לטפל בהצלחה בפיברומיאלגיה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לטפל בהצלחה בפיברומיאלגיה

פורסם בתאריך 02/07/2011 ע"י איל מצרי דורון מצרי בקטגוריה מחלות וסינדרומים | צפיות: 1371 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: טיפול בפיברומיאלגיה, פיברומיאלגיה, טיפול בפיברומילגיה, פיברומילגיה, דיקור לפיברומיאלגיה, דיקור סיני לפיברומיאלגיה, כאבי פיברומיאלגיה, כאבי גוף, מחלת היאפים, רטרווירוס, עייפות, תשישות, נימול, עיקצוצים בגפיים, קשיי ריכוז

לטפל בהצלחה בפיברומיאלגיה

בעולם הרפואה ישנן לא מעט תופעות שקשה להסבירן. אני מתכוון לבעיות רפואיות מובהקות עם סימנים ברורים כגון כאב, רגישות, קשיים מנטלים, בעיות שינה ועוד. ברוב המקרים הטיפול התרופתי המקובל אינו יעיל במיוחד והאדם נאלץ להתרגל לחיות עם הבעיה שנים רבות. דוגמא טובה לכך היא התופעה שמכונה פיברומיאלגיה (FMS-Fibromialgia syndrome) אשר מתאפיינת בכאבים כרוניים במקומות שונים בגוף ללא כל סיבה ברורה.הכאבים נוטים להחריף במצבי מצוקה שונים כגון: לחץ נפשי,תשישות, מצב רוח ירוד ועוד. בתחום הרפואה המערבית תוהים ומנסים להבין את התופעה אך עד היום אין לכך הסבר ברור ואף לא תרופה. הסטטיסטיקה מונה מגוון גדול של בעיות שאופייניות לסובלים מפיברומיאלגיה אך לא כל החולים סובלים מכל הבעיות, ביניהן:נוקשות של המפרקים, כאבי ראש ולסת, יובש של הפה האף והעיניים, בעיות בליעה, תשישות חריפה, בעיות שינה, חרדה, דיכאון, רגישות לאור ולריחות וקולות חזקים, קשיי ריכוז, נימול ועקצוצים בגפיים, תסמונת המעי הרגיז, כאבי וסת קשים ועוד... זאת בנוסף לכאבי הגוף שהינם המאפיין העיקרי של המחלה. אתם מבינים כמה תרופות צריך בשביל לטפל במי שסובל מפיברומיאלגיה ומספר בעיות נלוות? (וזה מבלי למנות את תופעות הלוואי של התרופות...). האבחנה הרפואית המקובלת מתבססת על העובדה שהכאבים מתקיימים לפחות שלושה חדשים על פני אזורים שונים בגוף כגון גב, צוואר, כתפיים וירכיים. בנוסף קיימת רגישות של לפחות 11 מתוך 18 נקודות אופייניות בשרירים השונים, רובן נקודות דיקור עיקריות ברפואה הסינית. את המחלה לא ניתן לאמת ע"י בדיקות מעבדה אך נהוג לבצע בדיקות נוספות על מנת לשלול אפשרות של מחלה אחרת דוגמת מחלה דלקתית, בעיה הורמונלית, פגיעה עצבית וכו'. חשוב לציין שפיברומיאלגיה אינה גורמת לנזק פיסי ברקמת השריר אך היא פוגעת ביכולת התפקוד של האדם ומתוך כך גם במצב הנפשי ועל כן פוגעת באיכות החיים ולטווח ארוך בבריאות הכללית.

על אף הדעה הרווחת שפיברומיאלגיה היא תופעה של כאב בלתי מוסבר, מניסיוני נוכחתי שלכל כאב יש הסבר או גורם. למעשה, הכאב הוא סימן שהגוף נותן לנו בכדי להעיד על קיום חוסר איזון כלשהו. על פי הרפואה הסינית כאב נוצר כאשר דם, נוזלים ואנרגיה אינם זורמים כהלכה. זרימה תקינה היא הבסיס לבריאות הגוף והנפש. ישנו פתגם סיני עתיק שאומר "החסימה היא מכשול כואב, היכן שיש זרימה אין כאב". החסימות שמאפיינות פיברומיאלגיה מתקשרות לחולשות והפרעות בזרימת הדם, משק הנוזלים, תפקוד מע' העיכול והנשימה וגם למצב הרגשי והנפשי של האדם. הרקע לתופעות אילו מגוון ומשתנה מאדם לאדם אך המכנה המשותף הוא שהתנועה הטבעית בגוף משתבשת וכוח הריפוי הטבעי שלנו לא מצליח להשיב אותה לתיקנה. בנוסף קיים הגורם הנפשי שהינו אישי ומשמעותי. פיברומיאלגיה תמיד מתפרצת לאחר תקופה או חוויה קשה מבחינה ריגשית, מנטלית ונפשית, לעיתים חד פעמית ולעיתים מתמשכת. למעשה זו אחת המחלות שמבטאות באופן ברור את ההשפעה ההדדית והקשר הבלתי נפרד שבין הגוף והנפש. במצב כזה רצוי לפנות לעזרה מקצועית אשר משלבת חיזוק ושיקום פיסי עם איזון ותמיכה בהתאוששות הנפשית.

טיפול ברפואה סינית אשר מבוסס על דיקור, צמחי מרפא ואיזון אורח החיים בעזרת תרגילים והרגלים נמצא יעיל מאוד לבעיה זו במיוחד בגלל התייחסותו לקשר ההדוק שבין הגוף והנפש והשפעתו הכוללת על שניהם. במקביל כדאי להקפיד על תזונה נטולת חמרים משמרים ומזון מעובד, להמעיט בסוכר ומוצרים מקמח לבן כמו גם במזונות שמנים ומאכלים קרים ובלתי מבושלים. חשוב לעסוק בפעילות גופנית מתונה אך קבועה, לשלב עיסוי יומי של השרירים (עצמאי או בידי איש מקצוע) ולתרגל הפגת מתחים במקביל לטיפוח הרגלים שגורמים לנחת ותחושה טובה. אני ממליץ במיוחד על סט קצר של תרגילי יוגה אשר מכונים "5 הטיבטים" עליהם אפרט בכתבה נפרדת. למעוניינים, ניתן לצפות בסרטי הדרכה של התרגילים הנ"ל באינטרנט ביוטיוב תחת הכותרת  Five Tibetian rites .

אז לסיכום, חשוב לזכור שכאב הוא סימפטום. זו הדרך של הגוף להגיד לנו שמשהו מפריע לו לתפקד כהלכה. זה יכול להיות הרגל, עומס שנוצר, חולשה שהתפתחה, מצב קיצוני או מתמשך שחווינו ועוד. אחד ממורי נהג לומר שבלגאן זה סדר שאנו מתקשים להבין אבל לכל דבר יש סיבה ולכל סיבה יש פתרון.

מידע נוסף על טיפול בפיברומיאלגיה תמצאו כאן 

אודות איל מצרי דורון מצרי

איל מצרי-דורון מומחה לרפואה סינית-Dip Ac, מטפל שיאצו בכיר והילר. מפעיל ומנהל את מרכז ראן לרפואה סינית בראשל"צ-ת"א 050-4230535 אתר: www.renchi.net מייל: renchinet@yahoo.com

איל מצרי דורון מצרי

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר