תו תקן חדש למתקנים מתנפחים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


תו תקן חדש למתקנים מתנפחים

פורסם בתאריך 06/06/2011 ע"י הופלך מתנפחים מצחוק בקטגוריה חוק ומשפט | צפיות: 798 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: מתנפחים להשכרה, השכרת מתנפחים, יום הולדת, הופלך

באוגוסט 2010 שר התמ"ת הכריז על רשמיות לשני לתקן ישראלי (ת"י) 5378- מתקני משחקים מתנפחים .
התקן הישראלי נכתב במכון התקנים הישראלי ומוגדר במעמד לא רשמי. השר הממונה, במקרה זה שר התמ"ת מחליט אם לתת לתקן מעמד של רשמיות. רשמיות התקן קובעת כי חובה על פי חוק לייבא, לייצר ולשווק רק מוצרים העומדים בדרישות התקן.
רשמיות התקן למתקני משחקים מתנפחים תכנס לתוקף בתחילת פברואר 2011. החל מפברואר 2011, כל מוצר מתנפח שייובא לארץ יחויב בבדיקה של מכון התקנים והוכחת עמידותו בת"י 5378. מתקנים שיובאו בעבר לפני מועד פרסום התקן פטורים מבדיקה למרות שלא ברור אם הם עומדים בו.
תקן ישראלי ת"י 5378 "מתקני משחקים מתנפחים – דרישות בטיחות ושיטות בדיקה", הוא תרגום לעברית של תקן אירופאי 14960 EN בשינויים ותוספות. התקן חל על מתקני משחקים מתנפחים המיועדים לשימושם של ילדים עד גיל 14. התקן מפרט את דרישות הבטיחות למתקני משחקים מתנפחים שהפעילויות העיקריות בהם הן קפיצה וגלישה. התקן החדש, מבקש למזער את רמת הסיכון ואת האפשרות לפגיעות חמורות הנגרמות כתוצאה מהשימוש במתקנים הללו, ויחד עם זאת לאפשר לילדים ליהנות כאשר הם משחקים בתוך המתקן המתנפח או עליו.
הוא קובע מדדים מתאימים להתייחסות לסיכונים ולמזעור מספר התאונות למשתמשים, המיועדים לאלה המעורבים בתכן, בייצור ובהספקה של מתקני משחקים מתנפחים. כמו כן המתקן מפרט את המידע שיש לספק עם המתקן. הדרישות נקבעו תוך התחשבות במקדם הסיכון על סמך נתונים זמינים. תקן זה מפרט את הדרישות שיגנו על ילדים מפני גורמי סיכון שהם אינם מסוגלים לחזותם מראש כאשר הם משתמשים במיתקנים על פי ייעודם, או כאשר הם משתמשים בהם באופן סביר שניתן לחזותו מראש. תקן זה אינו חל על ציוד משחקים מתנפח הנישא במים המיועד למשחק ושעשוע במים (כגון: מזרנים מתנפחים, מצופים, גלגלי הצלה, כדורי ים,) על צעצועים ביתיים מתנפחים, על בניינים מבוססי אוויר, על מתקנים מתנפחים המשמשים לצורכי הגנה בלבד, על מתקנים מתנפחים המשמשים להצלה או על צעצועים מתנפחים אחרים שהפעילות העיקרית בהם אינה קפיצה או גלישה.

 


מקורות: מכון התקנים הישראלי

מוגש בחסות הופָּלָך – מתנפחים מצחוק
מתנפחים להשכרה מתל אביב ונס ציונה
 

אודות הופלך מתנפחים מצחוק

הופלך-מתנפחים מצחוק

הופלך מתנפחים מצחוק

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר