בית אבות: להצליח להשתלב במאמץ משותף | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


בית אבות: להצליח להשתלב במאמץ משותף

פורסם בתאריך 08/21/2011 ע"י אביב יועצים בקטגוריה הגיל השלישי | צפיות: 1781 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: בית אבות, בית הורים, שירותי סיעוד, דיור מוגן

 כדי שהמעבר אל בית אבות יוכתר בהצלחה – דהיינו שהדייר החדש יצליח להרגיש שזהו באמת ביתו החדש ובו הוא באמת מרגיש בבית – יש צורך במאמץ משותף שלו שותפים הדייר עצמו וכמה מעגלים נוספים שמשפיעים על המעבר. ככל שיותר מעגלים ישתתפו ויעזרו בתהליך, ההשתלבות במקום תהיה קלה יותר.

הדייר

כבר אמרו חכמינו שאם אין אני לי, מי לי; אם אנחנו לא עוזרים לעצמנו הרי שאל לנו לצפות לעזרה מאנשים אחרים. בתי אבות, טובים ככל שיהיו, תלויים ברצון הטוב של הדייר החדש, ברצון שלו להשתלב במקום המגורים וליצור לעצמו בית. בית לא נוצר מהחוץ כלפי פנים אלא תמיד מהפנים כלפי חוץ: הדייר הוא זה שמחליט ליצור לעצמו בית ואז הסביבה שבה הוא חי הופכת להיות ביתו. כך אנחנו הופכים בית אבות לבית שלנו: על ידי זה שאנחנו רוצים שהוא יהיה הבית שלנו, על ידי זה שאנחנו משתדלים להפוך אותו לבית.

המשפחה

הפיכת בית אבות לבית של הדייר החדש יכולה לקבל סיוע חשוב מהמשפחה של הדייר. אם הילדים והנכדים יבקרו את הדייר החדש בביתו החדש וישתדלו ליצור אווירה טובה במקום, אווירה משפחתית חמה ומתמשכת הרי שיהיה לדייר החדש קל הרבה יותר להרגיש בבית במקום החדש. אין כמו חום משפחתי ודאגה חיובית כדי להפוך סביבה לא מוכרת לסביבה ביתית.

השכנים

כל אחד מהדיירים בכל בית אבות היה פעם דייר חדש שניסה להשתלב במקום ולהפוך אותו לביתו שלו. כעת כל אחד מהדיירים, שכניו של הדייר החדש, יכול לסייע בידו בזמנים הלא פשוטים של המעבר למקום מגורים חדש. השכנים יכולים להעניק לדייר החדש תמיכה, ללמד אותו את כל מה שיש לדעת, לסייע לו בצעדים הראשונים וליצור עבורו סביבה תומכת של שכנים טובים וקהילה חמה ומאירת פנים.

הצוות

הצוות שמופקד על התפעול של הדיור המוגן איננו יכול להסתפק רק במילוי חובותיו אלא גם לזכור שהוא צריך להיות שותף ליצרית האווירה מקבלת האורחים של מקום המגורים. גם הצוות הוא שותף חשוב מאוד בתהליך ההשתלבות של הדייר החדש במקום המגורים החדש שלו. כך יכול כל דייר מוגן חדש למצוא את מקומו יותר מהר ובצורה יתר חלקה אם הוא מקבל את התמיכה – הטכנית כמו הרגשית גם יחד – מצידו של הצוות העובד במקום.

בעולם מושלם כל מעבר ייעשה כאשר כל המעגלים שמנינו כאן פועלים ביחד כדי לעזור לדייר החדש בהשתלבות שלו במקום מגוריו החדש. אלא שבעולם הלא מושלם שבו אנחנו חיים אין זה תמיד כך ולעיתים על הדייר להשתלב כמיטב יכולתו גם ללא הסיוע של כל הגורמים שמנינו כאן. על כך בפעם אחרת.

אודות אביב יועצים

אביב יועצים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר