הסרת כתמי שמש -פורמולת קליגמן | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


הסרת כתמי שמש -פורמולת קליגמן

פורסם בתאריך 03/19/2011 ע"י שירה פלג בקטגוריה רפואת עור | צפיות: 1712 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: גליקמן, פורמולת גליקמן, הסרת כתמי שמש, כתמי שמש

כתמי שמש נוצרים בעקבות חשיפה ממושכת לשמש. כיום, יש מודעות רבה לסכנה בחשיפה ממושכת לשמש ואנשים רבים נוהגים להשתמש בקרם הגנה וכובעים כדי לצמצם נזקים. יחד עם זאת, עם הגיל היכולת של העור להתחדש יורדת ונוצרים כתמי שמש שהם מעין כתמים כהים על העור.
כתמים אלו אינם מסוכנים בדרך כלל אך מהווים מטרד אסתטי. בכול זאת, אפילו שהכתמים לא מסוכנים אנו מעוניינים בגוון עור אחיד.
מה הסיבה להיווצרות כתמי שמש?
כתמי השמש נוצרים כחלק ממנגנון ההגנה של העור על עצמו. העור שמנסה לסנן את הקרינה החזקה של השמש עושה על ידי יצירת פיגמנט באמצעות התאים שמייצרים מלנין. ייצור יתר של מלנין באזורים מסויימים בעור יוצר כתמים כהים וגוון עור לא אחיד. ככל שמתבגרים יש סיכוי גדול יותר לכתמי עור שכן חשיפת יתר של תאים מסויימים לשמש תגרום להיווצרות הכתמים.
מהו הטיפול היעיל להסרת כתמי שמש?
החדשות המעודדות שיש לזה טיפול שלרוב מסייע בטשטוש והעלמת הכתמים. פורמולת גליקמן הינה משחה שמורכבת משלוש משחות אחרות ומטרתה להבהיר את הכתמים.
פורמולת גליקמן מיועדת להבהרת כתמים שנוצרו על הצוואר והפנים ולא להבהרת כתמים שנוצרו על הגב או כפות הידיים ושאר חלקי הגוף. כמו כן, הפורמולה יעילה לכתמים קטנים ובינוניים.
האם ניתן לרכוש את הפורמולה בבתי מרקחת?
בחוץ לארץ ניתן להשיג את התרופה כתכשיר מוכן בכל בית מרקחת גם בכדורים וזריקות. בארץ ניתן להשיג את התכשיר רק כמשחה ורק בבתי מרקחת מסויימים.הפורמולה נעשית ברקיחה מיוחדת לכן לא בכל בית מרקחת ניתן יהיה למצוא אותו. פורמולת גליקמן ניתנת על ידי מרשם רופא ונקרחת בבתי מקרחת שמתמחים בהכנות רוקחיות ויש להם את הציוד הנדדרש לכך. מרשם רופא נדרש שכן חשוב שרופא או יבדוק את הכתמים ויוודא שאכן מדובר בכתמי שמש לא מסוכנים שניתנים לטיפול.
הטיפול במשחת קליגמן הינו ארוך טווח ודורש סבלנות וארוך רוח. הטיפול דורש מריחה יומיומית של המשחה וחשיפה מועטת לשמש. רצוי לעשות את הטיפול בחורף. חשיפה לשמש כשהפורמולה על הפנים עלולה לגרום להתכהות נוספת של הכתמים ולהחמרה של המצב. שימוש בכובע וחשיפה מועטת לשמש מומלצים בכל מקרה גם ללא קשר לטיפול בהבהרת כתמי השמש.
חשוב לזכור, שעם הגיל יכולת של תאי העור, כמו כל תאי הגוף, לשקם את עצמם יורדת, לכן יש לקחת בחשבון שהטיפול לא בהכרח יצליח עם כל כתם וכתם.


 

אודות שירה פלג

שירה פלג

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר