יחסי ציבור באינטרנט | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


יחסי ציבור באינטרנט

פורסם בתאריך 03/02/2011 ע"י אורן שץ בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 765 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: משרד יחסי ציבור, מיצוב, חברת יחסי ציבור, יחסי ציבור באינטרנט, יחסי ציבור, עיתונות

יחסי ציבור באינטרנט

האינטרנט הפך בשנים האחרונות לסוג של עולם וירטואלי מקביל לעולם הרגיל, וחברות רבות מבינות את הפוטנציאל הרב שקיים בו. שימו לב שכמעט בכל פרסומת בטלוויזיה או בעיתון של חברות מכל הסוגים נמצא הלוגו של פייסבוק, שקורא לנו להיכנס אליו. גם חברות המתמחות ביחסי ציבור גילו כבר מזמן את כוחם של יחסי ציבור באינטרנט.



יחסי ציבור באינטרנט - הדור הבא של יח"צ



יחסי הציבור התרכזו עד לאחרונה בעולם העיתונות, הרדיו והטלוויזיה. גם לאחר פריצת האינטרנט למיליוני בתים ברחבי העולם, עדיין לא הובנה התופעה במלוא עוצמתה ולא נקלט שנפתח עולם חדש של יחסי ציבור. רק בשנים האחרונות, כשראינו כמה כוח יש לשיתוף ברשתות החברתיות, החל עידן חדש של יח"צ.



השלב הראשון - מיצוב



השלב הראשון ביצירת יחסי ציבור באינטרנט נקרא מיצוב החברה. בתהליך זה, מוצאת חברת יחסי ציבור את היתרונות שיש למוצר על מוצרים אחרים מאותו התחום. הבלטת היתרונות האלה תגרום ללקוחות לבחור דווקא במוצר הזה. לאחר מכן, ישמשו יתרונות אלו כבסיס לאתר כולו.



קידום אתרים לשיפור יחסי ציבור באינטרנט



לכל חברה שמכבדת את עצמה יש אתר אינטרנט משלה. כל אחד יכול לבנות היום אתר אינטרנט, וזו דרך מצוינת לפרסם את החברה ולהציג את השירותים שהיא מציעה. כדי לנהל בצורה יעילה יחסי ציבור באינטרנט, יש לקדם את האתר במנועי החיפוש.



מה הכוונה בקידום? עבור כל חיפוש שתבצעו במנועי החיפוש, תופיע רשימת אתרים רלוונטיים למילים שחיפשתם. דירוג האתרים ברשימה נקבע לפי פרמטרים מסוימים. מקדמי האתרים דואגים לכך שהאתר יופיע כמה שיותר גבוה ברשימה, וכך יותר גולשים יכנסו אליו.



פרסום בפורומים וטוקבקים



דרך נוספת ליצירת יחסי ציבור באינטרנט היא שימוש בפורומים ובטוקבקים. הפורומים מחולקים לקטגוריות ולתחומים רבים, ולכן הרלוונטיות של ההודעות בהם יכולה לסייע להתייחסות רצינית יותר מצד הגולשים. עם זאת, חשוב ליצור רושם של הודעה אמינה כלפי הגולשים, המתייחסים בזלזול כלפי הודעות שנראות כחלק ממסע שיווק ופרסום באינטרנט.



הודעה שתראה כאילו חבר בפורום פרסם אותה, ולא אדם מטעם חברה כלשהי, תזכה לאמון הגולשים. הדבר נפוץ גם בטוקבקים ובלוגים. אנשים נוטים להאמין לטוקבקים, לפעמים אפילו יותר מאשר לכתבה עצמה, אולי כי הם מרגישים שהם נכתבים על ידי אנשים מן השורה. בפועל, חברות יחסי ציבור פועלות גם במישור זה ליצירת תגובות אוהדות עבור לקוחותיהן.



איך להימנע מפגיעה במוניטין



יחסי ציבור באינטרנט יכולים לעשות שיפור גדול במוניטין החברה, אבל שימוש לא נכון או מוגזם בשיטה הזו יכול לגרום לתוצאה ההפוכה. הודעות בפורומים או טוקבקים שיראו כפרסום ברור, עלולים לפגוע במוניטין של האתר. לכן חשוב להיזהר ולא להגזים.



כדאי לפנות לאנשים שמתמחים בקידום אתרים וביחסי ציבור, ולא לנסות זאת בעצמכם. לא כל פרסום הוא פרסום טוב - עבודה לא מקצועית ולא נכונה עלולה לגרום לפגיעה בחברה שלכם ודווקא ליצור רתיעה בקרב הציבור משימוש בשירותים שאתם מציעים.



אתר מעודכן - הבסיס ליחסי ציבור באינטרנט



חשוב לוודא שהאתר שלכם יישאר מעודכן מדי יום. אתר מוזנח ולא מעודכן משקף בעיני הלקוחות את התדמית של החברה עצמה. זכרו - האתר הוא דף התדמית של החברה. ודאו שהאתר כולל את כל הפרטים שהלקוח צריך לדעת. יחסי ציבור באינטרנט הם מה שיעשה את ההבדל בין מוצר מנצח לזה שמדשדש אחריו.



יחסי ציבור
יחסי ציבור באינטרנט
לימודי יחסי ציבור
pr in Israel

אודות אורן שץ

6B STUDIO - בית ספר מוביל למקצועות העיצוב. סניפים בירושלים, תל אביב וחיפה

אורן שץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר