הכלי.פרט למיקרים של סדקים או דפיקות במקומות הרגישים שציינתי   בסעיף הקודם. כמובן שאם מצאתם שריטות ודפיקות קלות בגיטרה, זוהי סיבה טובה ומשמעותית להוריד את המחיר שאתם משלמים עליה, גם בהיבט זה, מורה לגיטרה או חבר שמבין יכולים לעזור לכם לבחור, להתמקח ולחסוך.

תקינות האלקטרוניקה (בגיטרה חשמלית או גיטרה מוגברת)

די לחבר את הגיטרה למגבר ולראות שהכפתורים השונים עושים את עבודתם.כדאי לשים לב לשקע בגיטרה אליו מתחבר הכבל,ולטלטל את הכבל בעדינות כשהגיטרה מחוברת למגבר.פעולה זאת תגרום לרעש מסויים במידה וההלחמות בתוך השקע אינן טובות. יש לציין כי כל נושא האלקטרוניקה הוא רגיש יחסית ומחייב בדיקה מקצועית ע"י מורה לגיטרה או טכנאי גיטרות, כך שתוכלו לדעת שהגיטרה החשמלית  או הגיטרה המוגברת שלכם היא במצב טוב.

כיוון אחרון

זכור בעת קניית גיטרה חשמלית בקש מהמוכר לעשות כיוון (סט-אפ) כללי של הכלי, הכולל כיוון גובה הגשר וגובה המיתרים למצב הנוח לך. עניין זה רלוונטי במיוחד לגיטרה חשמלית.

לסיכום
לפני קניית גיטרה יש לעשות סקר שוק ולקבל מושג טוב לגבי הגיטרות השונות והמותגים השונים בכל חנות,כמו גם לגבי המחירים. בכל מקרה עדיף להגיע לחנות כלי הנגינה עם מישהו  המבין בתחום אם ישנה אפשרות כזו ולבצע את הקנייה לאחר התייעצות עם מורה לגיטרה שיכול לתת לכם הסברים והכוונה מקצועיים יותר. ניתן לפנות אלי למייל או לטלפון ולקבל ממני ייעוץ ללא כל התחייבות לגבי איפה כדאי לקנות ואיזו גיטרה מומלצת לפי הדרישות והתקציב שלכם.

מידע נוסף ודרכים ליצירת קשר ניתן למצוא באתר שלי:

http://www.odedsguitar.co.il/

שיהיה בהצלחה!

 

עודד

אודות עודד יבין

הי,שמי עודד יבין ואני מורה מנוסה לגיטרה במגוון רחב של סגנונות.לאורך 10 השנים האחרונות אני עוסק בהוראת מוסיקה מסוגים שונים: רוק, מוסיקה ישראלית, ג'אז ומוסיקה ברזילאית.פיתחתי שיטת לימוד ייחודית המאפשרת לכל תלמיד שלי להגיע לתוצאות טובות תוך זמן קצר יחסית ולנגן את המוסיקה שהוא אוהב.בראייתי, כל תלמיד שמגיע אלי הוא מיוחד ולכן זוכה ליחס אישי, הנחיה צמודה וליווי לכל אורך תהליך הלמידה. www.odedsguitar.co.il

עודד יבין

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר