בידוד תרמי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


בידוד תרמי

פורסם בתאריך 05/18/2011 ע"י יונית דייטש בקטגוריה שיפוצים | צפיות: 1192 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: בידוד, חומרי בידוד, בידוד תרמי, בידוד אקוסטי, תו ירוק בניה ירוקה, בידוד גג רעפים, לוחות בידוד, יחריעות בידוד

נהוג לחשוב שמבני הבטון המודרניים חסינים בפני כל פגע ויכולים להגן עלינו מפני כל צרה. כי אחרי הכול, אם שיטות הבנייה המודרניות יכולות לספק לנו הגנה אפילו מפני רעידות אדמה, מהן כמה טיפות גשם ורוחות עבור מבני הבטון המתקדמים שלנו? אולם בפועל מסתבר שמבני הבטון שלנו אינם חסינים ועמידים כמו שחשבנו. מתברר שללא בידוד תרמי, השהות במבנים אלו עלולה להיות לא נעימה בעליל.

בידוד תרמי – להשאיר את מזג האוויר בחוץ
המטרה הבסיסית והראשונית של כל מבנה באשר הוא היא להגן עלינו מפני איתני הטבע: חום, קור, גשם, רוחות, קרינת השמש, שלג וכיוצא באלו. אולם כדי שמבנה כלשהו יספק את ההגנה המרבית, לא די בארבע קירות ובגג. כדי שהמבנה שבו אנו שוהים יוכל באמת למנוע מכל איתני הטבע לחדור למבנה הוא זקוק לבידוד תרמי.

בידוד תרמי מבטיח שמזג האוויר השורר בחוץ לא ישפיע על מי ששוהה בתוך הבית. בידוד תרמי נועד למנוע את חדירתו של הקור או החום לתוך המבנה, ובכך הופך את השהות בו לנעימה ולנוחה. למעשה, הבידוד התרמי מבטיח שהבית שלנו (או כל מבנה אחר לצורך העניין) אכן ישמש כמקום מפלט מפני כל מה שמשתולל בחוץ. כי אחרי הכול, למה נועד הבית אם לא כדי להגן עלינו ולהעניק לנו סביבה בטוחה ונעימה?

בידוד תרמי – חושבים רחוק, חושבים ירוק
יצירת בידוד תרמי היא חלק בלתי נפרד מתקינותו של כל מבנה. לכן, תקנות הבנייה המודרניות מחייבות לבצע עבודות איטום ובידוד בכל מבנה חדש שנבנה. אולם בשנים האחרונות גוברת ההכרה בחשיבותו של הבידוד לא רק מבחינת איכות הבנייה, אלא גם מבחינת איכות הסביבה.

ככל שהמבנה שלנו יהיה בעל כושר בידוד גבוה יותר ויצליח למנוע מהאקלים ששורר בחוץ לחדור לתוך הבית שלנו, כך אנו לא ניאלץ להשקיע במיזוג וקירור הבית בקיץ ובחימומו והסקתו בחורף. בידוד תרמי מאפשר לנו לא רק לחסוך בהוצאות שלנו, אלא גם לצמצם את הזיהום הסביבתי.

שימוש יעיל ונבון בחומרי בידוד איכותיים בזמן בניית הבית שלנו יחסוך לנו את הצורך לרכוש אמצעי מיזוג והסקה למיניהם: מזגנים, מאווררים, מפזרי חום, תנורים חשמליים, קמינים (גז, נפט, עץ), רדיאטורים וכו'. אמצעים אלו צורכים חשמל, שתהליך ייצורו בתחנות הכוח הפחמיות מזהם את הסביבה. גם אמצעי הסקה שפועלים באמצעות נפט או סולר גורמים לזיהום סביבתי קטן לא פחות. לכן, ככל שהבית שבו נתגורר יאפשר לנו להמעיט את השימוש באמצעים אלו, כך נרוויח כולנו, וגם כדור הארץ שלנו יצא נשכר במידה רבה.

בחירת חומרי בידוד
לאור חשיבותם הרבה, הן במישור הכלכלי והן במישור הסביבתי, אין זה פלא שחומרי הבידוד הפכו למצרך נחוץ ומבוקש במיוחד. אולם כדי להבטיח שהמבנה שאנו בונים אכן יספק בידוד תרמי מושלם, עלינו להקפיד ולבחור חומרי בידוד תקניים, המתאימים לייעודו של המבנה ולשיטות הבנייה שלו. לשם כך מומלץ לקבל ייעוץ מאנשי מקצוע המתמחים בתחום הבידוד.

אודות יונית דייטש

יונית דייטש

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר