צעיף + שוקו חם דרך טוויטר ולשלוח סטטוס דרך הנעליים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


צעיף + שוקו חם דרך טוויטר ולשלוח סטטוס דרך הנעליים

פורסם בתאריך 02/21/2011 ע"י דני ענבר בקטגוריה עסקים וכלכלה | צפיות: 1137 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אונליין אופליין, קרוסליין, שיווק אונליין

השבוע רצינו להביא בפניכם שתי דוגמאות יצירתיות ומלהיבות של שימוש בטכנולוגיות חדשניות, רשתות חברתיות ושילוב חכם בין אונליין לאופליין.

הדוגמאות האלה מראות שאין כמעט גבול לדמיון ולאפשרויות הטמונות בשיווק המבוסס על רעיון ה"קרוסליין". המהפכה התפיסתית מתרחשת בימים אלה מעבר לימים והיא מתקרבת בצעדי ענק לעבר מחוזותינו.

הקמפיין הראשון הוא חלק מפרויקט אינטרנטי מושקע בשם THEFEED של חברת התקשורת ORANGE בבריטניה. במסגרת הפרויקט, המותג מציע כל שבוע לגולשים להשתתף בפעילות חוויתית או תחרות תוך שימוש ברשתות החברתיות. בדוגמה הזאת, אפשר לראות ניסיון מוצלח של המותג לצ'פר את המשתתפים במשהו שהם מאוד יעריכו, במיוחד בקור האנגלי – צעיף ושוקו חם.

איך זה עבד?

על הגולשים היה לכתוב על גבי הקיר במתחם THEFEED למה דווקא לחבר שלהם הכי מגיע להתחמם והיכן הוא נמצא כדי לקבל את המתנה. כשאנשי המותג באמת השתכנעו שמגיע לאותו חבר להתחמם, הם הפנו אליו ישירות את הואן עם השליחים, שהסתובבה במשך השבוע ברחובות לונדון, מנצ'סטר, ברמינגהאם וברייטון.

בסרטון שלפניכם, (לצפייה בשלושת הסרטונים - שיווק אונליין )המתאר את מה שקרה כשהחברים המופתעים קיבלו את המתנה המחממת, אפשר לראות עד כמה המחווה הזאת ריגשה אותם. כך התחושה החיובית שלהם לא רק הופנתה כלפי ה"חבר המצ'פר", אלא גם כלפי המותג.


הפרויקט השני, עדיין נמצא בגדר רעיון, אבל בהחלט יש לו פוטנציאל להתפתח ואולי בקרוב מותג ענק כמו ORANGE תאמץ אותו לחיקה. מדובר בפרויקט במסגרת לימודיו של הסטודנט השבדי Hampus Lemhag. הרעיון שלו מאוד פשוט: להשתמש בטכנולוגיה RFID ולחבר אותה לנעליים.

איך זה יעבוד?

למי שלא מכיר, RFID (ראשי תיבות של: Radio Frequency Identification) היא טכנולוגיה של תיוג אלקטרוני באמצעות גלי רדיו. הטכנולוגיה מבוססת על התקנים קטנים (תגיות) המוצמדים לעצם אותו מעוניינים לזהות, ומאחסנים מידע הניתן לקריאה על ידי מכשיר מתאים באופן אלחוטי תוך שימוש בגלי רדיו. כיום משתמשים בה בעיקר ברשתות קמעונאות, בכניסות, שערים ובארץ – בכביש חוצה ישראל.

בסרטון שלפניכם אפשר להתרשם מהפוטנציאל השיווקי שיתקבל במקרה ונשים תגיות RFID על סוליות הנעליים. ברגע שנדרוך על משטח המסומן כקורא RFID, נוכל לקבל לדוגמא שתייה חינם בבר, כרטיסים למופע, לשלם במכונות שתיה, לבצע אינטרקציה ואפילו לקבל כרטיס חופשי לשירותים ציבוריים VIP.

למותגים כמובן יהיה אינטרס ברור לשתול את קוראי ה RFID במקומות שלהם, כי כל תיוג כזה ברשתות החברתיות יחזק אותם מבחינה שיווקית.

אודות דני ענבר

דני ענבר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר