התהליכים לקבלת דרכון גרמני | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


התהליכים לקבלת דרכון גרמני

פורסם בתאריך 06/17/2008 ע"י אלעד שרון בקטגוריה אזרחויות זרות | צפיות: 6651 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: אזרחות גרמנית, דרכון גרמני, אזרחות אירופאית, דרכון אירופאי, אזרחות זרה, דרכון זר

דרכון גרמני הינו אחד הדרכונים עתירי הזכויות מבין הדרכונים אותם נושאים אזרחי האיחוד האירופאי. דרכון גרמני, שהינו דרכון אירופאי לכל דבר ועניין, מקנה זכויות רבות אשר רובן בלתי מסוייגות בנוגע למגורים, תעסוקה, תנועה ולימודים, במדינות שונות באיחוד האירופאי. זאת, מעבר לעובדה כי דרכון גרמני לכשעצמו, נושא זכויות רבות בגרמניה בעיקר בתחום הלימודים הגבוהים (בעלויות נמוכות במיוחד ובמקרים מסויימים אף ללא מימון כלל), התעסוקה והמגורים.

הזכאות לקבלת דרכון גרמני, נגזרת מן השאלה, האם האדם המבקש לקבל דרכון גרמני, הינו בעל אזרחות גרמנית. היינו, דרכון גרמני יינתן לבעלי אזרחות גרמנית. החל מחודש נובמבר בשנת 2007, דרכון גרמני קבוע, מכיל טביעת אצבע כחלק מהמידע הפרסונלי אודות האדם הנושא את הדרכון הגרמני, וזאת באמצעות שבב המוטבע בחלקו האחרוי של הדרכון. בנוסף, החל מנובמבר 2005, דרכון גרמני מותאם לזיהוי ביומטרי, ובהתאם יש להמציא תמונות העומדות בסטנדרטים הנדרשים, שהינם סטנדרטים גבוהים למדי, ומשכך יש לוודא כי הצלם מודע לדרישות, אשר עשויות להשתנות מעת לעת.

לשם קבלת דרכון גרמני יש להציג כאמור תמונות (באיכות שאינה נמוכה מ 600dpi בחזות טבעית, ללא כיוחים ועוד דרישות), וכן מספר מסמכים לרבות מסמך המעיד על זכאות לקבל אזרחות גרמנית (תעודת לידה; תעודת התאזרחות וכיו"ב;). מבקשים שהינם נשואים נדרשים להציג הוכחה לגבי שם המשפחה, ומסמכים נוספים. כן יש לשלם עמלה, בהתאם לדרישות הנציגות הקונסולרית הרלוונטית. כאשר הבקשה מוגשת על ידי הוריו של קטין, עליה להיות חתומה על ידי שניהם, ואם הקטין מסוגל לחתום, עליו להיות נוכח בעת הגשת הבקשה לשם החתמתו, במידת הצורך.

ככלל, טיפול הגופים הקונסולריים בבקשות לקבלת דרכון גרמני הינו יעיל במיוחד, והתהליך אינו אורך זמן ממושך באופן חריג, בהינתן שמגיש הבקשה מציג את כלל המסמכים הדרושים.

חשוב לציין כי ככלל, לא ניתן להאריך דרכון גרמני, וכאשר תוקפו פג, יש להנפיק דרכון גרמני חדש. כן יצויין, כי הדרישות המחייבות הן אלו המוצגות על ידי השגרירויות, ולכן מוצע, כי אדם המבקש לקבל דרכון גרמני, יפנה אל הנציגות הקונסולרית הרלוונטית או אל הרשויות המוסמכות, טרם ביצוע התהליך.

אודות אלעד שרון

ליטל שרון - מומחית לענייני אזרחויות זרות

אלעד שרון

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר