לימודים אקדמיים – האם זו הדרך היחידה לרכוש מקצוע איכותי? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לימודים אקדמיים – האם זו הדרך היחידה לרכוש מקצוע איכותי?

פורסם בתאריך 05/17/2011 ע"י אדווה בללי בקטגוריה חינוך ולימודים | צפיות: 1058 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימודים

 

בחברה בה אנו חיים כיום בישראל ובעולם המערבי כולו, אחד הצעדים המתבקשים והפופולאריים ביותר בחייו של כל אדם צעיר פחות או יותר, הוא פנייה ללימודים אקדמאיים מסוג כזה או אחר. בישראל עושים את זה בדרך כלל באמצע שנות העשרים לחיים, לאחר השחרור מהצבא והטיול בחו"ל, במדינות מערביות אחרות עושים את זה מרבית הצעירים מיד לאחר סיום התיכון, ובאופן כללי ניתן לומר כי מרבית הצעירים בעולם המערבי כיום פונים למסלול לימודים כזה או אחר במטרה לרכוש מקצוע ופרנסה בטוחה לחיים.

אך האם זו הדרך היחידה? מדוע אחוז גבוה כל כך מהצעירים פונים ללימודים אקדמאיים מסוג כזה או אחר (לימודי תואר, לימודי תעודה, לימודים מקצועיים וכד'...)? האם הם עושים זאת מפני שזו הדרך היחידה, או שפשוט מדובר בסיכוי הטוב ביותר למצוא כיום פרנסה בטוחה ותחום עיסוק איכותי לחיים?

ובכן, קודם כל, זו אינה הדרך היחידה לרכוש מקצוע ועבודה לחיים. ניתן לרכוש מקצועות רבים ושונים גם בלי לימודים, כפי שעושים אינספור אנשים בארץ ובכל מדינה אשר אינם פונים, כמו הרוב, ללימודים אקדמאיים, וכן מצליחים למצוא מקצוע ולהתפרנס בחיים.

עם זאת, המקצועות האיכותיים באמת, אלו אשר מבטיחים תעסוקה לאורך זמן ומשכורת גבוהה, דורשים על פי רוב לימודים אקדמאיים מקדימים, כמו גם לימודי המשך תוך כדי עבודה במטרה להמשיך ולהתקדם (למשל – לימודי תואר שני..). הסיבה העיקרית לכך שצעירים רבים כל כך פונים ללימודים אקדמאיים בארץ ובעולם מדי שנה היא בעיקר מפני שהם מנסים להשיג יתרון על פני שאר מיליוני הצעירים המנסים גם הם להתפרנס ולמצוא מקצוע. התחרות בשוק העבודה כיום היא חריפה ביותר, ומי שמעוניין להבטיח לעצמו מקצוע איכותי לחיים – כזה אשר יבטיח פרנסה טובה לאורך שנים רבות, תנאים טובים ואפשרויות קידום והתפתחות, כדאי שישיג לפחות תואר ראשון או שני בתחומו.

אז לסיכום, לא בטוח שלימודים אקדמאיים הם הדרך היחידה הקיימת לרכוש מקצוע איכותי לחיים. ייתכן שקיימות דרכים נוספות, אך זוהי ללא ספק הדרך הבטוחה והיעילה ביותר שיש. אם אתם רוצים גם כן למצוא עיסוק איכותי ומניב לכל החיים, כדאי שתתחילו גם אתם לחשוב על לימודים גבוהים כאלו או אחרים..
 

אודות אדווה בללי

אדווה בללי - שיעוריפ פרטיים והכוונה

אדווה בללי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר