העולם שאנחנו צריכים להכיר לילדינו | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


העולם שאנחנו צריכים להכיר לילדינו

פורסם בתאריך 03/25/2009 ע"י איריס d בקטגוריה חינוך | צפיות: 2726 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: חינוך, השכלה, איזון

בעשרות השנים האחרונות חוגים הפכו ליותר ויותר פופולריים. הורים רוצים לתת לילדיהם השלמה למסגרת החינוך שלהם. בין חוג באלט לפיסול, ובין שיעור גיטרה לכדורגל, הפכו פופולריים גם שיעורי הג'ודו, ואמנויות הלחימה למיניהן. למעט העובדה שהילד מוציא את המרץ בשיעורים האלו, לא מעט הורים, גם אם לא יודו בכך, רואים בחוגים כאלו אפשרות לתת לילד כלים להגן על עצמו.

היכולת של ילד להשמר בפני תופעות של בריונות ואלימות שהפכו חלק בלתי נפרד מעולמו של כל בית ספר, מעלה במעט את תחושת הבטחון. בפועל, התופעות הללו רק הולכות וגוברות, והיכולות שלימדנו את ילדינו היום, לא בהכרח ממלאות את התפקיד שלהן. לכל מנעול יש פורץ? כך גם בחינוך. אנחנו נלמד את הילד איך להתמודד עם א', ומחר יבוא ב', חדש יותר, מפחיד יותר ותובעני יותר. נראה שלעולם לא נדביק את הקצב כדי להגן באמת על ילדינו.

המקור לחשש, הוא למעשה בצורת החשיבה הנורמטיבית שמגדירה כי הבעיה היא בסביבה, ולכן אנו צריכים להגן על עצמנו. "הסביבה אלימה ומאיימת- ולכן אני צריך להתגונן ולשים לב". את התפיסה הזו, "אני נגד כל העולם", אנו מנחילים לילדינו, במודע או שלא במודע. חוכמת הקבלה מציעה צורת התבוננות אחרת: "אני יחד ועם העולם". הסביבה והכוחות המקיפים את העולם יגנו על האדם כאשר הוא יהיה באיזון איתם. תם עידן ההתגוננות. איזון היא מילת המפתח.

כולנו רקמה אנושית אחת חיה
העקרון ליישום הוא פשוט: חינוך לנתינה מהסוג הנכון. ולא מדובר רק ב "יש לך ואתה צריך לתת לשני". מדובר למעשה בחינוך כחלק מהטבע ומההתבוננות בו. הטבע פועל בהרמוניה וככל שנקיים את חוקי הטבע, נרוויח. איזון עם הטבע משמעו הרגשה טובה ומאוזנת. רוצים הוכחות? כל היצורים החיים, הצומחים והדוממים פועלים האחד למען השני, מתוך חיבור ואיזון. חוקי הטבע לא טועים. ניתן לראות את זה בבירור כשחושבים על שרשרת המזון או רבייה של צמחים. בעצם, בכל מקום בו שיש בו טבע "נטו", חוקי הטבע מתגלים במלוא יופיים והדרם. גם לגבי בני האדם, חוק הטבע דומה: אנשים צריכים להיות מחוברים ביניהם.

אם נלמד את החוק הבסיסי הזה את הילדים, ודרכם גם אנחנו נתחיל להפנים ולהתנהג בהתאם, האיזון עם הטבע יבוא מאליו. לטבע לא תהיה סיבה לקרוא אותנו שוב ושוב ל"חדר המנהלת" על ידי מכות ואיומים שמתגברים כל הזמן. הסביבה לא תאיים עלינו יותר, כי נהיה חלק ממנה. הכוח העליון, כוחות הטבע, מגנים על האדם כאשר הוא נמצא באיזון איתם.

בהמשך לחוק הבסיס, קיימים שני עקרונות נוספים, שגם אותם יש ללמד את הילדים, על מנת לספק להם את התמונה המלאה. העקרון הראשון הוא יש כוח עליון ואנו נמצאים תחת שליטתו. העקרון השני הוא, אם אנו רוצים שיהיה לנו טוב, אז באותה הצורה אנו צריכים לגרום טוב לאחרים. הילדים קולטים את המסרים האלו בצורה נפלאה, ואף ממהרים ליישמם. כשהם מיישמים, קל להם לראות שהעולם באמת מסודר כך, לעומת המבוגרים שעסוקים בחשבונות עם העולם. היישום מוביל לאיזון. האיזון מוביל להגנה.

אז בפעם הבאה שאתם חושבים על "חישול" הילד, הרחבת השכלתו, אופקיו והכנתו לחיים האמיתיים, קחו אתכם חומר למחשבה. השקיעו קצת יותר זמן באיזון עם הסביבה.
 

 http://www.kab.co.il/kabbalah/short/8557

אודות איריס d

קבלה לעם - אתר התוכן הגדול והמקיף ביותר בנושא קבלה: שיעורי קבלה און-ליין, סרטים, תוכניות וקליפים ערוץ הקבלה "מתחברים לטוב" ערוץ הקבלה - מתחברים לטוב (אפיק 66) ב-HOT וב-YES מאמרי קבלה בנושא אקטואליה ותרבות, זוהר, ספרי קבלה להורדה, מוזיקה, שירים להורדה, לימודי קבלה למתחילים ולמתקדמים, קמפוס קבלה

איריס d

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר