כתיבה שיווקית לאינטרנט ולמייזמי הייטק המובילה לקידום אתרים SEO - כיצד? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


כתיבה שיווקית לאינטרנט ולמייזמי הייטק המובילה לקידום אתרים SEO - כיצד?

פורסם בתאריך 06/25/2008 ע"י דב קולר בקטגוריה הקמה וקידום אתרים | צפיות: 1086 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: כתיבה שיווקית, סטארט-אפ, אינטרנט, תוכן, שיווק, מיתוג, מיצוב, חוויית לקוח, דב קולר, ביל גייטס, דויד אוגילבי, פרסום, קופירייטינג

כתיבה שיווקית לאינטרנט ולמייזמי הייטק - כיצד?

1. מהם הצרכים של יזם האינטרנט וההיי-טק ?
ישום רעיון מהברקה לתוכנית עסקית, פיתוח החזון והאופק הבין לאומי של החברה, מציאת משקיעים ושותפים אסטרטגיים, גיוס עובדים בעלי כשרון ורוח צוות – אלו הנושאים המעסיקים יזמים והנהלות חברות היי-טק. מאמר זה עוסק בפניה עתירת הטקסט המסייעת להשיג מטרות אלו – באופן שיניע את הנמענים לפעולה.
הניסיון והידע שלי נרכשו בשנות עבודתי כפרסומאי, קופירייטר, משווק ואיש יחסי ציבור. השכלתי הכלכלית כוללת קורס יזמות תעשייתית וניהול במכללת סטף ורטהיימר, לימודי ניהול השיווק באוניברסיטה הפתוחה וקורס יחסי ציבור. ההשראה שלי באה מלימודי פילוסופיה והיסטוריה, ומשנים של עיסוק בחינוך וניהול החינוך. כאיש שיווק אני מקדיש תשומת לב לייחודיות, לחדשנות ולמסר של המיזם או החברה איתם אני עובד.

2. מהו מקומה של המילה הכתובה במאה ה-21 ?
ביל ומלינדה גייטס הקימו בשנים האחרונות בסן דייגו בית ספר "תיכון היי-טק" ללא ספרים וללא ניירת. "הכל כתוב במחשבים ומופיע על המסכים",הם אמרו לאופרה ווינפרי שהקדישה סדרת תוכניות טלוויזיה ב-CNN למערכת החינוך האמריקאית. בכל העולם תפס האינטרנט מקום מרכזי כמקור מידע כתוב ומצולם. אנו קוראים היום הרבה פחות מכתבי נייר "מסורתיים" והרבה יותר דואר אלקטרוני וניוזלטר'ס. הקופירייטר המקצועי נותן כיום פתרונות ממוקדים לכתיבה ברשת.
מה מידת שביעות רצונך מהפניות עתירות הטקסט היוצאות משולחנך?

3. מה ההבדל בין פרסום רגיל לבין כתיבה עתירת טקסט ?
אקדים ואומר: המשקיע או השותף הפוטנציאלי או הלקוח שאינו מעוניין במסר העסקי המסוים שלך, ידלג הן על "פרסום רגיל" והן על כתיבה או פניה עתירת טקסט (המדובר ב: 98.5-99.5% מהנמענים !).
עבור הגורם העסקי שמתעניין בתחום ההיי-טק שלך, יש הבדל גדול. לגביו, פניה עתירת טקסט הופכת אותך ואת חברתך לעסק ענייני. התכלית שלך מתבטאת במידע הכתוב. הטקסט המפורט בפנייתך מציג אותך באופן מקצועי, כגורם המציע הצעה עסקית כדאית ומרתקת.

מהו המסר שברצונך לשדר לנמענים העסקיים שלך?

4. האם הנמען ישקיע מזמנו כדי לקרוא פנייה עתירת טקסט למרות שהוא נחשף ל-2,400 מסרים פרסומיים כל יום ?
מחקרים מראים שלקוחות ומשקיעים המעוניינים בתחום עסקי מסוים מחפשים עליו מידע מגוון כגון נתונים, תפקידים, פרופיל חברה והצעות עסקיות. הכתיבה עתירת הטקסט מספקת את רצונו של הקורא למידע. הוא יקרא את הטקסט במלואו או את החלקים הרלוונטיים עבורו. הכתיבה עתירת הטקסט מתפקדת כ"איש מכירות מרתק, מדויק ואמין" היושב באינטימיות עם הנמען שלך במקום ובזמן הנוחים לו ומספר לו עליך. וכך במקביל עם עשרות, מאות או אלפי נמענים...

עד כמה חשוב לך שהטקסט שלך יהיה אפקטיבי ויזכה בתשומת לב?

5. מה תפקידה של הכותרת ושל כותרות המשנה בפניה ?
בתחרות על תשומת ליבו של הקורא הכותרת הראשית וכותרות המשנה הן כלי רב עוצמה. ישנן דרכים שונות להגברת העניין בטקסט באמצעות הכותרות. הן אמורות למסור לקורא העסוק את המסר ואת הצעתך העסקית במספר מילים.

כמה פעמים החלטת לקרוא טקסט כי הכותרת שלו ריתקה אותך ?

6. מה חשיבותה של הסיסמא בפניה עתירת הטקסט ?
הסיסמא מייצגת את הגרעין המהותי של המיזם או החברה. היא אמורה ליצור הזדהות והיא מהווה תמצית ה"אני מאמין" שלך במספר מילים. תוכן הסיסמא, הצליל שלה, התעוזה, ההבטחה והרגש הכלולים בה, יעזרו לשותף, למשקיע או ללקוח לזכור אותך.

איזו סיסמא מבטאת את היתרון התחרותי של החברה שלך?

7. איך מזיזים את הנמען, מה יגרום לו לפעול בהקדם ?
את הפניה עתירת הטקסט כדאי לקשור ל"גורם מזמן" אקטואלי או ייזום. כך פנייתך מקבלת תוספת משמעות. כדאי שתהיה סיבה לפנייתך דווקא עכשיו. האם זו הזדמנות עסקית? חידוש טכנולוגי? מבצע שיווקי?
כל "גורם מזמן" הקורא לפעולה כדאי לתחום בזמן.

בעת כתיבת הפניה עתירת הטקסט יש לשאול האם נתת לנמען מספיק סיבות טובות להתקשר איתך היום או בהקדם?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

* מחקרי מכון "גאלופ",
סקרי קריאות של חברת "סטארץ".
דייויד אוגילבי-"הפרסום על-פי אוגילבי"-הוצ' כתר.
TESTED ADVERTISING METHODS– JOHN CAPLES
BOB STONE - SUCCESSFUL DIRECT MARKETING METHODS .


על המחבר: דב קולר 3321221- 052 MASTER-WRITER
עוסק באסטרטגיה, מיתוג, תוכן, כתיבה שיווקית, יחסי ציבור ופרסום. בוגר קורס יזמות תעשייתית וניהול של מכללת צור-לבון מיסודו של סטף ורטהיימר, קורס ניהול השיווק באוניברסיטה הפתוחה, קורס יחסי ציבור עם גדעון רייכר והתאחדות המלונות בישראל, קורס גישור במכון "גבים" וקורס גיוס הון לחברות הזנק ב"תרמיקס" – בשיתוף "ארנסט אנד יאנג". בעל תואר ראשון בפילוסופיה והיסטוריה ותעודת הוראה. עסק בעבר בחינוך, הוראה,
הדרכת מורים ומינהל חינוכי. MASTERW@NETVISION.NET.IL

MASTER-WRITER  שרותי אסטרטגיה. מיתוג. תוכן. 

אודות דב קולר

דב קולר masterw@netvision.net.il יזם שלום, מחנך, פילוסוף, אסטרטג, כותב אבטליון, ד.נ. משגב 20176 3321221 – 052

דב קולר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר