רפלקסולוגיה והרזיה | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


רפלקסולוגיה והרזיה

פורסם בתאריך 02/01/2011 ע"י אביב יועצים בקטגוריה רפואה אלטרנטיבית | צפיות: 919 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: לימודי רפלקסולוגיה, רפלקסולוגיה

 לפני כמה שנים שמעתי את הנשיא בוש האמריקני מכריז מלחמה נגד הגורם מספר אחת לתחלואות בארצות הברית, וככל הנראה במדינות נוספות – מחלת ההשמנה האמריקאית. אנו חיים בעידן של שפע, עידן של מבחר כמעט חסר גבולות. נתון זה יחד עם הקונספציה המוחדרת בראשנו יומם ולילה שקניות וצרכנות הם זכות ופריבילגיה שעלינו לממש (ולגהץ) גורמים באופן עקיף לתופעות כמו השמנה. אנו צורכים אוכל בכמויות בלתי מתקבלות על הדעת ואוכלים בכל הזדמנות שרק אפשר ולא רק  בשעות קבועות וטקסים מיוחדים כפי שהיה נהוג בעבר. האוכל הזמין הוא בכל מקום – בדוכני פלאפל, בפינות פאסטפוד כמו מקדונלדס וסבארו, בגלידריות בפיצריות ועוד. ובדרך כלל ככל שהאוכל זמין יותר ומוגש מהר יותר כך גם הוא רווי שומן ולא מזין. הרפואה המערבית פעמים רבות מוצאת עצמה חסרת ישע מול תופעה זו. למרות הניסיון ללמד אנשים איך לאכול בריא נדמה שהסיבה לאכילת יתר היא עמוקה מאוד ונובעת מצרכים רגשיים ולא פיזיים. עובדה שמשנה לשנה הנתונים בנוגע להשמנת יתר עולים.

לאחרונה שמעתי על שני פתרונות חדשים מתחום הרפואה המשלימה הרושמים נתוני הצלחה מרשימים בהלחמות בתופעת השמנת היתר ותופעות הנובעות ממנה, כגון לחץ דם גבוה, הזעת יתר ועוד.

השניים מגיעים מתחום הרפואה ההוליסטית הסינית והם דיקור ותחום של רפלקסולוגיה. במאמר זה נדון ביתרונות וחסרונות של השיטה השנייה – רפלקסולוגיה.

רפלקסולוגיה היא תורה סינית עתיקה שעוסקת באבחון וטיפול בבעיות הקשורות בכל חלקי גוף האדם. שיטה זו כמרבית החוכמות המגיעות מהמזרח הרחוק היא שיטה הוליסטית כלומר שיטה הרואה בגוף האדם כמכלול וטוענת כי כדי לטפל בבעיה באיבר מסוים יש להתייחס למצב הבריאותי הכללי כולל מצבו הנפשי של המטופל. הייחוד של רפלקסולוגיה הוא בכך שזוהי השיטה היחידה המטפלת בבעיות באמצעות כף הרגל. בכף הרגל, לפי רפלקסולוגיה , יש אזורים שונים כאשר כל איזור מייצג חלק אחר בגוף האדם, ובכל איזור יש מאות נקודות שלחיצה עליהן תשפיע על אותו איבר מיוצג. כך למשל כדי לטפל על בעיות באזור הפנים כמו סינוסיטיס, מיגרנות ושאר התחלואים, המטפל בתחום של רפלקסולוגיה ימקד את הטיפול בחלק העליון של כף הרגל.  

כדי לטפל בבעיית המילניום, קרי השמנה, רפלקסולוגיה נחלצת ומציעה פתרון מקיף בעל מספר יתרונות:

ראשית רפלקסולוגיה יכולה להאיץ את ניקוז הרעלים והפסולת שבגוף. שנית, רפלקסולוגיה מאזנת את הפעילות ההורמונאלית הקשורה לבלוטת התריס, ומקדמת את תהליך ההרזיה אצל מטופלים הסובלים מבעיות בתחום זה. הרפלקסולוגיה גם יעילה בלהפיג מתחים, אשר פעמים רבות שולחים אותנו חיש קל הישר למקרר. עצם המגע בין המטפל והמטופל ועצם ההקשבה של מטפל לבעיות המטופל במהלך הטיפול של רפלקסולוגיה, עוזרים למטופל להגי למצב רגיעה. רפלקסולוגיה יכולה גם להפחית את בולמוסי האכילה  אצל המטופל המנסה להפחית ממשקלו, על ידי נגיעה באזורים הקשורים להווצרות התאבון. רפלקסולוגיה יכולה לסייע גם בהפחתת לחץ דם והפחתת כולסטרול בכך שהיא מווסתת את האזורים הקשורים ליצירת לחויות בגוף.

 יחד עם יתרונות אלו , רפלקסולוגיה אינה גורמת להפחתת המשקל באופן ממשי אלא תומכת בתהליך ההרזיה ומשמשת כלי עזר שעליו המטופל, עושה- הדיאטה, יכול להישען. 

אודות אביב יועצים

אביב יועצים

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר