המדריך השלם ללימודי הנדסת תוכנה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


המדריך השלם ללימודי הנדסת תוכנה

פורסם בתאריך 09/26/2011 ע"י רועי אפרת בקטגוריה מכללות ואוניברסיטה | צפיות: 1046 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הנדסת תוכנה, לימודים אקדמאיים, הנדסה, מחשבים

לימודי הנדסת תוכנה מיועדים להכשיר הנדסאים להקמת מערכות מחשבים, עיצובן ותכנונן. הלימודים בתחום זה הינם קשים, מאתגרים ותובעניים. לבוגרים מובטחת עבודה מכניסה ומבוקשת בשוק המקומי והבינלאומי.

מקצוע הנדסת תוכנה

כל חברה, ארגון ותאגיד בארץ ובעולם עובדים בימינו עם מערכות ממוחשבות. כדי לתפעל באופן שוטף מערכות ממוחשבות אלו  יש צורך להעסיק מהנדסי תוכנה, ולכן הנדסת תוכנה הינה מקצוע מבוקש מאוד ששכרו בצידו. מקצוע הנדסת תוכנה כולל בתוכו באופן רחב תחזוקת מערכות ממוחשבות ופיתוחן. תחום זה מיועד לאנשים בעלי חוש טכני וריאלי מפותח, המבינים במחשבים ומעוניינים לעבוד כחלק מארגונים גדולים ומורכבים בעבודה עם מערכות מחשב עתירות ידע. עבודה זו יכולה לפתוח גם אופציות רבות למשרות בחו"ל, וככל שתרכשו יותר ניסיון בתחום כך ייפתחו בפניכם יותר מקומות עבודה מתקדמים ומרתקים. בוגרי מסלול לימודים זה יוכלו להשתלב במקומות עבודה רבים כדוגמת תעשיות מחשבים עתירות ידע, חברות למחקר ופיתוח תוכנות, התעשייה האווירית, רפא"ל ועוד.

לימודי הנדסת תוכנה - מסלולי לימוד

הלימודים כוללים מספר מסלולים שניתן להתמחות בהם: מסלול הנדסת מערכות מידע, מסלול הנדסת מחשבים ומסלול לימודי הנדסת תוכנה. מסלול הנדסת מערכות מידע מתרכז בפיתוחן ויישומן של מערכות מידע ממוחשבות, במיוחד בארגונים ובגופים גדולים. הלימודים הם לתואר ראשון בתחום המדעים. המסלול ללימודי הנדסת מחשבים מתרכז בהקמה, תכנון והפעלה של מערכות אלקטרונית ממוחשבות. הלימודים הינם לתואר ראשון ונמשכים כארבע שנים. לימודי הנדסת תוכנה אורכים גם הם ארבע שנים ומיועדים לתואר ראשון במדעים. לימודים אלו מתמקדים בתחזוקה, תיקון ויישום של תוכנות ממוחשבות גדולות ומורכבות בארגונים גדולים.

תוכניות הלימודים

לימודי הנדסת תוכנה מתנהלים במסגרות אקדמאיות. המקצוע כולל תחומים רבים כגון אלקטרוניקה, הנדסת חשמל ומדעי המחשב. במהלך לימודים אלו נלמדים נושאים מגוונים ובניהם תכנון מחשבים, אינטרנט, מערכות הפעלה, רשתות, מבנה תוכנה, סטטיסטיקה, מערכות ספרתיות, תורת המיתוג, הידור, אלגוריתמים, מבני נתונים, קריפטוגרפיה ועוד.


הלימודים מתקיימים בשני מישורים: שיעורים עיוניים ותיאורטיים ושיעורים מעשיים במעבדות, כאשר בשיעורי המעבדה מיישמים את השיעורים התיאורטיים. לכול אחד מתחומי ההתמחות יש את נושאי הלימוד הייחודים לו ומעבדות המותאמות ליישום תחום הלימוד הספציפי.

הנדסת תוכנה – מקומות לימוד

את המקצוע ניתן ללמוד במכללות להנדסה מעניקות תואר ראשון בתחום, וקיימות מכללות רבות המאפשרות לימודים אלו: המכללה האקדמאית תל חי, מכללת רופין, המכללה האקדמאית להנדסה בירושלים והמכללה האקדמאית להנדסה בתל אביב.


ניתן ללמוד תחום זה גם ברוב האוניברסיטאות והמוסדות האקדמיים בארץ, כדוגמת אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת חיפה, הטכניון, שנקר, אוניברסיטת בן גוריון, בר אילן ומכללת אריאל. הלימודים הם לתואר ראשון ופרושים לרוב על פני כארבע שנים.


ניתן גם ללמוד הנדסת תוכנה כלימודי תעודה. לימודים אלו מעניקים לבוגרים תעודה של הנדסאי. הלימודים קצרים יותר ופחות מורכבים וקשים מלימודי תואר ראשון, ומתקיימים אף הם במגוון גדול של מכללות שונות ברחבי הארץ. יש לציין כי שכר הלימוד משתנה בין מוסד למוסד.

הלימודים להנדסת תוכנה מיועדים לבעלי רקע בתחום המחשבים, המעוניינים להתמקצע בתחומי התוכנה ולהשתלב בתחום שרק הולך ומתפתח עם השנים. ניתן למצוא באינטרנט מידע רב על מקומות לימוד שונים בארץ, ולפני שאתם נרשמים למוסד לימודי וודאו שתוכנית הלימודים מתאימה לרצונותיכם.

אודות רועי אפרת

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

רועי אפרת

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר