בלש פרטי וחקירות | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


בלש פרטי וחקירות

פורסם בתאריך 04/13/2011 ע"י מיכל שדה בקטגוריה חוק ומשפט | צפיות: 758 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: בלש פרטי, חקירות, משרדי חקירות, בלש

 בלש פרטי ארב בקרן הרחוב, ממתין לראיות חותכות. היה זה חושך, שעת לילה מאוחרת, הוא כיוון את עדשת המצלמה והסתכל דרך העינית כשלפתע-


מי לא מכיר סיפור כזה או אחר של בלש פרטי או צפה בסרט מתח של בלש הפתר תעלומה סבוכה וזכה לכבוד ולתהילה.


במציאות המקצוע הזה פחות סקסי ממה שהוא נשמע והוא דורש הרבה יותר ממה שמוצג לנו בקולנוע או בספרות.


קודם כל, מבחינה חוקית עלי בלש פרטי לעבור מבחן של משרד המשפטים לאחר שעבר הכשרה במשרד חקירות במשך שלוש שנים, וכך הוא בלש מוסמך ויכול לבצע את העבודה.


המקצוע דורש אמינות התמדה סבלנות חדות הבחנה (ואבחנה.) ומקצועיות, לכן נתן לראות לעיתים שיש סוגי חקירות שאורכות זמן רב , בכדי למלא את הפרטים הדרושים ולגעת בקצוות לא פתורים עד לסיומה של החקירה.


ממצאיו של בלש פרטי עלולים לשנות חיים שלמים ולכן עליו להיות משוכנע שהמידע שהוא מוסר נאסף בקפידה והוא אמין ומדויק. גם אופן מסירת המידע צריכה להיות רגישה שכן לקוח המבקש לגלות מידע מבלש פרטי עושה זאת בנושאים ובמקרים שהאמת  כפי שהוא מכיר או חושב שהוא מכיר, אינה בהכרח האמת.


קיימים הרבה משרדי חקירות בהם מועסקים בלשים וכדי לעשות בחירה נכונה יש לעשות עבודת בלשות בעצמנו, ולבדוק היטב כל חברה אשר היא מתמחה בבלשות כזו או אחרת, שלבים אלו יכולים לקחת זמן ממושך וצריך לצבור סבלנות, כיוון שמדובר שמשהו אישי ואנו לא רוצים לחלוק את המידע הזה עם כל אחד.


בשל הדיסקרטיות של עבודת הבלש הפרטי סביר שהמלצות לא יתקבלו מאנשים שיחשפו את עצמם ואת זהותם, אך רשת האינטרנט שסגולתה לשמור על אנונימיות בקרב הקהילה הירטואלית יכולה לבוא לעזרנו באיסוף מידע על בלש פרטי.


בלש פרטי יכול לסייע לאדם לקחת החלטה נכונה בקשר לחייו ולעיתים חקירת הבלש מפריכה את החששות שהעסיקו את הלקוח. כך או כך, משימתו של הבלש הפרטי הוא חקר האמת, ולכן חשוב שהבלש הפרטי יהיה אדם מוסמך ומקצועי המגיע מהתחום ובעל נסיון , כיוון שנחשף לפניו מידע אישי והוא צריך לחבר את החלקים וליצור חקירה מהימנה אמיתית. עבודת הבלשנות מצריכה דיוק והבנה מצד הבלש הפרטי, כיוון שיש פרטים רבים הבלש צריך לדעת בדיוק כיצד לנהל את החקירה ולהגיע לתוצאות אמת טובות ונכונות.


על הבלש הפרטי להיות חף מאינטרס אישי בביצוע עבודתו ואל לנטיות ליבו להיות צד בעיניין. עליו להיות מוכוון מטרה כשקהקו המנחה כפי שציינו הוא חשיפת האמת לפי בקשת הלקוח. אם יש בידיו גילויים נוספים הקשורים לפרשה עליו לגלות אותם רק אם ישפכו אור על המקרה אותו ביקש הלקוח לחקור.


 


כשהרבה מונח על הכף, יש לסכן כמה שפחות. ודא שאתה עושה את הבחירה הנכונה כשתבחר בלש פרטי, ואם יש אפשרות להתייעץ עם מישהו מומחה ומנוסה בתחום זה תמיד יכול לסייע.


 

אודות מיכל שדה

עוז סער חקירות בלש פרטי

מיכל שדה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר