דיאטה - הערות חשובות על סוגי דיאטה נפוצים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


דיאטה - הערות חשובות על סוגי דיאטה נפוצים

פורסם בתאריך 03/06/2008 ע"י אלן מרי בקטגוריה תזונה | צפיות: 2163 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: דיאטה, דיאטה מאוזנת, פחמימות, שומנים, אכילה, תזונה, לחם

דיאטה היא בעצם הדרך המקובלת לרזות או להפחית משקל.
משום מה דיאטה נתפסת פחות כדרך חיים, כמהלך לאורח חיים בריא וכתזונה נכונה אלא יותר כתהליך מהיר עם תוצאות מיידיות.
זו גם הסיבה שאנשים מנסים דיאטה כזו או אחרת, מצליחים להפחית משקל, וכעבור זמן אותה דיאטה מתמסמסת וחוזרים לשגרת אכילה ותזונה שאינה אידאלית.

לפני שמחליטים להתחיל דיאטה חשוב מאוד להיוועץ ברופא ובדיאטנית. יש לוודא שעושים דיאטה שמתאימה לבריאות שלנו וגם לאורח החיים של המטופל. יש מי שעובד במשרד ובו מטבחון ויש לו אפשרות להכין סלט או לחמם מרק ירקות במיקרוגל. מצד שני יש אנשים שעובדים בשטח הפתוח והם יוכלו להצטייד בירקות מוכנים ומקוררים או בכריך בריא.

דיאטה אפשר לעשות בדרכים שונות.
דיאטה בריאה היא בעצם תזונה נכונה והרגלי אכילה נכונים, ולא דיאטה מהירה, הרעבה עצמית או נקיטה בפעולות שאינן בריאות וגם אינן מחזיקות מעמד.
יש הרבה מאוד דיאטות פופולריות וידועות, לכולן יתרונות וחסרונות.

דיאטה דלת פחמימות היא דיאטה שבה מאפשרים לאכול חלבונים ושומנים, אך יש להימנע מפחמימות. פחמימות הם לא רק סוכרים או ממתקים. גם בלחם, פיתה, עוגה, בצקים ומאפים, ואפילו במוצרי חלב כמו יוגורט ממותק, יש פחמימות. כמו כן עדיין חשוב גם בסוג דיאטה כזה לא להפריז בכמויות השומנים שבכל מקרה אינן מועילות לגופנו.

דיאטה דלת שומנים היא דיאטה שבה מפחיתים משמעותית את כמות השומנים שאוכלים. שומנים יש כמעט בכל דבר. ממתקים, מאפים, מוצרי חלב מסוימים ועוד. דיאטה כזו היא דיאטה שבה כדאי אם כבר צורכים שומנים, לאכול שומנים בריאים יותר כמו שמן זית וטחינה. גם כאן חשוב לשים לב, שגם בדיאטה כזו לא נמנעים לחלוטין משומנים, כי זה עלול לגרום להפרעות בעיכול, ולכן חשוב לצרוך מעט שמן זית ומעט טחינה.

דיאטה מאוזנת חלבונים היא דיאטה שבה צורכים יחסית מעט חלבונים. רבים סבורים שסוג זה של דיאטה פחות בריא. חלבונים יש במוצרים בריאים רבים כמו ביצים, בשר, עוף, מוצרי חלב רבים ועוד. אפשר כמובן להפחית בחלבונים שהם יותר משמינים כמו חלבונים הקיימים בפסטה, אבל לא כדאי לא לצרוך חלבונים. הם בונים את גופנו וחיוניים לבריאות תקינה.

דיאטה של פירות וירקות בלבד. דיאטה כזו תכלול הרבה מאוד ירקות ירוקים, פירות שאינם עשירים בפחמימות או שומנים כמו תפוח עץ, וגם מיצי פירות וירקות. דיאטה כזו יכולה להוות את ריצת הפתיחה של תזונה נכונה אך היא קשה להתמדה, מפני שזו דיאטה שאינה מאוזנת לחלוטין. יש אבות מזון שלא נאכלים בה. למשל פחמימות וגם לעתים לא מספיק חלבונים. לכן כדאי לצרוך בה גם פירות כמו בננה ומנגו וגם ירקות כמו אבוקדו. היא אינה מתאימה למי שמחפש דיאטה קלה!

דיאטת לחם. דיאטה כזו מאפשרת לאכול מספר כריכים במהלך היום. דיאטה כזו מתאימה למי שעובד בשטח פתוח או למי שחייב לאכול פחמימות והארוחות שלו מבוססות על לחם. כמובן שזו דיאטה שמחייבת לאכול גם הרבה ירקות, וכמובן לחם מקמח מלא ועשיר בסיבים תזונתיים.

בסופו של דבר, כאשר מחליטים שעושים דיאטה, חשוב בעצם להבין שיש להקפיד על הרגלי אכילה נכונים, לעשות ספורט והכי חשוב לא להגזים ולאזן בין כל הדברים החשובים בחיים.

אודות אלן מרי

דיאטה דיאטה דיאטה

אלן מרי

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר