ילדים והפרעות קשב וריכוז - ADHD | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


ילדים והפרעות קשב וריכוז - ADHD

פורסם בתאריך 02/21/2011 ע"י אלירן שחר בקטגוריה פסיכולוגיה והתנהגות | צפיות: 1852 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הפרעות קשב, ריטלין, הפרעות קשב וריכוז

תופעת הפרעות קשב וריכוז שכיחה בשנים האחרונות בקרב ילדים בכל המסגרות ומכל שכבות האוכלוסייה. התופעה שמאפיינת את העידן המודרני, נובעת ממכלול של סיבות רפואיות, חברתיות ותרבותיות, שגרמו לתופעות לוואי של המסגרות הוותיקות בקרב האוכלוסייה הצעירה.

ילדים רבים שסובלים ממגוון הפרעות קשב וריכוז סובלים מכך מגיל צעיר מאוד, בו הורגלו בתנאים סביבתיים שאינם תומכים, כמו שעות מרובות מול הטלוויזיה והמחשב, גירויים מרובים בו זמנית בכל כלי התקשורת, תזונה לקויה עשירה בחומרים משמרים וחומרי טעם וריח, והפחתת זמן איכות משפחתי ויחסי קרבה של ההורים והילדים, חינוך מיושן בדרכים שונות, ועוד.

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז של ילדים

הטיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים עשוי להוות רגע משמעותי לעתידו של הילד, הן מבחינה רגשית והן מבחינה קוגניטיבית, לכאן ולכאן. הטיפול השכיח באמצעות אבחון הפרעת קשב וריכוז על ידי נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר מכן שילוב של טיפול תרופתי עם הקלות בלמידה, עשויות להביא לשיפור משמעותי בתפקוד הלימודי וביכולת להסתגל לתנאי מסגרת רגילים.

הטיפול באמצעות חלופות לריטלין עשוי להביא לשיפור משמעותי גם כן אצל ילדים, ללא תופעות לוואי, אך לאחר זמן השפעה ארוך יותר. הטיפול הטבעי עשוי להביא לשיפור שימנע מבעיות עתידיות בחייו של הילד לצוץ, הן מבחינה חברתית והן מבחינה אישית.

ילדים עשויים לפתח תסמונת של רגישות יתר בשל הגדרות ותוויות שהושמו עליהם בילדותם, או תוך כדי שלבי ההתפתחות עצמם. ילדים עשויים להיות אכזריים לחבריהם, ואם אלו מתויגים על ידי המורה וצוות בית הספר כמתקשים בתחום לימודי מסוים, או בעלי הפרעת התנהגות קשה, הם עשויים לפגוע ולהכאיב, יתר על המידה, מה שצריך לשחק תפקיד בהתייחסות של החברה לאותם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

הפרעת קשב וריכוז של ילדים – האם יש שיפור?

השיפור בתסמיני ההפרעה מגיע עם נטילת ריטלין, או כשמדובר בטיפול ללא ריטלין, יש חלופות שתורמות לשיפור בתסמינים, ובעיקר, מעל הכל, כל אלו משפרים את הרגשתו של הילד בעקבות השינויים הקוגנטיביים שלו.

שיפור משמעותי בלמידה יורגש עם הזמן, אך בעיקר, במרכז התסמונת עומדים ילדים בעלי קשיי הסתגלות לחברה ולמסגרת.

אודות אלירן שחר

Right Click

אלירן שחר

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר