מעכשיו בעלי עסקים קטנים יוכלו לשלם מע"מ לאחר קבלת תשלום מהלקוח - חקיקה ביוזמת רוחמה אברהם בלילא | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מעכשיו בעלי עסקים קטנים יוכלו לשלם מע"מ לאחר קבלת תשלום מהלקוח - חקיקה ביוזמת רוחמה אברהם בלילא

פורסם בתאריך 06/06/2011 ע"י רוחמה אברהם בקטגוריה פוליטיקה | צפיות: 1064 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: רוחמה אברהם בלילא, מע"מ, עסקים קטנים

ועדת הכספים אישרה לפני זמן קצר בקריאה שניה ושלישית את הצעתם של חברי הכנסת רוחמה אברהם בלילא (קדימה) ואלכס מילר (ישראל ביתנו) להתיר לעסקים שמחזורם עד 15 מיליון ש"ח לדווח מע"מ רק על סכום שהתקבל במזומן. עלות החוק תהיה חד פעמית ותסתכם בכ- 150 עד 200 מיליון ש"ח. "כיום עסקים רבים כורעים תחת נטל המע"מ משום שהם משלמים אותו אחת לחודש בעבור תמורה המתקבלת אצלהם רק לאחר שלושה חודשים ואף יותר. הדבר פוגע ביכולתם להתפתח, יוצר בעייתיות בתזרים המזומנים ומזיק לעצמאים" מסביר מילר. לפי הנוסח שאושר, תחול הצעת החוק רק החל מה- 01.01.12.

בדברי ההסבר להצעה כתבו חברי הכנסת רוחמה אברהם בלילא ואלכס מילר כי "לפי שיטת המזומן, הדיווח על הכנסות והוצאות לרשויות המס מתבצע עם קבלת התשלום בלא קשר למועד מתן השירות או הספקת המוצר המוגמר. שיטה זו משמשת בעיקר בעלי מקצועות חופשיים, נישומים שאינם מחזיקים מלאי וכן נותני שירות בהיקפים קטנים. בפועל, עצמאים רבים נכנעים לדרישות של לקוחות גדולים המחייבים את נותני השירותים לפי בסיס מזומן להנפיק חשבונית מס לפני קבלת התשלום. כך מוצא עצמו העצמאי מחוייב לדווח על הכנסה שכלל לא קיבל. על מנת להפסיק את העיוות שנוצר, מוצע לתקן את חוק המע"מ באופן שיאפשר לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים, אשר מחזורם אינו עולה על 15 מיליון ש"ח, לדווח על הכנסתם החייבת במס עם קבלת התמורה ועל הסכום שהתקבל בפועל".

ח"כ רוחמה אברהם בלילא אמרה כי "מדובר בבשורה של צדק ובזריקת עידוד אדירה עבור העסקים הקטנים והבינוניים אשר מהווים את עמוד השדרה הכלכלי של מדינת ישראל, תשלום המע"מ על בסיס מזומן יפנה מקורות אשראי רבים לפיתוח עסקאות נוספות. תמיכת הממשלה בהצעת החוק מוכיחה כי מדובר בעוול שיש לתקן בהקדם וכולי תקווה כי נסיים את הליך החקיקה עוד במושב הנוכחי."

ברוך שניר, הכלכלן הראשי של התאחדות המלאכה והתעשייה טען בדיון כי היוזמה תציל רבבות עסקים ממצוקת הנזילות והוסיף כי "הצעת החוק של רוחמה אברהם בלילא ואלכס מילר מהווה גלגל הצלה לעסקים רבים המתקשים לשרוד בשל מוסר התשלומים הבעייתי הנהוג במשק."

אודות רוחמה אברהם

ח"כ רוחמה אברהם – סגנית יו"ר הכנסת לפרטים נוספים על פועלה כנסו לאתר : http://www.ruhama-avraham.co.il/

רוחמה אברהם

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר