לימודי הנדסה על חשבון מענק השחרור | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לימודי הנדסה על חשבון מענק השחרור

פורסם בתאריך 07/07/2011 ע"י אורן שץ בקטגוריה מכללות ואוניברסיטה | צפיות: 888 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימודי הנדסה, הנדסת חשמל, הנדסה רפואית, הנדסה אזרחית, הנדסה כימית

לימודי הנדסה הינם לימודים רציניים למקצוע מבוקש לתואר ראשון. בתום לימודי ההנדסה יהיה בידיכם מקצוע מבוקש אשר כבר החל מסיום התואר יאפשר לכם עבודה בתחום תוך כדי עניין, דינמיות ואתגר לצד השתכרות נאה בהחלט.

לימודי הנדסה הינם לימודים החולשים על פני מגוון תחומי ההנדסה וכוללים לימודי הנדסת חשמל, לימודי הנדסה אזרחית, לימודי הנדסה כימית, הדסה רפואית, הנדסת מערכות מידע, הנדסה גרעינית, הנדסה ביו רפואית וכיוצא בזה.

במאמר זה ננסה דווקא להתמקד בשניים מן התחומים הפחות מוכרים שבמקצוע ההנדסה והם ההנדסה הרפואית וההנדסה האזרחית. כל לימודי ההנדסה יכולים להיעשות תוך שימוש במענק השחרור מצה"ל וכספי הפיקדון. מענק זה עשוי לכסות את כל שנת הלימודים הראשונה ואך חלק מן השנה השנייה.

לימודי הנדסה אזרחית

הנדסה אזרחית היא שמה השני של הנדסת הבניין. תחום מעניין זה עוסק בעיצובה ובנייתה של סביבת המגורים הפרטית והציבורית. התעודה הניתנת בתום לימודים אלו הינה תעודה של מהנדס אזרחי. המהנדס האזרחי מתכנן מבנים שונים ואחראי לביצוע בנייתם.

המבנים הם מבנים תעשייתיים, מערכת ביוב ותשתיות, בתים פרטיים, גשרים, דרכי תעבורה וכיוצא בזה. מהנדס אזרחי מתכנן את המבנה על פי כל התקנים המוכרים החוק ולפי רמת הטכנולוגיה הגבוהה ביותר, כל זאת לפי התקציב המוקדש למבנה.

בנוסף אל התכנון והביצוע יכולים גם מהנדסים אזרחיים להשתלב ולהוביל ניהול פרוייקטים בבנייה של תעשייה, חקלאות, מערכות אנרגיה, ייצור של מקורות מזון נוספים ועוד. זמן הלימוד של התואר הינו 4 שנים אשר בסופן מתקבל תואר בהנדסה אזרחית.

נושאי הלימוד בהנדסה אזרחית

תחום ההנדסה האזרחית מקיף מקצועות לימוד מדעיים, מקצועות הנדסיים כלליים ומקצועות של הנדסת בניין בפרט. פירוט הרוסים הוא : ניהול בנייה, תכנון של קונסטרוקציות, גיאוטכניקה, גיאודזיה, גיאומכניקה, מכניקת קרקע, הידראוליקה, הידרולוגיה, בקרת סביבה, תורת מדידה, מכניקה ועוד.

בנוסף עוסק התואר גם בלימודי סטטיסטיקה ונוגע גם בתחומי הנדסה משיקים כגון: הנדסת חומרים, הנדסת חשמל ועוד. ניתן ללמוד במכללות להנדסה לימודים מצומצמים יותר לצורך תעודת הנדסאי וזאת במשך של שנתיים בלבד.

לימודי הנדסה רפואית

הנדסה רפואית הינה מקצוע חדש יחסית הסובב סביב יצירת טכנולוגיות רפואיות חדשניות אשר יאפשרו שיטות ריפוי מתקדמות. תחום זה מעניק פתרונות הנדסיים לתחום הרפואה. פיתוחים של תחום זה הינם : פיתוח של חיישנים אשר מוחדרים אל גופו של המטופל, מזעורו של הציוד הטכנולוגי, הנדסה של תאים ורקמות וכו'.

בשנים האחרונות קמו גם חברות סטארט – אפ אשר הציגו מוצרים רפואיים חדשניים ביותר אשר נעשו על ידי פיתוחים של מהנדסי רפואה. ההנדסה הרפואית משלבת בין כמה ממשקי ידע שונים. תחום ידע זה נוגע בלימודי מדעי הרפואה, לימודי הנדסה, מכניקה, לימודי מדעי החיים ועוד.

תוכנית הלימודים בהנדסה רפואית

תוכנית הלימודים הינה בת 4 שנות לימוד אשר בסופה מקבל הסטודנט תעודה של מהנדס רפואי. הלימודים משלבים בין ידע ממקצועות הרפואה לבין ידע ממקצועות ההנדסה. הלימודים משלבים לימוד תיאורטי במקביל ללימוד מעשי בשטח ובמעבדות.

לימודי הנדסה רפואית הינם פופולריים ביותר בשנים האחרונות ומתקיימים באוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון והטכניון בחיפה. הקבלה לתכנית זו הינה מחמירה. יש לציין כי כל הנאמר במאמר זה הינו בגדר המלצה בלבד.

אודות אורן שץ

אורן שץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר