כל מה שצריך לדעת על סדנאות גיבוש | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


כל מה שצריך לדעת על סדנאות גיבוש

פורסם בתאריך 11/20/2011 ע"י מיכאל רומנסקי בקטגוריה סדנאות | צפיות: 975 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: סדנאות גיבוש, ארועים, סדנאות, גיבוש עובדים

בשנים האחרונות ארגונים וחברות רבות מצאו את סוד הקסם של גיבוש חברתי. מדובר בסדנאות גיבוש אשר השתתפות בהן ​​בכל רמה, הופכת להיות נתיב אפשרי ומועיל המשפר את הישגי העובדים ומטפח ביצועים גבוהים.

עבודת צוות היא פעילות רבת עוצמה, כפי שאנו מכירים מעולם הספורט. צוות בעל ביצועים ברמה גבוהה לא רק שמשיג הצלחה, אלא גם דינמיות חיובית ואנרגיה וכמובן מטפח הישגים גבוהים, הן של הקבוצה והן של כל אדם יחיד אשר הוא חלק ממנה ומרכיב אותה. כידוע, רמה גבוהה של שביעות רצון בעבודה מביאה לתפוקה גבוהה יותר מן העובדים.

מטרת הדגל של סדנאות גיבוש

המטרה הכוללת של סדנאות גיבוש היא ליצור דינאמיקה  בין בעלי תפקידים מקבילים, בעלי תפקידים רוחביים ובין קבוצות עובדים שונות. כך למשל ניתן להוציא מחלקה בארגון לסדנת גיבוש חברתי, וסדנה נוספת אשר בה ישתתפו כל מנהלי המוצר או מהלי השטח. כל ארגון בהתאם לצרכיו. סדנאות הגיבוש נערכות ע"י חברות מקצועיות, בהן צוות חשיבה ייעודי לנושא בודק ומתכנן עם מזמין הסדנה את מהות הסדנא ותכניה.

חזון הארגון ביציאה לסדנת גיבוש

המטרה הבסיסית של הארגון מובילה את תוכן סדנאות הגיבוש. לפני בניית סדר היום בסדנה, יש לבדוק מהי המסגרת אשר בונה את סדנת הגיבוש. לשם כך יש לענות על מספר שאלות:

  1. איפה הארגון נמצא עכשיו? מהן הן נקודות התורפה של הארגון, היכן נמצאת הבטן הרכה שלו, ומה משמעות העובדים ביצירת תהליכי עבודה נכונים במערך הייצור, הפיתוח, השיווק ועוד. יש למנות גם את נקודות החוזק של הארגון ולהדגיש אותן בקבוצה, ליצירת המשכיות להישגים.
  2. איפה הארגון רוצה להיות? מהו החזון של הארגון? להיכן הוא שואף להגיע?מה צריך הארגון לעשות כדי להתמודד עם בעיות שמונעות ממנו להתקדם.
  3. איך נגיע לשם? דרכים לפתרון הבעיות, תוך גיבוש עובדים ויצירת מחויבות בין העובדים לארגון ולהיפך.

אנרגיה, ידע ומודעות

סדנאות גיבוש מעניקות לעובדים אנרגיות חדשות, ממלאות אותם בידע, מודעות ובמיוחד מחזקות את המחויבות שלהם לארגון. ארגונים וחברות אשר בוחרים להוציא את העובדים שלהם לסדנאות גיבוש משיגים מספר מטרות חשובות ביותר: העובדים יוצאים כקבוצה מגובשת יותר המבינה כי עליה לפעול ביחד כצוות אחד למען ביצועים טובים יותר, וכן הסדנאות מעלות את רמת המודעות של העובדים. מחקרים שנעשו בדקו ומצאו כי עובדים אשר עברו סדנאות גיבוש יודעים לפעול ולעבוד בעבודת צוות ומגיעים להישגים משותפים גבוהים יותר מעובדים אשר לא השתתפו בהן.

אודות מיכאל רומנסקי

מיכאל רומנסקי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר