היתרונות הבריאותיים של האדממה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


היתרונות הבריאותיים של האדממה

פורסם בתאריך
Warning: date() [function.date]: It is not safe to rely on the system's timezone settings. You are *required* to use the date.timezone setting or the date_default_timezone_set() function. In case you used any of those methods and you are still getting this warning, you most likely misspelled the timezone identifier. We selected 'America/New_York' for 'EDT/-4.0/DST' instead in /home/publihse/public_html/article.php on line 204
10/06/2011 ע"י יואב ליסו בקטגוריה רפואה אלטרנטיבית | צפיות: 3183 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אדממה, פולי סויה, תזונה בריאה

פולי סויה נפוצים בעולם מזה מאות שונים, בעיקר במזרח אסיה, וכיום גם בעולם המערבי. האדממה הוא למעשה סוג מסויים של פולי סויה, שנקטף כשהצמח עדיין בשלב גדילה מוקדם יחסית ובצע ירוק.

האדממה כחטיף נפוץ מאוד ביפן, ובשנים האחרונות נהיה נפוץ מאוד כמנת פתיחה במסעדות, בתי קפה וברים.
בנוסף להיותו חטיף, האדממה יכול לשמש במגוון רחב של מאכלים ומזונות.

לכן בוודאי תשמח לגלות כי לאדממה ישנן תועלות בריאותיות רבות, בניגוד למרבית החטיפים והנשנונים האחרים.

 

עשיר בחלבונים ובסיבים תזונתיים
אדממה הוא מזון יחסית דל-קלוריות, ובמיוחד נמוכות בו רמות השומן. 100 גרם אדממה מכילים כ-10 גרם חלבונים, דבר שהופך אותו למזון מצויין עבור צמחוניים, וחלבון זה מכיל את כל 9 חומצות האמינו שהגוף איננו מייצר בעצמו.

רכיב תזונתי חשוב נוסף שקיים באדממה הינו סיבים תזונתיים (כ-4 גרם ב-100 גרם אדממה), סיבים תזונתיים חשובים לתפקוד תקין של מערכת העיכול בגוף, וידועים כמסייעים בהפחתת רמות הכולסטרול ולהפחתת הסיכון למחלות לב וכלי דם.

אכילת מזון עשיר בסיבים תזונתיים מסייעת ביצירת תחושת שובע לאורך זמן.
אדממה עשיר במינרלים ובויטמינים מסויימים, ובין היתר ויטמין K וחומצה פולית.

 

מקור טוב לסידן
מדובר בירק שהוא מקור טוב גם לסידן, כאשר כוס אדממה מכילה כ-20% מצריכת הסידן היומית המומלצת.
צריכת סידן באופן יומיומי חשוב לחיזוק העצמות ולמניעת אוסטיאופורוזיס, וכן לשמירה על שיניים בריאות.

אנשים רבים, בעיקר לאור התזונה המקובל כיום בעולם המערבי, מתקשים להגיע לצריכה של הכמות המומלצת של סידן ביום, ולכן אדממה יכול להיות מקור טוב להשלמת הפער.

 

מסייע במניעת דלקות
לאדממה ישנן סגולות אנטי-דלקתיות, מה שהופך אותו למזון טוב עבור הסובלים מדלקות פרקים ומחלות דלקתיות אחרות.

מדובר במזון מעולה לחולי אסטמה, מכיוון שהוא מפחית את תופעות הדלקות בדרכי הנשימה, ובכך מפחית את ההתנשפויות והשיעולים.

 

רק תיזהרו מהמלח
אדממה צובר בשנים האחרונות פופולריות בתעשיית מזון הבריאות. מדובר בירק שמדי שנה מתפרסים מחקרים על יתרונות בריאותיים נוספים שלו.

העובדה שהוא נהיה חטיף פופולרי ומשמש כמזון מהיר, וכחלופה לחטיפים אחרים – פחות בריאים, מהווה סימן מעודד למעבר לתזונה נכונה יותר.

לפולי הסויה הירוקים ישנם יתרונות רבים מבחינת ההרכב התזונתי שלהם, והם גם יחסית רזים בכמות הקלוריות שבהם.


אלא מה? כיום מקובל לתבל אותם בכמויות רבות של מלח. זה אמנם מספק טעם נוסף, אך מצד שני ממילא האדם המערבי צורך הרבה יותר מלח משהו צריך. לכן, אם מנשנשים אדממה – תנסו להסתפק בכמה שפחות מלח. תאמינו לי – זה עדיין טעים.
 

אודות יואב ליסו

יואב ליסו הינו כותב תוכן בנושאי בריאות, תזונה ואורח חיים בריא. כותב קבוע באתר GoHealth.co.il לאורח חיים בריא.

יואב ליסו

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר