בחירת עורכי דין - איך לבחור עורך דין המתאים לי ביותר? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


בחירת עורכי דין - איך לבחור עורך דין המתאים לי ביותר?

פורסם בתאריך 09/29/2011 ע"י עמית ורד בקטגוריה חוק ומשפט | צפיות: 1011 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: עורכי דין

 

 עורכי דין – איך לבחור נכון?

 

בחירת עורכי דין – כללי

במהלך חיינו אנו נזקקים מעת לעת לסיוע של אנשי מקצוע שונים. בחירה של בעל מקצועי אינה פשוטה, כל שכן כאשר מדובר במקצוע מורכב וענין בעל חשיבות עבורנו, כגון: רופאים, עורכי דין, או רואי חשבון, מקצועות להם אנו נזקקים לרוב יותר מפעם אחת בחיינו. בחירה נכונה ושקולה בעלי מקצוע, תבטיח לנו כי נקבל שירות מקצועי, אמין וברמה גבוהה ואיכותית, להשגת תוצאות טובות ביותר. ככל שהשירות של בעל מקצוע לו אנו זקוקים הוא חשוב יותר, כאמור, כך גם בחירת בעל המקצוע הנכון הינה בעלת חשיבות מכרעת עבורנו.

יעוץ משפטי על ידי עורכי דין הינו אחד מהשירותים החשובים ביותר הקיימים, ולכן בבואנו לבחור משרד עורכי דין שיטפל עבורנו בנושא העומד על הפרק, עלינו לבחון את מקצועיותו, ניסיונו וכישוריו של משרד עורכי דין, כמו גם התאמתו לטיפול בבעיה המשפטית הספציפית שלנו.

במאמר זה, ריכזנו עבורכם, בקצרה, טיפים ועצות שימושיים בנושא בחירת עורכי דין בישראל.

בתור צעד ראשון, פנו לקרובי משפחה, חברים ומכרים ובקשו לשמוע המלצות על עורכי דין שמטפלים להם בנושאים משפטיים בהווה או בעבר. אין כמו המלצה כנה אדם שטתם מכירים מקרוב, על-מנת לדעת שתקבלו שירות טוב. ברם, אין די בכך, ולפעמים מה שמתאים לאדם אחד, אינו מתאים בהכרח לאדם אחר. כמו כן, בתחום של עורכי דין יש מגוון התמחויות, ומשכך עורך דין רשלנות רפואית שטיפל בקרוב משפחה שלכם, לא יהיה משרד עורכי דין מתאים לטיפול בעסקת רכישת דירה עבורכם...

עורכי דין – חיפוש באינטרנט של משרדי עורכי דין

רשת האינטרנט כוללת מידע רב ביותר, גם משרדי עורכי דין ניתן למצוא ברשת. כך גם תוכלו לחפש עורכי דין עם התמחות ספציפית בנושא בו הנכם זקוקים לטיפול משפטי. זמינות ונגישות של עורכי דין הינה אקוטית בבחירת עורכי דין. עורכי דין רבים בישראל, המוכרים מאוד וידועים בציבור, שצברו מוניטין בתחומם, הם אכן מקצועיים מאוד, אך לפעמים, לחוצים ועמוסים מאוד ופחות זמינים ללקוח, כך שאתם עלולים למצוא עצמכם מתקשים לשוחח עם עורכי דין כאלה בטלפון מרוב שהם עסוקים. בנוסף, סביר שתשלמו שכר טרחת עורכי דין מאוד גבוה, אולם מי שיטפל בכם בפועל לא יהיה השותף של משרד עורכי דין, אלא עורכי דין צעירים וחסרי ניסיון ומתחמים ומזכירות. לכן, פנו אל מספר משרדי עורכי דין טרם שתבחרו עורך דין שיטפל בתיקכם. כך, תוכלו לקבל אינדיקציה מהתרשמות אישית והשוואתית על דרך ואופן הטיפול של משרדי עורכי דין שונים, על שכר הטרחה שלהם, ועוד.

בדקו את תחום ההתמחות של המשרד

למשרדי עורכי דין תחומי עיסוק שונים וספציפיים. בתחום המשפט יש מגוון התמחויות, ולכן עליכם לבדוק איזה עורכי דין אתם מחפשים, לפיה הנושא העומד על הפרק. עורכי דין שטיפלו לכם בצוואה לפני כמה שנים, לאו דווקא מתאימים לעסקת נדל"ן שברצונכם לבצע, או תיק רשלנות רפואית, או תיק גירושין, וכיוצ"ב. יש משרדי עורכי דין עם התמחויות מאוד ספציפיות ויש אחרים העוסקים בקשת רחבה של נושאים. בעידן האינטרנט, תוכלו בקלות לברר ולבחון את תחומי העיסוק של משרדי עורכי דין שונים ולהשוות ביניהם, לרבות לקוחות, ניסיון, טורים בעיתונות, המלצות בפורומים ואתרי תגובות, וכיוצ"ב.  והניסיון המקצועי של משרד עורכי דין הינו מאוד חשוב. כנסו לאתר האינטרנט של המשרד וקראו על תחומי ההתמחות והניסיון המקצועי שלו והתרשמו בעצמכם. ברוב האתרים של משרדי עורכי דין, תוכלו למצוא מידע רב אודות פעילות המשרד, הצוות המקצועי, עורכי דין, ניסיון, ועוד.

זמינות עורכי דין

פנו אל   משרד עורכי דין שהינו מומחה בנושא המשפטי הרלוונטי לכם ושהינו בעל ניסיון מקצועי רב. כך, תבטיחו לעצמכם, כי תקבלו ייעוץ ושירות משפטי ברמה גבוהה ואיכותי ביותר. במקביל, שימו לב לזמינותו של עורך הדין הספציפי המטפל בתיקכם. יש משרדי עורכי דין העובדים בעומס עבודה רב וגדול ככה שלדבר זה השפעה ישירה מטבע הדברים על זמינות ונגישות של עורכי דין ללקוחות המשרד. קחו זאת בחשבון מראש כאשר אתם שוכרים עורכי דין.

פנו אל מספר משרדים

חשוב לקבל מספר חוות דעת מאת משרדי עורכי דין שונים על המקרה שלכם. לפיכך, כדאי מאוד לפנות אל מספר משרדי עורכי דין, טרם בחירת המשרד המתאים.

עלות שכר טרחת עורכי דין

אין ספק שאם זהו תיק מורכב ומיוחד שכר הטרחה יהיה גבוה בהתאם. אולם, בין עורכי דין יש פערים משמעותיים מבחינת גובה שכר הטרחה שהם גובים. במקרים רבים, תוכלו למצוא עורכי דין במחירים סבירים, אך אסור גם לחפש עורכי דין זולים על חשבון איכות הטיפול בתיק. לכל תיק יידרשו מספר מסוים של שעות עבודה ולפעמים עורכי דין ייוותרו על בדיקות שחשובות לכם כדי להוזיל עלויות ולכם ייגרמו נזקים, או שאתם פשוט תיקחו סיכון רב מצדכם, בגלל רצון לחסוך בכסף. יש לבצע בדיקת כדאיות, כלומר, מה התועלת שאקבל לעומת המחיר. טול, למשל, תיק גירושין, עורכי דין מקצוענים יוכלו להשיג לכם תוצאות טובות יותר שיהיו שוות הרבה כסף, ולכן חשוב להקפיד על בחירת עורכי דין ראויים לתפקיד זה. לעומת זאת, אם מדובר בתיק פשוט, ניתן להסתפק בעורך דין צעיר ושאינו בעל ניסיון רב ולא להשקיע הון עתק בעורכי דין יקרים ומקצוענים בתיק שתוכלו להשיג בו ממילא סכום זעום.

כימיה

אין כמו תחושת הבטן שלכם בסופו של דבר. לפגישה עם עורכי דין ולכימיה שתהיה לכם עם עורך דין חשיבות מכרעת, שהרי תצטרכו להתנהל מולו, לעתים בתיק שייקח שנים.

 

אודות עמית ורד

עמית ורד

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר