אדריכלים: דברים שכדאי לדעת | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


אדריכלים: דברים שכדאי לדעת

פורסם בתאריך 06/07/2011 ע"י אביב יועצים בקטגוריה עיצוב חוץ ואדריכלות | צפיות: 762 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אדריכל, אדריכלים, ארכיטקט, ארכיטקטים

 מה זה בעצם אדריכל? ההגדרה הבסיסית ביותר למילה אדריכל היא- בעל מקצוע המוסמך לעצב ולספק ייעוץ- הן מבחינה אסטתית והן מבחינה טכנית- לגבי פרוייקטים של בנייה, הן ציבוריים והן פרטיים, מכל הגדלים והסוגים. אך הגדרה זו בקושי מגרדת את פני השטח לגבי תפקידיהם של אדריכלים. אדריכלים משמשים כיועצים שניתן לסמוך עליהם, התפקיד שלהם הוא לספק עזרה, הארות ותובנות ולהיות אוזן קשבת במהלך תהליך יצירתי שבסופו ייבנה בניין חדש, תוך שירות האינטרסט הציבורי ושמירה על נושאי בריאות ובטיחות. ייתכן והדרך הטובה ביותר היא לתאר אדריכלים כמנצחים בתזמורת, המנצחים על מלאכת התכנון והבנייה כדי להשיג את כל המטרות ולבצע את הבנייה בצורה הטובה ביותר. אדריכלים עושים זאת על ידי סיפוק פתרונות בזמן אמת, בעזרת השימוש בכלים הבאים:

-          דמיון אומנותי וחזון יצירתי: כך יכול אדריכל לעצב חלל אמיתי בעזרת רעיונות מופשטים, שלו ושל מזמיני הפרוייקט. אדריכל יצירתי ובעל מעוף ודמיון יכול להשתמש במשחקי אור, טקסטורה, חומרים ושילובי צבעים, למען הגשמת החזון האסטתי שלו ושל המזמינים.

-          ידע מעשי וטכני: כך יכול אדריכל ליצור חלל שהוא לא רק יפה ומעניין אלא גם בטוח, יעיל, איכותי ומתאים למגבלות התקציב של מזמיני הפרוייקט.

-          יחסי אנוש טובים, הבנה פסיכולוגית וגישה אתית: כדי לתכנן חללים שמתאמים לצרכים המורכבים והקשים לעיתים של המשפחה או העסק המזמין את הפרוייקט, וכדי להיות הצד המפקח, המסביר, המקשר והמפשר בזמן תהליך הבנייה.

כיצד ניתן למצוא אדריכל טוב? לשאלה זו ישנן מספר תשובות והצעות. תחילה, חשוב שתדעו מה הדרישות שלכם, מה אתם מחפשים, ומה הופך אדריכל לטוב. כעת, נסו לחפש אדריכלים במספר דרכים:

-          השתמשו במנועי החיפוש השונים כדי להגיע לאתרים של אדריכלים באזור המגורים שלכם.

-          בקרו במשרדים שונים של אדריכלים וחברות אדריכלות, הביטו בתוכניות קודמות שלהם ובפרוייקטים שהם עבדו עליהם, ובקשו לשוחח עם לקוחות קודמים שלהם- עוד בטרם תראיינו את האדריכל עצמו.

-          בקרו באתרים אשר יש בהם בתים רבים הדומים לפרוייקט שאתם מתעניינים בו, וחפשו את שמות האדריכלים אשר בנו אותם. למשל, אם אתם משפחה צעירה הבונה בית במושב, הסתובבו בשכונות של בתים חדשים למשפחות צעירות אשר נבנו במושב שלכם ובמושבים הסמוכים. אם אתם מעוניינים בבניית דירה על גג הבניין העירוני שלכם- הסתובבו ברחובות העיר וחפשו בניינים העוברים שיפוץ דומה.

-          השתמשו בניסיון האישי שלכם במידה ועבדתם בעבר עם אדריכל שהייתם מרוצים משירותיו.

-          בקשו המלצות מכל מי שאתם מכירים- חברים, שכנים, בני משפחה, קולגות ועוד.

-          חפשו פרסומים שונים בתקשורת- בטלויזיה, ברדיו, בעיתון ועוד. כאשר תשמעו על שם של אדריכל שטרם שמעתם עליו, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט שלו, לבקשר בפרוייקטים שהוא תכנן ופיקח עליהם ואף לראיין אותו ולקבל עליו המלצות מלקוחות קודמים שלו.

תמצאו שהתהליך קל ופשוט יותר אם תצליחו לשמור על רשימת אדריכלים פוטנציאליים מצומצמת יחסית. בשביל פרוייקט קטן, שלושה- ארבעה אדריכלים אפשריים יוכלו להספיק. בשביל פרוייקט גדול ומסובך יותר, תוכלו לבחון כעשרה אדריכלים. אך בכל מקרה, השתדלו לא להטביע את עצמכם ברשימה אינסופית של אדריכלים פוטנציאליים, כדי שלא תלכו לאיבוד, וכדי שלא תהפכו את התליך לקשה, ארוך ומסובך, אלא תשמרו עליו קל, מהיר ופשוט.

אודות אביב יועצים

אביב יועצים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר