החודשים האחרונים היו קשים למשקיעים בבורסה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


החודשים האחרונים היו קשים למשקיעים בבורסה

פורסם בתאריך 08/16/2011 ע"י i internet בקטגוריה חסכון וקופות גמל | צפיות: 1452 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: השקעות


החודשים האחרונים היו קשים למשקיעים בבורסה, אבל לא רק הם אלא גם לך. אי אפשר להתחמק מהבורסה , גם אם אתה חושב שאין לך השקעות בבורסה, תדע שיש לך בצורה עקיפה.

 

אם אתה מחזיק מוצר פיננסי כל שהו - קרן נאמנות, קופת גמל, קרן השתלמות או אפילו ביטוח מנהלים - אתה מושקע בבורסה. כל מוצר פיננסי או פנסיוני מושקע בסופו של דבר בבורסה, זאת אומרת שהנכסים או הרכב ההשקעות בקרן או בקופה מושקעים בבורסה בהתאם לתקנון המוצר עצמו. יכול להיות שיש לך קופת גמל שמשקיעה עד 10% מנכסיה בבורסה או שאתה מחזיק בקרן השתלמות ללא מניות - לא משנה מה הרכב הנכסים, כולם מושקעים בבורסה.

נהוג לערות השוואת קרנות השתלמותבין אותן קרנות השתלמות בנמצאות באותה קטגוריה. הסבר קצר על הקטגוריה - יש מגוון רחב מאוד של קרנות השתלמות, חלקן מושקעות כולן במניות ולחלקן אין בכלל חשיפה למניות לכן לא נכון לערוך השוואה בין קרנות השתלמות שונות עם תמהיל השקעות שונה.

 

על מנת שההשוואה תהיה נכונה ומדויקת עד כמה שאפשר, קרנות ההשתלמות וקופות הגמל מחולקת לקטגוריות שונות בהתאם למרכיב ההשקעות שלהן- אגרות חוב, מניות, משולב, כאשר גם בתוך כל קטגוריה, יש תת קטגוריה הכי מדויקת לקרן או לקופה, זאת אומרת קטגוריה שמתארת בצורה נכונה מה תמהיל ההשקעות בקרן או בקופה.

כמו בקרנות השתלמות, גם הקטגוריות תקפות לקופות גמל - בואנו לערוך השוואת קופות גמל, ראשית, צריך לבחור את הקופות הגמל מאותה קטגוריה ולנסות להשוואת את התשואות או את דמי הניהול על פני זמן, 3 שנים לפחות. קופת גמל היא מוצר פנסיוני ארוך טווח, שכך לא נכון לבדוק את התשואות על פרק זמן קצר כי אין לזה משמעות רבה.

 

כשאנו רוצים לבחור או לערוך קופות גמל וקרנות השתלמותעלינו לבחון כמה נתונים:

  1. דמי הניהול - מה גובה דמי הניהול שקופת הגמל שלנו גובה? לדמי הניהול יש פרמטר קריטי בהשפעתה על התשואה לאורך עשרות שנים. לפעמים הפרש בדמי ניהול של כמה עשיריות האחוז, השפעתם לאורך שנים מתבטאת בעשרות אלפי ש"ח, תלוי כמובן בהיקף קופת הגמל.
  2. תשואה - תשואה היא הרווחים שמנהל קופת הגמל או קרן ההשתלמות השיג עבורנו בפרק זמן מוגדר. לתשואה יש השפעה גבוה יותר מדמי הניהול על הרווחים שלנו בסוף תקופה או במועד פדיון מאחר ובדרך כלל, השינויים בתשואה או, נכון יותר, בסטיית התקן בתשואה היא הרבה יותר גבוה מדמי הניהול. ממוצע תשואות על פני זמן יכול להיות 4% -8%, כמובן תלוי בנקודת הזמן של המדיה ובתמהיל השקעות של הקופה.

השילוב של שני פרמטרים עיקריים אילו ביחד, יכולה לתת בסיס איתן להשוואת קופות  וקרנות השתלמות. ככל, מומלץ להיעזר במומחים לנושא שיכולים לסייע לך לבחור ולהעביר את הקופה שלך לקופה טובה יותר (שמשלבת דמי ניהול נמוכים עם תשואות גבוהות לאורך זמן). כיום, תהליך העברת קופת גמל או קרן השתלמות מבית השקעות לאחר פשוט ומהיר לביצוע. ברוב המקרים, אם אין בעיות, קופת הגמל עוברת לניהולו של בית השקעות אחר תוך כמה שבועות. כמובן, כלקוח חדש בבית ההשקעות, תוכל ליהנות מדמי ניהול טובים ומשירות משופר.

אחד התחומים שבהם מומלץ לבדוק את בתי ההשקעות ואת מנהלי תיקי השקעות הוא בתקופת ירידות. תקופת ירידות מאופיינת בלחץ גדול מאוד הן מצד לקוחות והן מצד המתחרים. בתקופה זו, מנהלי בית ההשקעות עומדים בפני לחצים לצמצם את החשיפה המנייתית.

 

אודות i internet

i internet

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר