עיסוי ארומתרפי | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


עיסוי ארומתרפי

פורסם בתאריך 02/05/2011 ע"י ניר חוכיימה בקטגוריה רפואה אלטרנטיבית | צפיות: 1701 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: ארומתרפי, עיסוי, עיסוי מקצועי, עיסוי שוודי הוליסטי, עיסוי רקמות עמוק, ארומתרפיה

אנשים רבים פונים אל הרפואה המשלימה בכדי ליצור איזון גוף ונפש,טיפול במחלות עור שהרפואה הקוונציונלית לא נתנה להם מענה ,הקניית שלווה,רוגע ומנוחה .
אחד האלמנטים החשובים ביותר אשר נותנים מענה להיקף רחב של בעיות הוא הארומתרפיה .
הארומתרפיה מתמקדת בטיפול באמצעות הריח דרך חוש הריח יכול לקרות תהליך ריפוי .
המטרה היא ליצור איזון גוף ונפש להגיע לרמת שלווה ,ניחוחות,מנוחה,ורוגע .
הריח מפעיל ומגביר מטבוליזם לדוגמא ריח הלימון מגביר את ההפרשה של בלוטת הרוק .
ריח הרוזמרין והאקליפטוס עובדים על מערכת הנשימה לבעיות כמו הצטננות,ליחה ,אסטמה,שרירים,בלוטות,רקמות ותאים.
הריח מעורר לנו את הזכרון מקשר אותנו לאנשים מעורר רגשות ותחושות למשל ריח האוכל ממנו לא ניתן להתעלם ודרך הריח נוצרת תגובה רגשית .
הריח מאפשר לנו לחוות תהליך כאן ועכשיו ללא קשר למקום ולזמן.
לעיסוי הארומתרפי יש השפעה כפולה :
השפעה נפשית – העיסוי שובר את מעגל הכאב המתח והרפיה עוזרת ליצור כדוריות דם לבנות להוריד חלק מהגנות של המטופל.
מביא לרמת מודעות גבוהה יותר מעורר זיכרון ותגובה רגשית עצורה ובכך יוצר הרגשה כללית טובה יותר מעלה את רמת האנרגיה וחידוש הכוחות של האדם ובעיסוי חיונילנו כמגע אנושי במיוחד בזמנים של מחלות קשות .
השפעה פיזית – מעורר זרימת דם,ערור זרימת לימפה,חיזוק מערכת החיזון,שיפור תפקוד מערכת הורמנאלית,מוריד לחץ דם,מקשר בין איברי גוף,מעורר את הקשר של העצבים הסנסיורים עם העור,שיפור תפקוד אברים,מוריד גודש ונפיחות,ערור איברי פינוי פסולת,הקלה בכאבים, מקל על כאבי פרקים ,כאבי שרירים,פותח חיסמות אנרגטיות,מאזן גוף ונפש.

 

ההשפעה האנרגטית בולטת במיוחד כאשר מתייחסים לגוף לפי צאקרות .
המילה צ'קרה באה מהשפה ההודית ופירושה - 'מעגל'. הצ'קרות הינן מעגלים אנרגטיים שנמצאים בגופנו והם מפוזרים לאורך עמוד השדרה. כל מעגל אחד ממעגלי הצ'קרות אחראי על בלוטה הורמונאלית מסוימת בגוף ועל מקלעת העצבים סביבה. ישנם שבעה מרכזים אנרגטיים עיקריים מקצה הראש ועד בסיס עמוד השדרה .
עיסוי ארומתרפי אינו עיסוי רגיל הוא עיסוי איטי ועמוק ולא מתאים לכל מטופל (למשל חולי סכרת,אפילפסיה,הריון בטרימסטר ראשון) המטרה ב-עיסוי ארומתרפי הוא לטפל בבעיה ספיציפית בשונה מעיסוי שוודי הוליסטי או רקמות עמוק בו המטרה לשחרר שרירים או הפגת מתחים .
העיסוי הארומתרפי פותר מגוון רחב של בעיות החל מבעיות עור נפוצות כמו אקנה,גירוי עור,פצעונים ועד לטיפול במערכת הנשימה למחלות כמו אסטמה ,הצטננות,וברונכיטיס.

השמנים האתריים משפיעים עילנו דרך מערכת העצבים ,העיכול,הנשימה הם חודרים לדם,לימפה ולכל הרקמות בגוף חלק מהם מכילים ויטמינים.
השמנים האתריים מגיעים לתאים תוך 20 ד'ק מרגע השימוש ועוזבות את הגוף בין שלוש לארבע שעות.
השמן האתרי מופרש דרך השתן .
את העיסוי הארומתרפי פיתחה מרגרט מיורי היא היתה אחות במקצועה לאחר מות בעלה ובנה עברה מאוסטריה לצרפת וחקרה את השמנים האתריים .
מרגרט מיורי הגתה את הרעיון לשים שמניפ בעיסוי ולא בלקיחה אוראלית .
העיסוי הארומתרפי מפעיל תהליכי ריפוי גורם להנאה,שמחה וקבלה .
עיסוי ארומתרפי מוביל לבריאות תקינה עיסוי שם משנים אתרים מוביל להרגעה והרפיה לשינה בריאה לארנגיה מצטברת לגישה חיובית לתזונה מאוזנת פעילות גופנית לחיזוק מערכת החיסונית ליכולות להתמודד עם מתח חולשה גנטית וסביבתית ולבסוך לתוצאה בריאות וחיוניות.
העיסוי הארומתרפי מורכב על בסיס שמן שקדים או שמן סומסום עם תרכובות משולבות של שמנים אתרים בריח נהדר להפליא ויותאם לפי הריח שמדבר למטופל כבר הזכרנו במאמר זה את השפעת הריח והזכרון .

העיסוי הארומתרפי מתאים לעיסוי בכאבי גב,לעיסוי הפגת מתחים,לעיסוי לחיזוק מערכת העיכול,לעיסוי בחיזוק המערכת ההורמנאלית,לעיסוי בכאבי שרירים,דלקות פרקים,לחיזוק הרגשת המיניות אצל נשים לאחר לידה ,לטיפול בנימים,לטיפול במגרנות וכאבי ראש על רקע נפשי או פיזי הנגרמות על בסיס מתח.
העיסוי הארומתרפי עוזר ברבדים שונים כמו : הצאקרה הראשונה (השירדות )הסדרת מחזור הוסת ,לטיפול בכאבי מחזור ,ואף לטיפולי מנופאוזה בעיקר בדיכאון על רקע חוסר באסטורגן .
העיסוי הארומתרפי מפנק מאוד עצם ריחם של שמנים המובילים אותנו מסע בזמן ותחושה של שלווה ורוגע .
תרכובת לעיסוי מרגיע :
לקחו שמן שקדים או סומסום 30 מ"ל
1 טיפה לבדר
2 טיפות קמומיל
2 טיפות גרניום
1 טיפה ברגמות
2 קלארי סייג
התרכובת אינה מתאימה לבעלי לחץ דם גבוה,סכרת,אפילפסיה ,שנים בהריון בטרימסטר הראשון
בעיסוי ארומתרפי יעשה קונטרה אינדקציה בכדי להתאים למטופל את הטיפול הנכון וכאמור לא לכל אחד מתאים עיסוי ארומתרפי (במידה ויש מחלות או נטיות למחלה כזו אחרת )

קוראים נכבדים : אין לראות במאמר זה המלצה ישירה לטיפול חל איזור מוחלט להכין תרכובות בעצמך בגלל ההשפעות הכפולות של השמנים האתרים
לפני כל שימוש בשמן אתרי יש לקבל הנחיות מפורטות מארומתרפיסט בכיר ותחת פיקוחו
 

אודות ניר חוכיימה

ניר חוכיימה,מטפל הוליסטי רב תחומי,מזמין אותכם להתנתק מלחצי היום יום,ולחוות מסע אל עולם שכולו ,רגיעה,ניחוחות,ואיזון הגוף והנפש. מטפל בטכניקות עיסוי שונות: עיסוי שוודי הוליסטי,עיסוי רקמות עמוק,עיסוי באבנים חמות,עיסוי ספורטאים,עיסוי עם צמחי מרפא,שיאצו,רפלקסולוגיה,ארומתרפיה,פרחי באך, ואיזון גוף-נפש. http://www.artist-massage.co.il

ניר חוכיימה

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר