גלעד שליט, טעות אחר טעות בנסיונות לשחרורו | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


גלעד שליט, טעות אחר טעות בנסיונות לשחרורו

פורסם בתאריך 06/21/2008 ע"י דפנה כהן בקטגוריה דיעות | תגובות: 1 | צפיות: 3128 | דירוג ממוצע: 5 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: חטופים, חטוף, גלעד שליט, פלשתין, פלשתינאים, מדינת ישראל, שלום, עיסקה

גלעד שליט, שבוי ישראלי, מוחזק על ידי כוחות האויב ומחכה לשיחרורו.

האם אנו עושים הכל כדי לשחרר אותו? האם נוקטים בדרך הנכונה לשחרורו, או מכינים את השטח לחטיפות נוספות?
מעבר לעובדה הקשה שחייל ישראלי בריא ושלם מוחזק אצל האויב, קיים כאן ענין סימלי ועקרוני, אחריות המדינה כלפי החיילים אותה היא שולחת לפעילות הצבאית, בין אם לפעילות שיגרה בין אם לקרב.
אם חלילה וחס הגישה הכללית של המדינה לנושא שבויים ונעדרים תהיה חוסר אכפתיות (כמו שמפגין הצד השני כלפי לוחמים זוטרים שלו) המצב יגרום לקריסה משמעותית של מוטיבציה בקרב החיילים אשר יחששו מכך שאיש לא יגיע ויחלץ אותם במקרה אסון.

האם אנו נוקטים בדרך הנכונה כדי לשחרר את החטופים שלנו?
לדעתי, אנו עושים יותר מדי בכיוון הלא נכון, ומעט מדי בכיוון הנכון. אנו חושבים יותר על יחסי הציבור שלנו, ומתחשבים בדעת העולם, ולכן נמנעים ממעשים קיצוניים וחריפים שהם הפתרון שיביא את שחרור החיילים שלנו.
לפני שאנו משחררים מחבלים בכמויות אדירות, עלינו לחשוב האם יש לנו אלטרנטיבה למעשה זה. שחרור סטונאי של מחבלים יגרום בטווח הארוך לנזק משמעותי לבטחון המדינה, יחזק את האויב, יוכיח שהכלא הישראלי לא כל כך נורא ותמיד יש את האפשרת להשתחרר ממנו ויגרום לגלגל לחזור על עצמו ולאויב לנסות ולחטוף עוד ועוד חיילים או אזרחים.

רבות דובר על כושר ההרתעה של מדינת ישראל, לצערי זו לא סיסמא. כושר ההרתעה שלנו מוגבל מאוד והאויב משחק בנו עם מוטיבציה אינסופית, התמדה, יכולת עמידה והתגייסות האוכלוסיה למטרת הכלל גם על חשבון פגיעה ברמת החיים של הפרט. ערכים אלו רחוקים מאיתנו כרחוק מזרח ממערב.
כמדינה אנו מבקשים תוצאות מהירות, שלום מיידי, שחרור חטופים עכשווי, עצירת התחמשות אירגוני הטרור וכדומה. אנו מוכנים לשלם על כך ביוקר, אבל לא כפרטים בודדים אלא כמדינה. לתת שטחי אדמה (בתנאי שאנו לא גרים עליהם) לתת פיצויים לאזרחי האויב שנפגעו בזמן פעילות ועוד ועוד.
במקרה של שחרור שבויים אנו מציעים עוד ועוד מחבלים עבור כל חייל שלנו ומעודדים בכך חטיפות נוספות.

אם כן, מה אפשר לעשות? כיצד להחזיר הביתה את החייל החטוף?
לדברים רבים יש פתרון מעשי, אותו לא מבצעים עקב תוצאות קשות שעלולות להגרם בעקבותיו. נידוי מדיני, החרמת מדינת ישראל, לחץ מכל מדינות העולם ועוד. לכן בחרנו בפתרון אחר, חלילה לא להרגיז את העולם (אשר מרוגז עלינו בכל מקרה) ולנסות לפתור את בעיית החטופים על ידי תשלום מופרז לאויב.
עלינו לשנות כיוון בצורה מיידית, לדבר בצורה ברורה ולהצהיר הצהרות חד משמעיות עם כיסוי מאחוריהן.
עלינו להפסיק באופן מיידי את התמחור המופרז והמזיק של מאות ואלפי מחבלים עבור חטוף אחד שלנו.

התמחור צריך להיות- אחד תמורת אחד.
לדברים אלו יקפצו מיד כנשוכי נחש חבורות של מתחכמים שיטענו בעקשנות שתמורת מחבל אחד לא נקבל שום דבר, החיילים שלנו יקרים לנו יותר מהעצירים שלהם וכדומה. השאלה היא את מי אנו משחררים תמורת החטופים שלנו. מדינת ישראל ראוי אם תשקיע כל מאמץ אפשרי ותחטוף באופן מיידי כל דמות מפתח בהנהגת הרשות הפלשתינאית. אין צורך להבדיל בין דמות פוליטית, דמות צבאית או כל מנוול אחר. פשוט יש לחטוף אלינו את מי שניתן באופן מיידי, לאטום אוזניים כנגד כל העולם ולהחזיר אותו רק תמורת החייל שלנו.
עד שחרורו המיידי יש לנתק כל קשר כלכלי, מסחרי, רפואי מכל סוג עם פלשתין.
סבלה של אוכלוסית פלשתין הוא חלק משמעותי במלחמה שלהם נגדנו. עלינו להיות חזקים ולהתעלם מכך לחלוטין! המצפון שלנו נקי, זו מדינה אחרת, שאנו מוכנים לחתום איתה חוזה שלום מיידי ולהפסיק להתערב בעיניניה. זאת נעשה כאשר תושיט לנו יד לשלום ולא כאשר תמטיר עלינו טילים, תשלח חוליות מחבלים ותחטוף לנו חיילים. אין לנו  שום חובה מוסרית לדאוג לאוכלוסיה של האויב. נשמח לשתף פעולה כאשר יחליטו שהם מוכנים לכך.

הפטפטת האין סופית לגבי שחרור קרב, עיסקאות מדומות והטעיית התושבים כבר נמאסה על כולם. מאמר זה נכתב בחודש יוני, טרם שחרורו של גלעד שליט. גם אם ישוחרר בקרוב (הלוואי!) יהיו זה שחרור מתוך חולשתה של מדינת ישראל שמשחקת לפי חוקים שאינם מתאימים לשחקן שמולה, ובכך מסכנת את המדינה ובטחונה לטווח הקצר ובעיקר לטווח הארוך.

אודות דפנה כהן

דפנה כהן

התחבר לשליחת תגובה

תגובות

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר