מיקי שחם מביא את סיפורו של: המטופל ג'סטין מק'קריי, בן 17, פציעה בעמוד השדרה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


מיקי שחם מביא את סיפורו של: המטופל ג'סטין מק'קריי, בן 17, פציעה בעמוד השדרה

פורסם בתאריך 03/28/2011 ע"י מיקי שחם בקטגוריה בריאות וכושר | צפיות: 1570 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: דם טבורי, תאי גזע, בנק דם טבורי, מיקי שחם, השתלת תאי גזע, רפואת חידוש איברים, רפואה התחדשותית, רפואה רגנרטיבית, בנק החיים, סיטוג'ן, ביוקורד

מיקי שחם מביא את סיפורו של: המטופל ג'סטין מק'קריי, בן 17, פציעה בעמוד השדרה

אמריקן הטיסבורג – אתלט פצוע יחזור לבית הספר

יום שני יהיה יום משמעותי עבור ג'סטין מק-קריי.
מוקדם בבוקר יום שני, מק'קריי יפגוש את האוטובוס מחוץ לביתו בקהילת גלנדייל ויילך לבית הספר.
אז, מדוע זה סיפור גדול, אתם שואלים?

בגלל שמק'קריי, תלמיד כיתה י"א בתיכון נורת' פורסט, לא הגיע לשיעורים למשך יותר משנה, מאז שנפצע קשות במשחק פוטבול של נבחרת כיתה י"א.

יום שני יהיה היום הראשון שלו שוב בכיתה מאז פציעתו.

"אני מאוד מתרגש," אמר מק'קריי. "אני אוהב להיות שם בבית הספר עם כל חבריי לכיתה".
לא רק שזה יהיה יום גדול בשביל מק'קיי, אבל זה יהיה גם יום גדול בשביל בית הספר.
"זה הולך להיות יום ענק," מאמן הפוטבול של נורת' פורסט, שנון וייט אמר. "זו הייתה דרך ארוכה בשבילו, בשביל המשפחה שלו ובשביל בית הספר שלנו. אנחנו מצפים לכך שיקבל מעין מצב של חזרה לשגרה".

מאז ששבר את צווארו במשחק בעיר פרביס ב9 בספטמבר, 2008, מק'קריי הראה התקדמות איטית אך יציבה בניסיון שלו לשחזר את השימוש ברגליו.

"הוא לבטח עשה התקדמות עצומה", אמרה הפיזיותרפיסטית ג'ניפר סטוארט, הבעלים של Excelerated Rehab and Fitness. "הוא התקדם כל כך הרבה בכל כך הרבה אזורים".
חרף העובדה שהחמיץ יותר משנת לימודים, ג'סטין מתוכנן לסיים את בית הספר עם כיתתו בשנת 2011, הודות לעבודת קורסים מקוונת שניתנה על ידי בית הספר, הוא כבר מתכנן לגשת לאוניברסיטת סאות'רן מיס.

"זה מאוד חשוב לי לדעת שאני יכול לסיים עם הכיתה שלי", אמר מק'קריי. "תמיד הייתי מונחה מטרה. אני חושב על תואר בשיווק. אבל אני גם מסתכל על כמה תחומים אחרים".

טיול לגרמניה באוגוסט בשביל טיפול בתאי גזע נראה כי השפיע מאוד על ההתאוששות של מק'קריי.

"זה היה שונה, מאוד שונה", אמר מק'קריי. "הם נכנסו לעצם הירך שלי והוציאו את תאי הגזע החוצה, לאחר מכן הזריקו אותם לתעלת השדרה שלי. זה הותיר אותי עם כאב ראש גרוע למשך יום בערך. אבל מלבד זה, זה לא היה נורא מדי."
הטיפול, אשר ניתן בXcell-Center בדיסלדורף, גרמניה, כולל הסרת מח עצם מהמטופל, שממנו תאי הגזע מעובדים,

ולאחר מכן השתלת התאים בחזרה אצל המטופל.

המרפאה טוענת לשישים אחוז הצלחה אצל מטופלים עם פציעות בעמוד השדרה.

מק'קריי עדיין צריך כיסא גלגלים כדי לנוע, אבל הוא עכשיו חזק מספיק כדי להזיז כיסא לא מכאני בעצמו, והוא הגיע ליכולת להוציא את עצמו מכיסא הגלגלים שלו, לבדו.

הוא שיחזר תנועה משמעותית ורגש מהמותן ומעלה, ומתחיל לשחזר לפחות רגש מסוים בכפות רגליו. יותר חשוב, הוא כעת יכול לעמוד בעצמו וללכת כמה צעדים עם סיוע.

"אנחנו עדיין מלאי תקווה שהוא יקום ויוכל ללכת," אמרה מארץ' מאי, אימא של ג'סטין. "הוא קיבל כל כך הרבה בחזרה, מאז שחזרנו מגרמניה. הוא מתחיל להרגיש דברים מתחת למותניים, והוא קיבל כמה מהדברים האישיים שלו בחזרה".
אותם, "דברים אישיים", כמו היכולת ללכת לשירותים ללא סיוע, הם בין הדברים שאנשים לוקחים כמובן מאליו. אבל עבור מישהו שהיה משותק, שיחזור יכולת זו יכול להיות צעד גדול.

"אנחנו לא יכולים לדמיין איך זה," סטוארט אמר. "כל היעדים שלו בקשר לטיפול מוכוונים לעבר כמה שיותר עצמאות שרק אפשר. ככל שנהפוך אותו לעצמאי יותר, כך זה טוב יותר עבורו."

אין שום ספק שסדר היום של מק'קריי השתנה עבורו ועבור משפחתו לתמיד. את כל זה, עם זאת, המשפחה – כולל אחותו של ג'סטין, מייגן – שרדה ביחד.

"מייגן הייתה איתנו בג'קסון (כאשר מק'קריי החל את השיקום שלו) ואז הלכה לגרמניה איתנו", אמר ריקו מאי, אבא של ג'סטין. "בית הספר סידר את זה כך שהיא תוכל לעשות את השיעורים שלה באינטרנט כמו ג'סטין. אני לא חושב שהיא הייתה בוחרת בדרך אחרת."

"אנחנו משפחה קרובה, ואנחנו תמיד ביחד. אני חושב שזה עזר לג'סטין להשתקם."

אך בעוד שהתמיכה של משפחתו, חבריו והקהילה כולה שיחקה תפקיד גדול בלהביא את מק'קריי למקום שבו הוא נמצא כיום, המאמן שלו לבסוף מצביע לעבר מק'קריי עצמו בתור בעל התפקיד הגדול ביותר בשיקום שלו.

"יש לו אמונה חזקה, וזו משפחה שמאמינה בתפילות," אמר ווייט. "אבל, הרוב זה הוא. הוא לוחם. רוב הזמן, הוא חיובי.

ואלו הם דברים שרופאים לא יכולים למדוד".

הערות מיקי שחם, ביוקורד בע"מ - "בנק החיים":
ראשית, מח העצם מוסר תחת הרדמה מקומית באמצעות דיקור מזערי עם מחט דקה בעצם הירך. ביום למחרת, תאי הגזע מופרדים במעבדה. ביום השלישי, תאי הגזע מוזרקים לתוך נוזל השדרה תחת הרדמה מקומית בין חוליות L4 ו-L5.
לפי מיקי שחם, הטיפול המדובר בתאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

מיקי שחם – בנק דם טבורי - ביוקורד בע"מ - "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות ביוקורד בע”מ - בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם, בנק דם טבורי - ביוקורד בע"מ - "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:
• השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.
• סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.
• טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות ביוקורד בע”מ - בנק החיים, בלבד.

אודות מיקי שחם

מיקי שחם

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר