בידוד תרמי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


בידוד תרמי

פורסם בתאריך 04/28/2011 ע"י יונית דייטש בקטגוריה שיפוצים | צפיות: 1227 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: בידוד, חומרי בידוד, יריעות בידוד, לוחות בידוד, בידוד גגות רעפים, בניה ירוקה, תו ירוק, בידוד תרמי, בידוד טרמי, בידוד אקוסטי

 החלום של כל ישראלי הוא להיות בעליו של בית או דירה. אך למעשה, לא מדובר בחלום ייחודי לישראלים. הצורך בקורת גג שתגן עלינו ועל כל בני משפחתנו הוא אחד מהצרכים הבסיסיים של כל אדם באשר הוא: בישראל, בארה"ב, בסין ואפילו בשבט אפריקאי נידח ובקוטב הצפוני.

מאז ומעולם ביקש האדם לבנות לעצמו בית שיגן עליו מפני כל פגעי מזג האוויר ששוררים בחוץ: חום, קור, גשם, שמש, רוחות, שלג, ברד וכו'. חלק בונים את ביתם מבטון, אחרים מעץ, מקש או אפילו מקרח. אולם המטרה העליונה של כולם היא לבנות מבנה שיספק עבורם בידוד והגנה מפני מזג האוויר.

בידוד תרמי – כי קר (וגם חם) שם בחוץ

רבים טועים לחשוב שהמבנים המודרניים יכולים לעמוד בפני כל צרה ופגע. מבני הבטון הגדולים, שנבנים בשיטות בנייה מתקדמות נראים איתנים במיוחד ועמידים בפני כל איום חיצוני. אלא שלמעשה, מבני הבטון כשלעצמם (ולמעשה גם מבני עץ או כל מבנה אחר) יוכלו למנוע את חדירתו של מזג האוויר ששורר בחוץ (חום, קור, רוח, גשם וכו') במידה קטנה בלבד. ללא שכבת בידוד תרמי בקירות ובגג הבית, תנאי האקלים ששוררים בחוץ יחדרו בקלות גם לתוך הבית.

בידוד תרמי – למען איכות החיים

כדי שהבית שלנו אכן יגן עלינו מפני מזג האוויר שמשתולל בחוץ אנחנו זקוקים לבידוד. לא לחינם הבידוד הוא חלק מהותי מתקנות הבנייה המודרניות. מבנה תקין הוא מבנה שבקירותיו, בתקרתו ואפילו ברצפתו ישנן שכבות של חומרי בידוד, המבטיחות שדיירי הבית לא יאלצו לסבול מתנאי האקלים גם בתוך הבית. כי ללא שכבת הבידוד, גם בקיץ יהיה לנו חם מאוד בתוך הבית, ובחורף נסבול מהקור, מהרוח ואפילו מהגשם.

בידוד תרמי – כדי לחסוך בהוצאות

הבידוד התרמי של הבית שלנו חשוב גם מההיבט הכלכלי. ככל שהבית שלנו יבודד טוב יותר את הטמפרטורות ומזג האוויר שמשתולל בחוץ, כך אנו לא נאלץ לבזבז כסף רב כל כך עבור מיזוג, חימום והסקה. כידוע, כל אמצעי המיזוג והחימום עולים כסף: מזגנים, מאווררים, מפזרי חום, תנורים חשמליים, קמינים (גז, עץ ונפט) ועוד, דורשים הוצאה כספית לא מבוטלת, לא רק על רכישתם, אלא גם על השימוש בהם. מרביתם פועלים על חשמל, ולכן אנו מרגישים היטב את השימוש בהם בחשבון החשמל החודשי שלנו. וגם אמצעי חימום הפועלים על נפט או סולר, דורשים תשלום שוטף ונוסף עבור רכישת חומר הבעירה. לכן, עם בידוד תרמי יעיל נוכל לחסוך מאות שקלים מדי חודש.

בידוד תרמי – למען איכות הסביבה

השקעה בבידוד הבית שלנו חשובה לא רק מההיבט האישי והכלכליי, אלא גם מההיבט הסביבתי-גלובלי. מכיוון שבידוד תרמי מוביל לצמצום צריכת החשמל שלנו ואף לצמצום צריכת הנפט והסולר עבור הסקה, הרי שבסופו של דבר הוא מוביל גם לצמצום הזיהום הסביבתי. כידוע, הפקת אנרגיית חשמל בתחנות כוח פחמיות מזהמת את הסביבה. גם קידוחי נפט וזיקוק הנפט לחומרי בערה שונים מזהמים את הסביבה שלנו. לכן, ככל שנשקיע יותר בבידוד תרמי, כך נצמצם את הפגיעה בסביבה שלנו ונהנה מכדור ארץ "ירוק" יותר. לא לחינם בידוד תרמי הוא אחד העקרונות המרכזיים בבנייה הירוקה.

אודות יונית דייטש

יונית דייטש

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר