איך משפיעה צריכת הפחמימות והגליקוגן על הדיאטה שלך? | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


איך משפיעה צריכת הפחמימות והגליקוגן על הדיאטה שלך?

פורסם בתאריך 04/08/2011 ע"י יוני לוי בקטגוריה בריאות וכושר | צפיות: 1127 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: גליקוגן

איך משפיעה צריכת הפחמימות והגליקוגן על הדיאטה שלך?


במאמר הבא אני אדבר על פחמימה, אחד מאבות המזון, ועל צריכת גליקוגן איך זה משפיעה על הדיאטה שלך. אם אתה באמת רוצה לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן אתה חייב להבין מה זה גליקוגן ולמה הוא טוב לנו.


אני מודה שזה לא הנושא הכי "סקסי" בנושאי דיאטה אבל זה מסוג הדברים שחייבים לדעת אם רוצים להצליח.


גליקוגן מהווה מעין "מחסן" אנרגיה בשרירים ובכבד והגוף מפיק אנרגיה בצורת גלוקוזה למוח, לתאי עצב ולאיברים הפנימיים שלך. כל 1 גרם של גליקוגן מאוחסן עם 2.7 גרם מים בשריר.


חלק מתפקידיו של הכבד להוות מאגר זמין של גליקוגן שזמין באופן מיידי לחלקים פנימיים ולמוח. הגליקוגן מאוחסן בגוף האדם לצורך ביצוע הפעולה הבאה באופן מידי בתוך שעתיים מרגע אכילת פחמימות ועד לטווח של מספר ימים.


לרוב כמות הגליקוגן בגוף האדם מוגבל לטווח של 200-4000 גרם אולם אצל ספורטאים בתהליך אימון יומיומי עולה יכולת אגירת הגליקוגן ל-600-800 גרם.


איך הגליקוגן משפיע על המספר שאת רואה במשקל הביתי שלך?


עם כל כמה שאת יודעת ששקילה יומית היא לא רק מיותרת, אלא ממש לא מועילה - את מוצאת את עצמך עולה על המשקל שוב ושוב, כל יום, ולפעמים אפילו כמה פעמים ביום.


כדי שתצליחי להביא את עצמך למצב שבו תשליכי את המשקל לפח, או לפחות להביא את עצמך למצב שבו תישקלי רק פעם בשבוע, שימי לב למידע הבא: תצליחי ישנם מספר משתנים המשפיעים על הקריאה של המשקל - מצבירת נוזלים, דרך אחסון גליקוגן ועד שינויים ברקמת הגוף הרזה - תנודות במשקל הן נורמליות בהחלט ואינן מעידות על הצלחה או כישלון, כלומר על השמנה או הרזיה.


ברגע שתביני איך עובדים המנגנונים האלה, תוכלי לשחרר את עצמך לחופשי מהתלות היומית במשקל.
חישבי על הגליקוגן כעל טנק דלק מלא בפחמימות. חלק מהגליקוגן מאוחסן בכבד, וחלקו מאוחסן בשריר. מחסן האנרגיה הזה שוקל יותר מ-1/2 ק"ג שאליו מסופחים עוד כ-1.5-2 ק"ג מים. מאגר הגליקוגן מתדלדל לאורך היום, ומתרוקן אם את לא צורכת מספיק פחמימות.


תנודות של עד 1 ק"ג במשקל ביום, הן נורמליות ביותר גם ללא כל שינוי בצריכה הקלורית היומית או רמת הפעילות הגופנית. לתנודות אלה במשקל אין דבר וחצי דבר עם צימצום רקמת השומן, אבל הן יכולות בהחלט להשפיע על תנודות מצב הרוח שלך אם את נשקלת בזמנים שונים של היום.


לבריאות,


יוני.


נ.ב


לפני כשנה וחצי הייתי במשקל עודף של 40 ק"ג והיום אני בן אדם חדש. לאחרונה כתבתי ספר אודות התהליך ואיך אני חושב שצריך לעשות את זה נכון. את הספר אני מחלק בחינם כאות תודה ליקום.
לקבלת הספר "הוראות הפעלה לגוף שלך" בחינם – לחץ כאן!

 

אודות יוני לוי

יוני לוי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר