לימודי מקצועות טכניים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


לימודי מקצועות טכניים

פורסם בתאריך 02/07/2011 ע"י הדס כהן בקטגוריה מכללות ואוניברסיטה | צפיות: 958 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימודי אדריכלות, לימודי הנדסאים, לימודי מדעי המחשב, לימודי הנדסת חשמל

סטודנטים רבים מחפשים לימודים אשר יכשירו אותם לתעסוקה במקצוע טכני. מדובר בעיקר בתחומים אשר דורשים מיומנויות טכניות, העוסקות לרוב בנבכי הטכנולוגיה, ובמקרים רבים מאפשרים כניסה לעולם ההייטק הישראלי, שנחשב לאחד מהמובילים בעולם. אילו מקצועות כדאי ללמוד כדי לרכוש השכלה במקצוע טכני?
לימודי הנדסאים הם דוגמה ללימודים אשר מאפשרים רכישת מקצוע המתמקד באספקט המעשי של ענפים רבים. סטודנטים יוכלו לבחור במסגרת של לימודי הנדסאי דרך הנדסאי מערכות תכונה או לימודי הנדסאי אלקטרוניקה – רוב לימודי הנדסאים נמשכים כשנתיים, במהלכם רוכש הסטודנט מיומנויות מעשיות המאפשרות תעסוקה בתחום עם סיום הלימודים. לימודי הנדסאי מתמקדים במקצועות טכניים בלבד, ורבים מהבוגרים כבר איישו משרות נחשקות עם סיומם של לימודי הנדסאים.
תואר ראשון בהנדסת חשמל הוא תחום נוסף שניתן לרכוש דרכו השכלה במקצוע טכני. לימודי הנדסת חשמל עוסקים בתכנון מעגלים חשמליים והתאמתם לגופים ומערכות שונות. בוגרי תואר ראשון בהנדסת חשמל מבוקשים בחברות הייטק ובמפעלים בהם נעשה שימוש במערכות טכנולוגיות מורכבות. הידע הרב שנרכש במסגרת תוכנית לימודי הנדסת חשמל, בתחומים כמו בקרה ורובוטיקה, פותחים אפשרויות תעסוקה רבות עם סיום הלימודים.
לימודי מדעי המחשב נחשבים לתחום שמשלב בין אספקטים טכניים ליצירתיים. במסגרת תואר ראשון במדעי המחשב לומדים הסטודנטים על שפות תכנות בהן נעשה שימוש, ודרך הידע הטכני שנרכש יוכלו הסטודנטים לעסוק בתחומים יצירתיים – דרך יצירה ובנייה של תוכנות מחשב שונות. תואר ראשון במדעי המחשב יוכלו להצטרף לצוות העובדים של חברות מובילות כגון אינטל ואיי.בי.אם, אשר פתחו סניפים רבים ומצליחים בישראל. לימודי מדעי המחשב עוסקים גם בתכנון ופיתוח של רשתות תקשורת מורכבות, תחום המאפשר תעסוקה באופן עצמאי במשרדים וארגונים ברחבי הארץ.
לימודי הנדסה הם שם כולל לתחומים שונים שנרכש לרכוש במסגרתם השכלה דרך תואר ראשון בהנדסה. סטודנטים יוכלו לבחור בין לימודי הנדסה אזרחית, העוסקת בתכנון מבנים ומשרדים, וכן תואר ראשון בהנדסת מכונות מתמקד בתכנון וייצור של מערכות מכניות מורכבות – תחום בעל ביקוש רב במפעלים ברחבי הארץ.
תחום נוסף שמשלב בין לימודים יצירתיים לטכניים הוא תואר ראשון באדריכלות. מעבר לכך שתוכנית לימודי אדריכלות עוסקת בהענקת ידע רב על ההיסטוריה של האומנות מהתקופה העתיקה ועד היום, תואר ראשון באדריכלות מאפשר לשלב את ההיבט הטכני של תכנון בניינים דרך טעמי עיצוב והעדפות שונות. בוגרים רבים של לימודי אדריכלות, כגון האדריכל הספרדי אנטוני גאודי, כבר הוכיחו בעבר שהם יכולים לשלב את האספקטים הטכניים של היצירה להיבטים עיצוביים ויפים לעין.
 

אודות הדס כהן

הדס כהן

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר