הבית מלא ג'וקים | Publisher
מאמרים ותוכן איכותי להפצה חופשית ברשת

שלום, אורח

זכור אותי

שחזור סיסמא

קטגוריות


הבית מלא ג'וקים

פורסם בתאריך 02/15/2009 ע"י אורן שץ בקטגוריה ניקוי וטיפוח | צפיות: 1233 | התחבר לדירוג המאמר

תגיות המאמר: הדברה

אין אחד מאיתנו שלא נתקל מדי פעם בפעם במזיק כלשהו בביתו, בין אם המזיקים הם ג'וקים, נמלים או מזיקים מסוגים אחרים, המתהדרים בשמות עבריים ואקזוטיים כמו – חשופיות, רב-רגל, יקרוניות, אבקניות, זנבזיפים ועוד. מזיקים וג'וקים הם בעיה נפוצה ביותר וקיימות שתי אפשרויות להתמודד עם הנגע - בשיטות הדברה עצמיות או באמצעות הזמנת שירותי הדברה מקצועיים.

 

במאמר זה נסקור את שתי האפשרויות להתמודדות עם בעיית הג'וקים ובעיות מזיקים בכלל. בחלק הראשון נציע שיטות שונות, שעשויות לצמצם את הנגע ואת הצורך להסתייע בשירותי הדברות מקצועיים. בחלק השני נציע מספר עצות שתסייענה לכם לבחור שירות הדברת מזיקים מקצועי ויעיל, במידה וכל השיטות הביתיות לא הועילו לפטור אתכם מעונשם של המזיקים.

ראשית חוכמה - מניעה
חלק חשוב מן ההתמודדות עם בעיית הג'וקים הוא המניעה. ג'וקים אינם מופיעים בבתים מלוכלכים בלבד, אך אין ספק שבתים לא נקיים הם סביבה מזמינה וקורצת במיוחד עבורם. הקפדה על ניקיון ואיסוף שאריות מזון לאחר הארוחה, תוכל לסייע לכם להקטין את מלאי המזון הזמין עבורם. כמו כן לא מומלץ להשאיר מיכלים, קרטונים וכלים פתוחים פזורים בבית. הם מהווים אמצעי תעבורה ומקום מחבוא לג'וקים, שוודאי אינכם רוצים לספק. מומלץ גם שלא להותיר כלים מלוכלכים זמן רב בכיור. שאריות המזון מושכות את הג'וקים ומאפשרות להם להמשיך להתקיים ולהתרבות. חיות מחמד מהוות גם הן, כידוע, כר פורה להתפתחות מזיקים שונים כמו פרעושים. מזונן של חיות המחמד קורץ לג'וקים, ולכן כדאי שלא להותירו בקערת המזון שלהן למשך זמן רב, אלא לפנותו בתום הארוחה. איטום של פחי האשפה הוא צעד מתבקש נוסף, שכן הוא עשוי למנוע מן הג'וקים גישה חופשית למקור מזון מופלא עבורם.

שיטות הדברה לחובבים
מעבר למניעה מתעורר לעיתים הצורך להשתמש בשיטות הדברה שונות. חומר הדברה נפוץ המשמש להדברת ג'וקים הוא חומצה בורית. חומצה בורית פועלת באמצעות ספיחת נוזלי הגוף של הג'וקים ולמותם בתוך מספר שעות. חשוב להקפיד עם זאת, שלא לגעת בחומר בידיים חשופות ובמיוחד להרחיק את החומר מילדים ומחיות הבית.

אפשרות הדברת ג'וקים אחרת הן מלכודות תיקנים. מלכודות אלה כוללות פיתיון לג'וקים ולוחות דבק המדביקים את התיקנים ומביאים למותם. אפשרות מומלצת נוספת הם חומרי הדברה המבוססים על שחרור איטי של חומר ההדברה. שחרור זה מביא לכך שהתיקן נושא עימו את חומר ההדברה אל הקן ומביא למותם של תיקנים רבים אחרים.

קיימות גם שיטות הדברה נוספות, אך אם אינכם רוצים לטרוח טרחה רבה בפתרונות שיתכן שלא יועילו בסופו של דבר, סביר להניח שתפנו לבסוף אל שירותי הדברה מקצועיים. במקרה כזה לא תאלצו להתמודד עם שיטות "עשה זאת בעצמך", אך תאלצו לבחור בין שירותי הדברה שונים. נסקור עתה את השיקולים השונים בהם כדאי להתחשב בבואנו להזמין שירותי הדברה ביתית.

שירותי הדברה מקצועיים - כיצד לבחור ביניהם
זמינות – למרות שבעיניכם בעיית המזיקים הינה דחופה ודורשת פיתרון מיידי, אנו ממליצים לבצע סקר שוק מעמיק ולקבל הצעות מחיר ממספר מדבירים שונים. אל תשכרו שירות הדברה מכיוון שהוא השירות היחיד הפנוי . עדיף לסבול מבעיות מזיקים מספר ימים נוספים מאשר לשכור שירות הדברה אשר לא יספק אתכם, לא יפתור את הבעיה ויאלץ אתכם להתמודד שוב עם בעיית המזיקים לאחר תקופה קצרה.

רישיונות ומוניטין – ודאו כי שירות ההדברה הינו מוכר ובעל ההסמכה המתאימה. כל שירות הדברה מחויב ברישיון הניתן על ידי המשרד להגנת הסביבה. יש באפשרותכם לבדוק את פרטי הרישוי של שירותי הדברה שונים על ידי הזנת פרטיהם או מספר הרישיון שלהם באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה. מלבד הסמכה פורמאלית כדאי לבדוק, בדומה לבדיקת כל שירות אחר, אם יש למדביר המלצות או לחלופין ביקורות.

תוכניות עבודה של שירותי הדברה – תהליך הדברה סטנדרטי דורש מן המדביר להגיע לביתכם מספר פעמים. תחילה המדביר יגיע לביתכם על מנת לבחון מהם המזיקים שפגעו בבית ואילו צורות הדברה אפשר ליישם בבית. בפעם הבאה המדביר יגיע לביתכם על מנת לבצע הדברה. לאחר שבועיים נציג שירות ההדברה יגיע שוב לביתכם על מנת לבחון את התוצאות ולנהל מעקב אחר השפעת עבודתו. על מנת לייעל את התהליך, מומלץ לשאול את המדביר מהו האופן בו יש להכין את הבית להדברה לפני הגעתו. במקרים רבים תידרשו לפנות ארונות או להזיז רהיטים שונים. שאלו את המדביר באיזו שיטת הדברה הוא עתיד לנקוט. התודעה הסביבתית חדרה גם לתחום ההדברות, וישנם מדבירים אשר מפעילים שיטות אורגניות, החוסכות שימוש בחומרים מסוכנים. שיטות ההדברה האורגנית הן בעלות יתרונות רבים אך הן עדיין לא רווחות בקרב רוב המדבירים. אם הידידותיות לסביבה חשובה לכם, תוכלו למצוא מדבירים הפועלים לפי רוח זו.

חתימה על חוזה עם שירות הדברה - שירותי הדברה רבים מציעים חוזי שירות לטווחים ארוכים של שנה ומעלה. חברות ועסקים רבים מקיימים קשרים חוזיים עם שירותים כאלה, ומספרם הולך ועולה לאחרונה. היתרון המרכזי בשירות זה, מלבד הפיקוח המקצועי על התפתחות מזיקים בבית ובעסק, הוא בחיסכון הכלכלי המשמעותי הטמון בו. תשלום חודשי קבוע עבור הדברה תקופתית ופיקוח מקצועי על התפתחות מזיקים הוא זול יותר מאשר מספר ביקורים חד פעמיים של שירותי הדברה.

גם אם ביתכם אינו נגוע במזיקים באופן יוצא דופן, אנו ממליצים לבצע ריסוס תקופתי כחלק מתוכנית הדברה מונעת. כדאי לנצל הזדמנויות ולבצע הדברה או לכל הפחות ריסוס מקיף של הבית. חלק מהמקרים שניתן לנצלם לצורך ריסוס או הדברה הם מעבר לדירה חדשה, ניקיון יסודי כמו ניקיון לקראת פסח, לפני עזיבת הבית לטיול ארוך ועוד. במקרים כאלו אפשר בהחלט לומר שכדאי להקדים תרופה למכה.

בכל מקרה כדאי להשקיע זמן ומשאבים במציאת המדביר המתאים, שכן שירותי הדברה משפיעים ישירות על בריאותכם ועל איכות חייכם וחיי משפחתכם.
 

אודות אורן שץ

אורן שץ

התחבר לשליחת תגובה

לא פורסמו עדיין תגובות למאמר זה

RSS | הנחיות כתיבה | שאלות נפוצות | מאמרים מובילים | מאמרים אחרונים | הכותבים המובילים | צור קשר